Jump to content

Chat

klikk

Recommended Posts

Mener å huske at det var snakk om å lage en chatte-kanal for brukere av båtplassen? Jeg har satt opp en kanal fort og gæli for å teste litt til diverse formål. Kanskje noen her kan tenke seg å chatte litt? Dette er bare en midlertidig sak, jeg har ingenting med Baatplassen å gjøre, bortsett fra at jeg er medlem. Og chatte-siden kommer til å bli fjernet asap hvis noen som helst har innvendinger!!   :yesnod:

http://kristian.homeftp.net/baatplassen/

:diving

Hei, alle med-medlemmer!

Jeg er helt ny, både på baatplassen.no, og på Norges største innsjø. Men jeg har kjøpt meg båt :sad:, en 23 " cabincruiser av ytterst usikkert opphav: Den har navnet KRESKO, og tidligere har den gått i "Oslofjorden", fikk jeg opplyst. Den er også registrert der, og har i baugen en medlemsoblat fra Bygdø Båtforening. Den ble kjøpt av kar på Finnskogen, der sto dne noen år før den ble kjøpt av en ny kar på Tangen i hedmark, der den sto i 4 år før jeg kjøpte den. Muligens er dette et gjør-det-selv prosjekt, for jeg finner ingenting om KRESKO noe sted på nettet. Båten har en Volvo Penta MD21A-motor, jeg tror de ble laget inntil 1979. Dessverre er manifolden ødelagt. så hvis noen der ute har en slik til salgs, er jeg interessert..

Ellers: Jeg er førstereisgutt/-mann, har bare hatt fryktelig lyst på egen båt i mange år. Da jeg ble alene for et år siden, fikk jeg sjansen til å realisere dette.Muligens vil jeg angre om et års tid, men pytt-pytt, det er jo lov å gjøre noen feil også :sad:

Ønsker dere alle en herlig sommer på sjø og hav :cryin:

Hamarsing

Mener å huske at det var snakk om å lage en chatte-kanal for brukere av båtplassen? Jeg har satt opp en kanal fort og gæli for å teste litt til diverse formål. Kanskje noen her kan tenke seg å chatte litt? Dette er bare en midlertidig sak, jeg har ingenting med Baatplassen å gjøre, bortsett fra at jeg er medlem. Og chatte-siden kommer til å bli fjernet asap hvis noen som helst har innvendinger!! /

Er det ikke chatting vi driver med her på baatplassen, da ....?

:crazy:

• 8 måneder senere...

Vi har dessv. ikke kapasitet til å se på dette nå.

Der er mange ting som må taes hensyn til ift en slik tjeneste,  server-belastning etc.

Planen er at vi etterhvert skal kjøre vår egen server og vi kan vurdere det igjen da.

Invision leverer en egen "chatte-modul" som blir intergrert i forumet slik at man slipper egen innlogging.

<{POST_SNAPBACK}>

Så langt chatbehovet rekker, er dagens løsning mer enn god nok!

:yesnod:

Faren er vel at saker og ting løses ved bruk av chat, og at erfaringen dermed ikke lenger er skriftlige og søkbare. Det geniale med dette forumet er at vi kan søke og finne svar på det vi lurer på, uten å måtte spørre hver gang.

mvh

Trond M.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke at de emnene som dukker opp i en chat nødvendigvis vil være problemløsning og tekniske viderverdigheter. :confused:

Snarere så jeg for meg et "God kveld, det snør, savner båten, gjør du?" type diskusjon. :drink:

Andre forum jeg har frekventert tidligere, (og fremdeles titter innom) har valgt bort "rangeringsfunksjonen" basert på antall innlegg. Blant annet for å unngå innlegg som kun består av en- og tostavelsesord som "enig" og "flott". Jeg sier ikke at det er slik her, men av og til får jeg følelsen av at enkelte innlegg hadde passet bedre i en chat.

For all del, søkefunksjonen og den jobben som er gjort med kategorisering av emner er fantastisk. All ære til de som har jobbet med det, og takk for at serverplassen er såpass at emnene ikke forsvinner ut i andre enden etter en måned eller to som i f.eks forumene til "Bayliner Owner's Club".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...