Bitteliten Startet 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2009 Mulig det er taushetsplikt - men denne meldingen mottok jeg på Navtex i dag . Jeg synes den er for viktig til ikke å varlse også her ZCZC LD00 281805 UTC JAN 09 MAYDAY ALERT PLEASUREBOAT ELIN/LF2930 1 PERSON ONBOARD MISSING IN POS 5842N 00928E. TJOEMERADIO AND JRCC SOUTH NORWAY COORDINATING ON VHF CHANNEL 16 NNNN Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Fikk den jeg også, var en fisker utenfor Risør, ble funnet (i live) ca 20.30 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fanafjord Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Taushetsplikt: Navtex er offentlig kringkasting som kan tas imot av alle og dermed ikke underlagt noe taushetsplikt. Det er ingen krav om taushetsplikt når du kjøper Navtexmottaker. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bitteliten Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Flott - takk for info! Jeg er sterkt hemmet av ikke å ha en GPs der jeg kan søke på posisjon (har bare en liten Colorado hjemme - der kan jeg ikke se posisjonen når jeg blar i kartet). Noen som vet om nettsider der man kan søke kart på posisjon? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Helikopter med nattkikkert fant fisker i live Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Fanafjord Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 (redigert) Noen som vet om nettsider der man kan søke kart på posisjon? Last ned Google Earth. Gratisprogramm. Fantastisk verktøy. Se her Du kan zoome inn på hvilken som helst plass i verden, mange steder med detaljer at du kan se enkelte biler. Posisjon vises alltid i nedre venstre hjørne mens du beveger musen over bildet. Redigert 28.Januar.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Kjell E Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Du kan bruke Google Earth, Bitteliten. Skriv inn posisjonen slik i søkefeltet: 58.42n 009.28e Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Bitteliten Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Takk! Laster need Google Earth nå. Fant en annen måte å finne det på Coloradoen. Om jeg lager et wp på posisjonen (må rename et eksisterende - har nå lagd et som heter NØD) så kan jeg scrolle kartet dit og zoome inn på stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Posisjon vises alltid i nedre venstre hjørne mens du beveger musen over bildet. Finnes det kart også med denne funksjonen? Trenger det for å legge inn posisjon på bil-GPS'n for noen steder (i Norge) der Google Eart har for dårlig oppløsning. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjell E Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 Var litt for kjapp mht hvordan lat/lon skrives inn i søkefeltet, det skal være slik: 37 25'19.07"N, 122 05'06.24"E <- eksempel. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Kjell E Svart 28.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2009 (redigert) Lars H, ja - kartløsningen på Kystverkets hjemmeside. Der kan du lese av lat/lon nede i venstre hjørne når du legger trådkorset over et sted i kartene eller satelittbildene. Mvh, Kjell Lagt til, norgeibilder har det samme, men de bruker UTM32 som datum. Redigert 28.Januar.2009 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.