Kjelli Startet 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2009 Har "sluuuukt" alt jeg har kommet over på denne båten, men aldri funnet et bilde med kalesje på. Blir båten så stygg med kalesje, at de ikke vil vise det? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 (redigert) Har heller ikke sett noen bilder med kalesje, men Marex har høstet heder og ære og har tydeligvis suksess med nybåten. Og kalesjeløsningen mener de er enkel og grei. Hittil har de solgt 7-8 båter (husker ikke helt sikkert). I linken til Agderposten.no står det ikke noe om salgstallene, men det sto nevnt i papirutgaven av avisa. Èn er solgt til Norge, resten til Europa. Kr 2.900.000,- ferdig utstyrt (uten radar). Agderposten fra 21.3. Hva med å "feie" akterkabinen på sjøen, og gjøre dette om til en lukket versjon med stort åpent akterdekk? Da slipper man hele kalesjen. Redigert 24.Mars.2009 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Flott båt, tittet nøye på den på båter i sjøen i fjor høst. Men etter 2007-sesongen har jeg bestemt meg for lukket båt/FB. Hadde vært spennende å se hva de fikk ut av en slik versjon. De må i så tilfelle tilby noe annet/mer enn Skilsø 36 FB som er naboen, og har laget en veldig flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Kalesjebilde i et av de siste bildene i dette innlegget: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=715533. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Kalesjebilde i et av de siste bildene i dette innlegget: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=715533. Takk, var også innom på fredag og fikk sett og tatt på båten, fin båt med mye sengeplass. Drar litt ned på inntrykkt med kalesjen oppe. Synd at en båt som får så mye heder og ære, ikke selger mer, bare 1 båt i Norge, men så er den ikke billig da. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Fin båt, kikket grundig på den på messa. Synes imidlertid at en båt av denne størrelse burde ha sittegruppe nede, men det er smak og behag. Vet mange sier de aldri sitter nede uansett. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Er helt enig i at dette er en flott båt. Hadde det bare vært en lukket båt (evt. med fly). Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Komlo Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Det som er flott med denna båten er jo nettopp at den ikkje har sittegruppa nede, eller er lukka. Bortimot perfekt i mine auge. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Fin båt, kikket grundig på den på messa. Synes imidlertid at en båt av denne størrelse burde ha sittegruppe nede, men det er smak og behag. Vet mange sier de aldri sitter nede uansett. Enig. Ble ganske skuffet når jeg så den på messa. Kjekt med den aktre kabinen, men ikke nok til å gjøre den atraktiv som min neste båt. Sealine derimot som var der også ble jeg virkelig imponert over. Hvorfor er ikke Sealine nevnt noe særlig her inne? Ingen som har fått øynene opp får de enda? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Bitteliten Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Sealine lager fine båter med ok kvalitet til ok pris synes jeg. Vi var ombord i deres 50 foter i Düsseldorf. De sliter nok litt med halvgod importør i Norge samt at det ikke går så mange av dem. Deres 37 fot FB''er er en klassiker som har vært solgt mye av i mange år Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Til Viknesen så er det nesten unødvendig med kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Sealine lager fine båter med ok kvalitet til ok pris synes jeg. De sliter nok litt med halvgod importør i Norge samt at det ikke går så mange av dem. Deres 37 fot FB''er er en klassiker som har vært solgt mye av i mange år Sikkert riktig. Men jeg synes de nye er vel firkantede i fasongen, litt for mye "Fjord". Men jeg vet de har fått mye positiv omtale i engelske båtblader, så et er kanskje jeg som bare er litt gammeldags? De tidligere årgangene synes jeg virker litt lette og spinkle i fasongen. Og med et marginalt merke i Norge blir trolig bruktprisene deretter, kanskje heller ikke alltid like lette å selge? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Jan E. Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Ved å se på bilder av gamle Sealine så hadde de ganske mye plastikkflater i overbygg. Men syntes det har blitt veldig bra i det siste. Håper det er et marke som tar seg opp, så det blir fler på bruktmarkedet :) Det at flere blir mer rette er nok noe som kommer mer og mer. Se bare på nevnte Fjord, og deep blue. Tilgjengelig plass blir så utrolig mye bedre. Så om det ikke går på bekostning av sjøegenskapene, så hilser jeg det velkommen. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Kjetil1 Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Vet iallefall at hvis de på Hamar bare får fingen ut og trekker de rette talla, drar jeg ned på båtsjappa "mi" og henter ut en Marex ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
VannTro Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Er helt enig i at dette er en flott båt. Hadde det bare vært en lukket båt (evt. med fly). Hvis du er ute etter linjene på Marex 370 som lukket båt eventuelt med flybridge skal du se på Bennetau Antares 12 Redigert 10.April.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
BårdK Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Flott båt, brukbar modell også Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Vanskelig å unngå modellen, jeg fikk til slutt spørsmål av rederinnen om det var båten eller dama jeg så på Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.