Kaptein Nemo Startet 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2009 Jeg har skiftet impeller i et Alpha Gen II drev fra 2003. Jeg har utført arbeidet i henhold til service manualen. På nettet står det diverse artikler om at det er viktig å trykkteste og vakuum teste drevet før olje fylles på. Jeg har trykktestet med 15 psi overtrykk i mange timer. Drevet er tett. Da jeg skulle prøve å pumpe vakuum var det ikke mulig å pumpe ut mer luft enn ca. 5 inch/Hg. Når jeg pumpet kunne jeg høre at det lakk inn luft via simmerringen og oljetettinen bak kardang akslingen. Drevet holder altså ca 5 inch/Hg men når jeg dreier på akslingen siver det mere luft inn i drevet. Er dette normalt? Jeg hadde ikke vann i giroljen og overtrykk på 15 PSI holder drevet uten lekkasje. Jeg ringte til en Wave forhandler og fikk til svar at de ikke pleide å vakuumteste drevene. De bare trykktestet. Et annet verksted svarte lite konkret om hva som var normalt. Jeg er derfor usikker på om jeg bør skifte simmerringen og o-ringen som tetter rundt drivakslingen. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Syntes iallfall du gjør nok jobb utav det , dersom disse tettninger var tett før demontering bør de vel være det fortsatt da du vel strengt talt ikke har berørt disse, etter denne jobben er det er vel kun oljekanalen mellom øvre og nedre drev som en kan ha lekasje ettersom det vel kun er denne du har vært i konflikt med i forbindelse med jobben. Men om ingen her har konkret svar, ville jeg da ha ringt rundt til flere merkeverksted til du fikk ett svar du ble komfortabel med Sitér dette innlegget Link to post
Thega Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Simmerringene i drevet er konstruert slik at overtrykk internt i drevet gjør at disse tetter bedre. Undertrykk har motsatt effekt. Så det du opplever er helt normalt. Fyll ny olje på drevet å ha en god sesong. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Sånn rent praktisk, Hvordan trykktester dere drevet selv. Hva slags utstyr benytter dere. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Takk for gode svar. Da fyller jeg på olje og følger med om oljenivået synker. Jeg er enig i at siden det ikke var vann i oljen så bør tetningene være ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.