tuffff Startet 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2009 Jeg kom tilfeldigvis over denne bloggen: http://www.vgb.no/16454/perma/388523 Ikke ofte vi sommerseilere ser Svenner fra denne siden. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 For en perle dere har der ute på Svenner! Og alt er åpent for almenheten. Godt vedlikeholdt ser det ut til å være også. Dessverre gjelder ikke det samme for andre kjente fyr-anlegg langs kysten. Håper mange får anledning til å nyte dette flotte stedet. Og stor takk til den som har tatt bildene og publisert dem. Sommeren kommer vel snart----i år også. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Hansi Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Flotte bilder fra en kjempefin plass. Sitér dette innlegget Link to post
rogre Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Flotte bilder av Svenner , fikk vanvittig hjemlengsel av å kikke på dem...huff å huff. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Ikke ofte vi sommerseilere ser Svenner fra denne siden. Nei. Det er sjelden å se havna så tom. Ser litt annerledes ut midt i ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Vakker plass! Minnet meg litt om Kvitsøy... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hulda Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Kan bare slutte meg til hylekoret: Det er praktfullt der ute. Vi frekventerte stedet lenge før Hulda ble født. Den gangen fyrvokter med familie bodde der ute. Da var det også adgang til fyrtårnet. Så Admiralen og jeg var der oppe i vår ungdom. Story: En del år senere lå vi undommer inne i havna. Da kom det en heller stor skøyte inn med dunkende semidiesel. Skipper (en far med familie) praiet oss og lurte på hvor leden videre inn til Sandefjord gikk. Han kunne liksom ikke finne veien videre. Det er heller ingen vei videre i denne bukta. Det er en dead end. Han kom seg også ut igjen på denne solblanke og vindstille dagen. Uten å bulke med den steinen som ligger midt i innløpet, 1/2 meter under vannskorpen. Noen har flaks. Dette med begrensede navigasjonskunnskaper er ikke noe nytt fenomen. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Her kommer en liten kompletering. Fantastisk å ha det rett utenfor stuedøra. Det tar 10 min fra båtplassen og ut, dersom man har det travelt. Regner med at jeg ikke er av leine om å lengte etter sommeren. Men det er ikke så verst rett innafor heller...... Viksfjord Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Her er to bilder av "Framtia" en uke etter fellesferien 2008 var avsluttet. Fantastisk sted. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Finn Erik Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 (redigert) Legger inn et kart av Svenner, det er litt ureint farvann rundt her, så det kan være greit å ha. Det kansje en del av dere, som ikke er lokalkjente er klar over. Er at det på nordsiden av øya/Svenner i Nordbogen er en fantastisk sandstrand som er ypperlig for unger.På syd/vestsiden av øya ligger Rørvika som er nærmest som en lagune å regne, her er det litt mindre folk og mange plasser og legg inntil. Så Svenner har alt. Det er ikke uten grunn at Svenner flere år på rad er kåret til norges fineste/beste uthavn. Så jeg vil absolutt anbefale de som ikke har vært der og ta en tur når dere er på vei sydover eller nordover. Redigert 27.Januar.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Bare vær litt forsiktig i omgangen med dette kartet. Ikke alle medlinjene som er helsebringende for båter med over 70 cm dyptgående. Det er ellers et utmerket hjelpemiddel for å ferdes rundt Svenner, bare en holder litt utkikk de første gangene en seiler på ukjent sted. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Jeg håper å få tatt en tur til Svenner i løpet av året, men er litt bekymret for hvor værhardt det er der. Spørsmålet er om det er levelig der ute om uværet drar seg litt til, eller må man da helst komme seg til land istedet for å se det an til neste dag ? Værmelding naturligvis tatt i betrakning. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Har du først kommet deg på plass så trenger du ikke ha noen bekymringer, dersom det gjelder sommer. Det blir nok noe annet dersom vi snakker høststormer, selv om det er plasser der ute som en kan ligge trygt da også. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Svenner er min favorithavn nr.1 Fantastisk plass og utforske. Prøv en tur på tvers av øya og du har en utfordring av de skjeldne. Finnes også muligheter til `grottevandring`mitt inne på øya. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Styrbert Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Her kan man omtrent gå tørrskodd fra lille Rørvik til fyret. "Rop på sommer'n så kommer'n" Mvh. Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Dette tok jeg på sensommern 08, Et paradis i havet Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Svenner i dag 28.02.09. kl. 11:15 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Et annet fantastisk sted i Vestfolds skjærgård. Stauper. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 åååå Nå må våren og sommærn komme Både svenner og stauper er noen av mine kose havner.. rett og slett helt topp. Svenner utmerker seg ofte ved at man ligger der ute i strålende sol mens man ser regn og drit høljer ned inne ved land.. Abstinensene blir større og større for hver dag nå Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Finn Erik Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 åååå Nå må våren og sommærn komme Både svenner og stauper er noen av mine kose havner.. rett og slett helt topp. Svenner utmerker seg ofte ved at man ligger der ute i strålende sol mens man ser regn og drit høljer ned inne ved land.. Abstinensene blir større og større for hver dag nå Helt enig ........som jeg har hevdet i en annen tråd her inne Svenner er den plassen i Norges land med flest soldager........... Mulig vi treffes der til sommeren men nye investeringer begge to Thorlyn....... Jeg skal se etter Princesse`n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.