Kotnes Startet 9.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2002 Skal trekke dørken med ett eller annet. Har sett på det de selger på Maritim. Hvitt med svarte striper. Noen som kan anbefale noe som kan brukes. Ikke linoleum. Skal heller ikke ha skipsgulv da det blir #¤"#¤%¤#"# varmt å gå på om sommeren når sola har stått på en stund. Takker for alle tips. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Jonny Svart 9.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2002 Likte Du ikke det de hadde på Maritim? Hva med vanlig våtromsbelegg da? Eller disse "vanlige" grønne belegga? Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 9.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2002 Dette var et spørsmål om andre ideer som kunne brukes. Grønt belegg brukes på verandaen. Maritim sitt er helt OK. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Jonny Svart 9.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2002 Vel, Du kan jo kjøpe Deg teak staver, og legge teak dørken. Ubehandlet er det heller ikke varmt å gå på. Du kunne jo hatt det ubehandlet ute, og behandlet inne. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 9.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2002 Se også tråden som jeg i min villfarelse klarte å kalle Gulvbelegg til salong. He, he. Ikke så lett med alle ord og uttrykk når man er fersk. Sitér dette innlegget Link to post
Bj.Terje Svart 8.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2004 Skal legge nytt dørkbelegg av typen Nautolex. Er det noen som vet hvilken lim som må brukes? Har noen gode tips om legging av slikt belegg? Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 8.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2004 Jeg har akkurat lagt dette på dørken. Jeg brukte gulvlim, og dette fungerte bra. Alternativet var kontaktlim, men dette kan bli spennende hvis du har ambisjoner om st stripene skal matche fra plate til plate. Kontaktlimet gir ikke rom for justeringer. Et tredje alternativ er å bruke gulvlim på platene og kontaktlim der du bretter rundt hjørnene. Det lønner seg å være to personer - en strammer, og en stifter. Anbefaler sterkt å bruke "varmepistol" for å varme belegget før du bretter rundt kanter og hjørner. Da er det mye lettere å få "skarpe kanter". Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.