baatsman Startet 31.Januar.2009 Del på Facebook Startet 31.Januar.2009 (redigert) Båt er kapitalvare, og for oss betyr da valg av levrandør mye. Og ha en leverandør som tjener penger, har mulighet/personell til å følge opp båten i garanti/reklamasjonsperioden, ja det er en vestentlig del av produktet. I de siste md har en del imp/lev/prod måttet stenge dørene. Spørsmålet er: Hva tenker den enkelte om dette ved valg av båt, og gjør det att enkelte merker blir valgt bort, selv om det er bra båter. Valget gjelder både nye/brukte båter. Noen av de rammede, har vært markedsledende i visse segmenter som bl annet Askeladden og Scand. Redigert 31.Januar.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 jeg tror det er vanskelig å forutse hvilke leverandører en vil bli fornøyd med. Derfor mener jeg at det mest fornuftige er å kjøpe en båt av god kvalitet som er noen få år gammel, og hvor første eier har fikset og oppgradert slik at båten er blitt bra. Det er så mye penger å spare på det at en lett kan akseptere å måtte betale for noe service i årene som kommer. For motorbåter kan kanskje dette med garantier være viktigere i tilfelle det blir problemer med en kostbar motorinstallasjon. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
båtn2 Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Når jeg kjøpte Grandezza var jeg litt usikker pga at de ikke har forhandler i Bergen, men Yamaha Norge er hovedimortør av Finnmaster og Grandezza. De har et stort forhandler og service nettverk i de fleste byer og tettsteder. NÅr jeg skal bytte båt så kommer mitt valg av båt vurderes ut fra forhandler i nærområdet. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Sydvesten Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 For meg så er kjøp av kapitalvarer i denne størrelsen basert på 3 ting, tillit, tillit og til slutt tillit... har jeg ikke tillit til selger så blir det ikke noe kjøp.... så enkelt er det.... Selgere av slike dingser som men båt er vokser på trær, og de som ikke tar kundene på alvor slipper iallefall meg som kunde.. Synes det er betryggende å vite at en slipper å be på sine knær for at forhandler skal rette opp det det som måtte feile i garantiperioden og litt til.. Synes også det er greit at leverandør ordner opp med underleverandør produkter slik at jeg som kjøper slipper å bale med dette selv... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
"Mathilde" Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 jeg tror det er vanskelig å forutse hvilke leverandører en vil bli fornøyd med. Finnes en del info er på båtplassen som kanskje kan gi en pekepinn. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 De forhandlerene jeg har hatt med å gjøre har det ikke vært noe problem å få ordnet opp i ting De som har vært størst problemer med har vært leverandøren som ikke alltid er like kjapp å ta avgjørelser hva som skal gjøres. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Hvis jeg skulle kjøpe "stor" båt igjen, tror jeg det er produktet som teller mest. Jeg ville nok sjekke selger, men det måtte være noe skikkelig gæli med selger/firma før jeg ville kunne forstå det. Å lytte til andre båteiere tror jeg har minimal verdi. Har folk fått det de betaler for så er selger/firma virkelig seriøst og roses høyt, og er ikke det tilfelle er de useriøse og dømmes nord og ned. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Skulle jeg kjøpt kliss ny båt så ville jeg nok søkt litt rundt for å lese om de forskjellige forhandlerne og deres servicegrad og sett hvilken båt som generelt leveres med lite feil , da hadde jeg nok kunnet stryke en god del båter av interesselisten. Hadde vel blitt stående igjen med 1-2 franske og et par danske og noen svenske og et par finske..eller hvordan var det nå igjen. Hadde ihvertfall strøket Dufaria av listen Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Å lytte til andre båteiere tror jeg har minimal verdi. Så sant, så sant. Skal jeg bytte båt så vil jeg forholde meg til verft. Ny båt, brukt eller ny, vil bli akseptert etter prøvetur. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Finnes en del info er på båtplassen som kanskje kan gi en pekepinn. Ja, ingen tvil om det, men det betyr ikke at det er noen fasit. Lunde; er vel den av seilbåtforhandlerne som får best omtale, ulempen med Bavaria er at en til stadighet blir utsatt for nedlatende kommentarer om eget båtvalg. Bluepeter; har ikke klart å bygge opp noen reserver til å spesielt god service og sliter med gamle synder etter D-Yachts Heitmann; regnes for å være blant de mest seriøse i bransjen, men jeg var veldig misfornøyd med den servicen jeg fikk når jeg handlet en SO35, og også når jeg var interessert i å oppgradere til SO40.3 Normar; en kompis kjøpte en Oceanis 40 der i fjor og var veldig misfornøyd med overleveringen Nelson; ingen egne erfaringer men ser at det er en viss kritikk å finne i tråder her inne. Jeg har den oppfatningen at de fleste seilbåter i økonomiklassen alle har få alvorlige feil, men at det er en del småplukk helt i starten med de fleste. Kvaliteten på utstyret er ganske så likt. For meg har det ikke vært aktuelt med en kostbar båt, men det er klart at den dagen økonomien tillater kjøp av en X-yachts 42C, Dragonfly eller noe lignende så bør jo ikke importøren gi meg inntrykk av at servicenivået er dårlig. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TideRace Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 For meg så er kjøp av kapitalvarer i denne størrelsen basert på 3 ting, tillit, tillit og til slutt tillit... Som om jeg skulle sagt det selv, Sydvesten. Ved siste båtkjøp vurderte vi flere båttyper og leverandører, og vi var langt inne i en kjøpskontrakt på en større båt da vi gjorde helomvending. Det har vi ikke angret på. Leverandør/ båtbygger har vært 100% tilstede ved henvendelser, stilt opp mot underleverandører samt fulgt oss opp på alle mulige måter. Det har også gitt oss et veldig godt forhold til båten. Båtbyggeren vi først var i kontraktsforhandlinger med er nå konkurs. Huseklepp er fremdeles på banen, også nå i ulvetidene. Det er trygt for meg som nåværende eier og burde bety noe også for eventuelle fremtidige eiere. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Det er trygt for meg som nåværende eier og burde bety noe også for eventuelle fremtidige eiere. Helt enig Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
logos Svart 31.Januar.2009 Del på Facebook Svart 31.Januar.2009 Hadde ihvertfall strøket Dufaria av listen. Helt enig, Enzo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.