Astor Startet 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2009 Tar oppfordringen fra Kingsea og starter en tråd om radarbilder og hvor er dette. Et tips fra trådstarter er å sette en geografisk grense rundt der bildet er tatt. Denne skulle ikke være alt for vanskelig. Eller? TIPS: Nord er opp. Lagt til: Mellom Oslo og Moss-Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Flatskjæra ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Nærmere bestemt? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 (redigert) Sydøst for Hankø, Østfold.. v/Strømtangen Redigert 30.Januar.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Helt klart man må begrense geografisk hvor bildet er tatt. TIPS: Mellom Oslo og Moss-Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 (redigert) Snakker vi noe i retning av der hvor Oscarsborg ligger .... Hilmar, har Håøya forsvunnet ? Redigert 30.Januar.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Bare ett lite velment tips. Dersom det skal være noe mening i å legge ut radarbilder for tolking bør det etter mitt skjønn legges ved en rekke tekniske opplysninger om radarens innstillinger som heading, range, gaininnstillinger, tune, og endel annet. Frøken Fryd har hatt mange kommentarer til dette tidligere. Men dette er nå bare mitt syn. På det aktuelle bildet i innlegg #1 er det etter min vurdering så mange ekko omkring selve båten at det er vanskelig å vurdere hvordan radaren er innstilt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Snakker vi noe i retning av der hvor Oscarsborg ligger .... Hilmar, har Håøya forsvunnet ? Meget bra! Oscarsborg ligger midt i bildet og jeg er på vei ut av jetteen og går nordover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Nord opp og avstand er oppgitt i mitt bilde, Roaldbj. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Jeg tenkte på en ting, Astor... Om vi fikk Ingar til å endre tråden din til "Hvor er dette radar/GPS-bildet fra ?" så kunne man fått med mange flere ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Har rettet opp tittelen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Capitaine Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Om vi fikk Ingar til å endre tråden din til "Hvor er dette radar/GPS-bildet fra ?" så kunne man fått med mange flere ? Å vise et GPS-bilde skjønner jeg ikke helt den store vitsen med. Mener du kanskje et kartplotterbilde? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Rettet opp igjen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
osa Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 alt for sein i avtrekket, ser jeg................. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Så bra ! Men jeg skjønte ikke hvor det hadde blitt av Håøya på radaren din Astor.. Lå den bak rekkevidde ? Hadde tatt den med en gang om jeg så den .. ! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Å vise et GPS-bilde skjønner jeg ikke helt den store vitsen med. Mener du kanskje et kartplotterbilde? Jeg oppfattet kommentaren som at det kunne være greit først å vise radarbildet og deretter radar med kartoverlegg. Men skjønner nå at jeg misforstod forslaget. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Jeg oppfattet kommentaren som at det kunne være greit først å vise radarbildet og deretter radar med kartoverlegg. Men skjønner nå at jeg misforstod forslaget. Var bare jeg som tenkte at det er flere som har GPS enn radar/-potter.. Får med flere om en tar med biler fra GPS-er også.... Men alle bilder skal vi klare. Astor og jeg tar alt Oslo til Bolærne ! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 (redigert) God idè Astor, men la det gå litt lenger tid før du gir svaret. Er det et falsk ekko fra masta di som du har rett bak båten? Redigert 30.Januar.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Håøya ligger midt i bilde som en tunge som peker mot båten. Til deg Roaldbj: Så er det flere av oss som ikke har moderne radar/plottere og derfor benytter jeg meg av et plotterbilde tatt omtrent samtidig. Regner med at det sitter mange gamle Furunoer rundt om i BP-båter i det ganske land. Det får bli slik vi har det i vårt bildebibliotek. Jeg noterer sjelden tekniske data på slikt når jeg fotograferer. Det ville for meg tatt mye av kosen ved turen. Det blir der og da og ferdig med det. Det er slikt jeg gjør det. Andre for komme med sine opplegg. Ekko bak båten husker jeg ikke. Mulig det lå en båt der? Slike ting burde jeg husket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Det er dette jeg tenker på. For meg ser det ut som et falsk ekko som i dette tilfelle kommer fra Håøya. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 (redigert) Den flekken har krevet flere liv, Trikkern ! Senest i 2007 sesongen da ribben gikk på etter Postgirobygget-konserten... Var der ! Redigert 30.Januar.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Den flekken har krevet flere liv, Trikkern ! Senest i 2007 sesongen da ribben gikk på etter Postgirobygget-konserten...Var der ! Den flekken der har nok ikke krevd så mange mennskeliv Worry Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Worry II Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Den flekken der har nok ikke krevd så mange mennskeliv Worry Ikke flekken nei, men skæret ! Lar den forbigå uten humor, ikke bra det der ! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Ekkoet er fra Storskjær og altså ikke falsk. Så der tok jeg feil. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Legger ut en til. Hint: Kurs opp. Det hender at kysttrafikken også går her. Mellom Oslo og Moss/Horten. Jeg skal vente med å gi svaret selv om noen har tippet riktig. Refleksen nederst til høyre er en båt som jeg har passert som ligger å fisker. . Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.