Jump to content

Hvor er dette radar/plotter-bildet fra?

Astor

Recommended Posts

astorradar.jpg

Bare ett lite velment tips.

Dersom det skal være noe mening i å legge ut radarbilder for tolking bør det etter mitt skjønn legges ved en rekke tekniske opplysninger om radarens innstillinger som heading, range, gaininnstillinger, tune, og endel annet.

Frøken Fryd har hatt mange kommentarer til dette tidligere.

Men dette er nå bare mitt syn.

På det aktuelle bildet i innlegg #1 er det etter min vurdering så mange ekko omkring selve båten at det er vanskelig å vurdere hvordan radaren er innstilt.

Jeg oppfattet kommentaren som at det kunne være greit først å vise radarbildet og deretter radar med kartoverlegg. Men skjønner nå at jeg misforstod forslaget.

Var bare jeg som tenkte at det er flere som har GPS enn radar/-potter.. Får med flere om en tar med biler fra GPS-er også.... Men alle bilder skal vi klare. Astor og jeg tar alt Oslo til Bolærne ! :yesnod:

Håøya ligger midt i bilde som en tunge som peker mot båten.

Til deg Roaldbj: Så er det flere av oss som ikke har moderne radar/plottere og derfor benytter jeg meg av et plotterbilde tatt omtrent samtidig. Regner med at det sitter mange gamle Furunoer rundt om i BP-båter i det ganske land.

Det får bli slik vi har det i vårt bildebibliotek. Jeg noterer sjelden tekniske data på slikt når jeg fotograferer. Det ville for meg tatt mye av kosen ved turen. Det blir der og da og ferdig med det. Det er slikt jeg gjør det. Andre for komme med sine opplegg. :wink:

Ekko bak båten husker jeg ikke. Mulig det lå en båt der? Slike ting burde jeg husket.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...