celine Startet 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2004 Hei Har, som sikkert flere med meg gått lei av at teaken på badeplattformen blir grå og stygg etter kun kort tid. Har prøvd det meste av oljer og teak sealer, men det er ikke noe som holder her, sjø og sol tar knekken på det meste. Det jeg tenker på er om det er noen erfaring med andre materialer som er mer holdbare og "vedlikeholdsfrie", PVC/Plast staver med freste spor har jeg vært inne på, også "KingStarboard", men er kke sikker på hva jeg skal/kan bruke. Forslag/erfaringer mottas med takk. På forhånd takk "Celine" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2004 Det finnes et par alternativer tror jeg: tek dek (tror det heter det) er et kunsttoff som ligner teak. http://www.tek-dek.co.uk/ Fant den norske siden også: http://www.tek-dek.no/ Ramin er en form for laminatgulv for båter. Du ser det i de fleste båter som har "teak etterligning" i dørker etc. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2004 Utvendig teak som skal gåes på skal ikke behandles. Den skal være grå og "utslitt". Se på utvendig teakdekk på de flotteste båtene. Det er helt grått. Og kanskje viktigst: det er ikke glatt. Tvert imot. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 9.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2004 Utvendig teak som skal gåes på skal ikke behandles. Den skal være grå og "utslitt". Se på utvendig teakdekk på de flotteste båtene. Det er helt grått. Og kanskje viktigst: det er ikke glatt. Tvert imot.Jeg er enig når det gjelder badeplattformen (dekk har jeg ingen erfaring med). Grundig vask og la sjø og sol gjøre sitt. Men inne i (åpen) cockpit bruker jeg olje. Blir litt glatt akkurat med det samme, men det gir seg fort. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
TommyJ00 Svart 10.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2004 Mange meninger om teak og badeplattformer. Flere i havna hos oss sverger for å la teaken være ubehandlet og grå, da er den sikker å gå på. Jeg skraper mine rene hvert år og metter de med owatrol D1 olje og lakkerer deretter 7-8 lag med lakk. Dette holder fint hele sesongen, men det sprekker i lakken iløpet av vinteren. Glattere enn ubehandlet, men resultatet blir nydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.