Executive Startet 1.Februar.2009 Del på Facebook Startet 1.Februar.2009 Min Volvo Flygmotor diesel varmer fungerer fint. Men jeg har ingen dokumentasjon på den. Så om noen har dette eller har tips om hvor det kan skaffes blir jeg glad for tips Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
Bøljan Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Volvo flygmotor er ikke det det samme som Ardic ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 1.Februar.2009 Del på Facebook Svart 1.Februar.2009 Hvilken modell er det du har, Termo2400, Termic2000 eller? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Det er vel mest sannsynlig en Ardic eller Termic varmer du har. Se om du finner brukerveiledningen her: http://www.termomarin.no/ext/Bruksanvisninger.aspx Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Uffe Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Hvis det er den volvovarmer, der hedder 041-D, har jeg manualen og kan sende dig en kopi. Send en IM med din e-mail adresse, så skal jeg sende dig kopien. Min fungerer også uden problemer Venlig hilsen Uffe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
periss Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Hei Uffe. Sente deg en IM. Har samme varmer men magler dokumentasjon. Tilater meg derfor og spørre om en kopi. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Uffe Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 (redigert) Hej periss Har sendt direkte til din e-mail, siderne er vist blevet lidt blandet. Men hvis du udskriver dem, skulle det være enkelt nok. Venlig hilsen Uffe Redigert 2.Februar.2009 av Uffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Executive Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 (redigert) Nå har jeg sjekket type nummeret. Det er en Volvo Flygmotor 041-D. tillv. nr. A1275 1988modell. IM er sendt UFFE. Takk for hjelpen Redigert 3.Februar.2009 av 2400Styling (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Flott at en 20 år gammel dieselvarmer fremdeles virker bra. Det hadde vært interessant å se bilder av varmeren. Jeg trodde først at det var Ardicen, men ser jo av trådteksten at det er en dieselvarmer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Executive Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Jeg skal få tatt etpar bilder en dag. Forrige eier kjørte den på parafin (vanlig fyringsparafin). Noe jeg har fortsatt med. Brenner røykfritt. Aner ikke om dette påvirker varmeren på negativt vis på sikt. Noen som har gjort tilsvarende? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
Uffe Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Her er i hvert fald en tegning af den gamle varmer, som har siddet i min båd siden 1990, og stadig varmer perfekt. Læste sidste år, at det skulle være godt at køre den på lampeolie (fyringsparafin?) et par gange hver sæson for at rense brændkammeret. Prøvede selv og den virker også fint på lampeolie. Men det er jo nemmere at have et rør direkte ned i dieseltanken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Executive Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Min får gå på parafin i framtiden også da. Så slipper jeg diesel lukt rundt min deilige V8 bensindrikker Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
Uffe Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Min får gå på parafin i framtiden også da. Så slipper jeg diesel lukt rundt min deilige V8 bensindrikker Ja, - det vil næppe være smart at lade den gå på benzin Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
periss Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Takk for manualen Uffe. Denne ligger nå godt lagret på hardisken min. Min varmer har også gått på parafin frem til nå. Dette fordi forrige eier benyttet dette på brenneren. Vurdere imidlertid å gå over til diesel til sommeren da dette er enklere å skaffe nå vi er på tur, samt at jeg iføle en annen tråd her da skulle få ut mer effekt. En ting iriterer meg litt med brenneren. Etter en stund drift tar brenneren pause dvs. den slutter og brenne. Den fortsetter imidlertid å blåse parafin. Kommer en periode med grå parafin damp. Det jeg lurer på er om deres opptrer på samme måte Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
AlfArie Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Ser du har fått adr. til Termomarin, der kan du også se på Ardic 04-d. Samme varmeren, forklart på en litt annen måte. Ingar har også hatt noen synspunkter på denne varmeren, søk på "flygmotor". Syntes han var i overkant negativ. Den fulgte med båten vi kjøpte for 4 år siden, har fungert feilfritt, tar diesel fra ene tanken, har to tanker. En uheldig opplevelse, tanken varmeren tok drivstoff fra gikk tom, da begynte den å "puffe" å avgav mye røyk. Det var ut for Strømtangen, Østfold, i dårlig vær. Trodde med en gang brann, ca. 10 min med med steress. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Uffe Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 En ting iriterer meg litt med brenneren. Etter en stund drift tar brenneren pause dvs. den slutter og brenne. Den fortsetter imidlertid å blåse parafin. Kommer en periode med grå parafin damp. Det jeg lurer på er om deres opptrer på samme måte Det har jeg ikke oplevet. Tror du der kommer luft i systemet på en eller anden måde? Hvis flammen går ud på grund af manglende parafin/diesel, tænder den ikke igen før den er afkølet noget, men "flammevagten" bør også afbryde brændstoftilførselen. Prøv at chekke el.-forbindelserne til flammevagten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
periss Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Takker for tipset Uffe. Nytt punkt føres opp på jobblisten som skal gjørest under vårpussen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Randolk Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 (redigert) Er også på jakt etter bruksanvisning til denne type diselvarmer, så dersom noen sitter på den og har mulig til å sende på mail hadde jeg sagt tusen takk. Med ønske om en fin båtsesong. Fant bruksanvisning! Så da er alt i boks. Redigert 14.Juni.2009 av Randolk (see edit history) Sitér dette innlegget "Åssen æ bunnforholdene?" Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Tror eg har en original manual til en slik en.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Lasse1 Svart 25.Juni.2009 Del på Facebook Svart 25.Juni.2009 En ting iriterer meg litt med brenneren. Etter en stund drift tar brenneren pause dvs. den slutter og brenne. Den fortsetter imidlertid å blåse parafin. Kommer en periode med grå parafin damp. Det jeg lurer på er om deres opptrer på samme måte Jeg har samme problem som periss beskriver på min 89-modell 041-D. Når termostaten kobler ut brenneren fortsetter dieselen å strømme inn. Setter termostaten på fullt for å slippe for mange utkoblinger, men er jo ikke noen ideell løsning. Er det noen som vet om dette gjør den farlig å bruke? Liker ikke helt dampen som kommer når dieselen pumpes inn i det varme brennkammeret, men servicefyren som skulle se på den anbefalte ikke å starte med reprasjoner, og jeg er mindre interessert i å investere 10-15.000 i ny varmer med mindre det er helt krise.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøman Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 Jeg har en ardic varmer som det snakkes om i denne tråden. Den fungerer helt utmerket,men så har vifta løsnet og et blad har knekt. er det noen som har en slik varmer som ikke er i bruk lenger som kunne tenke seg og selge meg deler. Ellers vet noen om hvor dette kan skaffes??? Mvh.Sjøman Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 Prøv termomarin, de var importører av ardic tidligere. Meget hyggelige og hjelpsomme folk. http://www.termomarin.no Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 (redigert) Deler får du hos I.M.S. Sandefjord Per Jørgen Varild tlf 33466939. Iallefall for noen år siden. Men nå har jo Termomarin reservedelseliste på nett ser jeg. Jeg fikk et nytt modifisert dyserør til min Ardic 04-D (Serienr. B500C/82) fra -84 for noen år siden og da funket den iallefall fint etterpå. Delenr 3714481 (samme som 041-D). Her er reservedelsoversikt Ardic fram til 1995 http://www.loftahammarsbatsallskap.se/docs...duktkatalog.pdf Noen som kjenner til dette ? Ardic pulsgiver til 04D ved ombygning, delenr. 3713844 kr 921,- Brukes ved ombygn. til magnetventilpumpe . Redigert 8.November.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Clara Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Hei! Jeg har en volvo flygmotor turbo 2500, som går på lampeolje. Den fungerer ikke men jeg vet ikke hva som er galt. Er den noen som har instruksjonsbok for denne? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 12.September.2011 Del på Facebook Svart 12.September.2011 Hva er det som ikke virker? Helt død? Tenner ikke? Vifte som ikke går? Har en Thermo Marin 2500, også på lampolje, tror dette er noe av det samme type. Sjekk bruksanvisning her om dette ikke er samme? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.