Jump to content

Vannbåren dieselvarme i 30fot motorbåt, samt berederstørelse?

Jan E.

Recommended Posts

Skal ha en Webasto C12, eller en Eber D5W, klarer ikke helt å bestemme meg. Heler mest mot Webasto (Skal stå i motorrom så støy blir ikke så stort problem), bør jeg revurdere? Kravet er at den skal være enkel å sende SMS til for å starte. (Gjerne et som går å kombinere med en GPS alarm system så en slipper 2 abonnement.)

Men så til det jeg ikke har funnet noe svar på etter å ha lest poster opp og ned i mange dager. Hvor stor varmtvannsbereder bør jeg gå for?

Vannet skal gå innom berederen før den går ut til radiatorer. Og berederen blir også å virke som en varmebank så ikke brenneren må stå på hele tiden.

Båten skal bli brukt hele året i lengre perioder. Så varmtvann må være tilgjengelig hele tiden til dusj etc for 1 person.

Etter det jeg kan se så skulle en 30l tank holde?

Og Isotemp eller Sigmar bereder? Den skal stå i motorrom, så mulig Isotemp sin er lettere å holde ren?

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...