Jon-Kåre Startet 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2009 (redigert) Sysler litt med tanken om å hengsle det midterste frontvinduet slik at jeg kan komme ut der da det er smalt dollbord og usikkert å gå der når det er snø og is. Er det noen som har gjort noe tilsvarende som har meninger om saken?. Regner med at jeg må lage hengsling både i taket og i fronten?. Skulle vel hatt et bilde mere framifra men dettet var det jeg greide å finne Redigert 27.Januar.2009 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
-morten- Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Vår gamle Askeladden har dette standard, og dette er en meget praktisk løsning om man skal legge til i naturhavn f.eks. du slipper å ha dollbord og får en mye bredere cabin og man slipper å balansere på alt for små dollbord.. Dette er jo også praktisert igjen nå i nyere tid på moderne daycruisere! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Brynjar Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Du får ikke problemer med den "leppa" over vinduene? Eller vil du evt. lage en luke som begynner oppå taket og "tar med seg" både vindu og litt av taket, som en L-løsning..? Ideen er god og bør absolutt være gjennomførbar uansett hvordan du løser det. Hold oss oppdatert Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
motor Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Slik løsning er standard på til eks. Rana plast sin 530. Fungerer meget greit. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Hva med å hengsle taket/hardtoppen i bakkant? Så er et bare å skritte over vindskjermen når du skal oppi... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Hmmmmmmmmm, kanskje ikke så dumt, må lage meg en stige innvendig som er flyttbar da. Vil det være nok hvis man gjorde det slik og forsterke utsparring og "lemmen" med inplasting av et el rør ller lignende rundt kantene. Man må vel og støpe kanter som tar og leder vannet bort? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.