Jump to content

Teak på badeplattform. Hva kan benyttes istedet??

celine

Recommended Posts

Hei

Har, som sikkert flere med meg gått lei av at teaken på badeplattformen blir grå og stygg etter kun kort tid. Har prøvd det meste av oljer og teak sealer, men det er ikke noe som holder her, sjø og sol tar knekken på det meste.

Det jeg tenker på er om det er noen erfaring med andre materialer som er mer holdbare og "vedlikeholdsfrie", PVC/Plast staver med freste spor har jeg vært inne på, også "KingStarboard", men er kke sikker på hva jeg skal/kan bruke.

Forslag/erfaringer mottas med takk.

På forhånd takk

"Celine"

Utvendig teak som skal gåes på skal ikke behandles. Den skal være grå og "utslitt".  Se på utvendig teakdekk på de flotteste båtene. Det er helt grått. Og kanskje viktigst: det er ikke glatt. Tvert imot.

Jeg er enig når det gjelder badeplattformen (dekk har jeg ingen erfaring med). Grundig vask og la sjø og sol gjøre sitt. Men inne i (åpen) cockpit bruker jeg olje. Blir litt glatt akkurat med det samme, men det gir seg fort.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Mange meninger om teak og badeplattformer.

Flere i havna hos oss sverger for å la teaken  være ubehandlet og grå, da er den sikker å gå på.

Jeg skraper mine rene hvert år og metter de med owatrol D1 olje og lakkerer deretter 7-8 lag med lakk. Dette holder fint hele sesongen, men det sprekker i lakken iløpet av vinteren.

Glattere enn ubehandlet, men resultatet blir nydelig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...