Jump to content

Det umulige har skjedd

Eos

Recommended Posts

Nå har det utenkelige skjedd.

Da vi pakket inn båten for vinteren, tømte vi den for alt løst. Det skulle vise seg ikke å være nok.

I påsken begynnte jeg jobben med å bytte fra mekanisk til hydraulisk styring. Det medførte at jeg måtte lappe noen hull ut i motorbrønnen. Den jobben ble utsatt til det ble litt varmere i luften. La tilbake presenningen, men beholt verktøyet samt en byggelampe ombord.

I dag passet det bra for en støpejobb. Ruslet glad og fornøyd ned i båten, den ligger i gangavstand fra huset. Begynte med å løsne alle tau og strikk fra presenningen. Klatret ombord, og der fikk jeg se at den fastmontrerte bensintanken som var ny i fjor var vekk.  :sad::flag::sad: :sad:

De hadde tatt seg bryet med å skru vekk skott, løsne slangeklemmer, slik at de ikke laget mer skade. Selv verktøyet mitt lå igjen. :cryin: :cryin: :cryin: :cryin:

Skal det være nødvendig å fjerne selv det som er skrudd fast før vinteropplaget.

Hvis noen får tilbud om en billig 40 liters bensintank i svart plast, med tankmåler så si ifra.

NB! Båten ligger i Stavern.

UTROLIG hva folk kan finne på!

Må bare kondolere.

Skulle nesten tro at det var en misunnelig nabo som hadde gjort det. Syns ikke det høres normalt ut å stjele en fastmontert bensintank.. Det er bare noe man ikke gjør, da finnes det ting å stjele som gir bedre avkastning vil jeg tro.

Tror mine tanker står trygt (2*80 l diesel). Man må ut med motoren først i tillegg til at det må løsnes en mengde med sikaflex og skruer.. Men ser jeg noen stjele de, eller hva som helst annet for den del, ja da blir det  :sad:

Føler med deg, dette er hel for jævlig.

I marinaen hvor jeg ligger på sommeren har det også vært innbrudd i vinter. En som ikke hadde tatt av kalesjen fikk hele kalesjen stjålet. Skjønner ikke hvordan slike idioter kan forsvare overfor en selv slike handlinger.

Hadde vi bare fått tak i de da :smash: hadde  :confused: de fått problemer ja

Ikke mye trøst, men litt moralsk støtte.

Veldig kjedelig EOS.  

Her er min "meritt" liste iløpet av vinter/vår:

-Noen har hatt fest i båten.  Tydeligvis en kort fest, for kun 3 flasker øl er tømt.  Men de skrudde på motorromslysene, så 1 batteri bunnfrosset+1 litt på 1/2 12.  Måtte kjøpe 2 nye batterier.

-Noen har rappa 1 liter Aceton under vårpussen.

-Noen har rappa 1 pose sandpapir/vannslipepapir, dvs en 10-12 ark.

-Noen har vært ombord og lånt håndtaket til malerrullen min.  Forsåvidt greit det, men rengjør den etter deg !!  Jeg så ikke dette før jeg satte igang å stoffe bunnen (hvitt bunnstoff) og fikk svarte striper (tydligvis brukt til sort bunnstoff).

Pokker....

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

..Tror mine tanker står trygt (2*80 l diesel). Man må ut med motoren først i tillegg til at det må løsnes en mengde med sikaflex og skruer...

Hørt om en historie der de stjal en båt, førte den 1-2 knm løstnet motoren tok den med seg og lot båten ligge igjen. Det rare er at dette er snakk om en snekke. Poenget er at du kan faktisk aldri være for sikker, selv med sikaflex og skruer! :nono:

...eller har du sørget for at tanken er helt falst limt? :yesnod: Kan se for meg et par ulemper dersom det er tilfelle, ved veldikelhold.

mvh

Jibb

Hei.

Har heldigvis bedre erfaring jeg da.

Glemte under vårpussen eksentersliperen og drillen på dolbordet. Begge deler på plass da jeg kom tilbake uken etter.  :yesnod:

Glemte å låse bilen da jeg dro på ferie. Ingenting rørt 3 uker etter.  :yesnod:

Var ute nå i helgen. Da glemte jeg takluken åpen (heldigvis godt vær). Ikke en gang måkeskitt på setene!  :yesnod:

Lars H.

(som krysser fingre og tær etter å ha fortalt dette)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...