Jump to content

Draco 25 fly på finn - info om båt


FENRIKSEN

Recommended Posts

Kjenner ikke egentlig denne båten. Men den har ligget ute for salg i flere år. Varierende prisnivå. En periode med defekt maskin. Nå har de visst fikset den.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Fin weekendbåt men litt rotete innredning. Men her ville jeg ha dukket litt ned i historikken. Tror den nok er noen år eldre enn 1985. Mange av Flyfishene ble levert med to OMC eller VP motorer av bensinutgave. Det kan jo være en ombygget Flyfish hvor akterenden er støpt igjen for så å sette inn en motor. For denne prisen bør man heller sikte seg inn på en DRACO 25 TC med samme dieselmotor.

Link to post
Share on other sites

hm, ja - det var noe kjent med stavanger-båten. Den kan sikkert være helt OK, men jeg vet ikke om jeg tar turen nedover for å se på en båt jeg i utgangspunktet er litt i tvil om. Sendte megler noen sps, motoren er overhalt, men en del av de andre tingene jeg lurte på fikk jeg ikke svar på.

 

Finn-båten i bergen ser jo svært bra ut. Skal en tur i Neptun i dag for å se på en annen båt, det ser ut som (fra bildet) at dracoen ligger i samme marina. Kanskje jeg tar en kjapp kikk.

 

Men det er også altså mulig at jeg kjøper en langt eldre, billigere, og enklere båt - også den med nyoverhalt motor. Riktignok med det halve av fartsressursene. Men marsj på 15 mil er vel mest en tilvendingssak.

 

Og setter jeg av en god klunk penger til vedlikehold kan en syttitallsbåt fungere bra. Har blandete erfaringer med komplekse, i utgangspunktet pene åttitallsbåter, for å si det meget forsiktig :-)

 

mvh

j

Link to post
Share on other sites

Båten i Stavanger, har vært under vann. Alt elektrisk er skiftet. Lå til forfall i mange år før den sank.

 

Ny varmer, nytrekte puter, all teak pusset og lakkert, generell gjennomgang av hele båten. Tror ikke den er så allerverst til riktig pris og det er en slik båt du er på jakt etter.

Redigert av Terje (see edit history)

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei!

Jeg ser nå at samme båten har dukket opp på Tverrlandet i Nordland. Har vært i kontakt med selgeren. Den går til høystbydene over 99.000,-. Ser den fortsatt sliter med det elektriske. Er sikker på at det er snakk om samme båt. Belgen på hekkaggregatet er gåent og varmtvannstanken er kaputt. Fant ut at det var mye båt for pengene, så tenkte å dra ned å se på den. Noen innspill?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30653502

Link to post
Share on other sites

Det elektriske er det faktisk ikke vanskelig å bygge opp på nytt, bare veldig, veldig tidkrevende. Men drevet ... det er en turn-off for meg. Med mindre det budsjetteres for potensielle meget tunge utgifter. Da bør salgsprisen reflektere dette, og i så fall prisantydningen i høyeste laget. Syntes i alle fall jeg.

Likevel, en fin båt, en liten klassiker.

j

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...