Skipper Worse Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Hvis en slik situasjon skulle oppstå gjelder nok sjøveisregel 3 f samt 27 a Som du ser av billedet i mitt innlegg, er de i Regel 27 (a) (ii) omtalte to kuler foreløpig horisontalt anbragt. De to røde lanterner for slike forhold er under disse omstendigheter tent kun innendørs Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
moosewine Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Jeg legger meg som oftest til med styrbord side til kaia. Jeg legger vel stort sett til med baugen opp mot vinden, båten ligger bedre da! Ligger vi longside så legger vi oss samme vei som båten innenfor. Sitér dette innlegget . Link to post
avmønstret5 Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Jeg legger vel stort sett til med baugen opp mot vinden, båten ligger bedre da! Ligger vi longside så legger vi oss samme vei som båten innenfor. I seilverden gjøres det ofte motsatt , en legger seg motsatt vei som båten innenfor når en ligger i havner med fremmede båter, for å ikke få litt privatliv i copiten. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 legger meg alltid i halvplaner tempo når roerene fra den lokale roklubben kommer forbi.vet ikke hvorfor jeg gjør dette,men tror det har noe med spenningen og gjøre;klare jeg og knekke båten i to denne gangen mon tro.. og så er det jo festlig når de reiser knytteneven tilbake,da er det bare å vinke kongelig tilbake Uff da! Dette kan du da ikke mene på alvor! Jeg velger å oppfatte dette som en dårlig spøk inntil du eventuelt forteller meg noe annet... Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Sydvesten Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Jeg har ikke så mange uvaner, men fruen har en og det er at hun vil ha sex både morgen og kveld....det er hva en stakkar må slite med når en skal nyte stillheten og freden med en pils og en shisha Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Brizo Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Fruen må ha sex morran og kveld hver dag? Sett deg i respekt, du kan bare ikke finne deg i det. Du har da for pokker ferie. Det må hun da forstå? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Jeg har ikke så mange uvaner, men fruen har en og det er at hun vil ha sex både morgen og kveld....det er hva en stakkar må slite med når en skal nyte stillheten og freden med en pils og en shisha Gjelder dette de gangene du er med også, Sydvesten ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 di som skryter av å få seg mye er som regel di som ikke får seg i hele tatt håper det er polering hun driver med skipper worse - hadde ikke giddi skjemma båten med håndkler og rot og solkrem og klin Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
lnjk Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Sitat av Skipper Worse "Regel 27 (a) (ii) omtalte to kuler foreløpig horisontalt anbragt." Vil du gi oss en juridisk betenkning over dette? Viser til kapittel III Felles regler, vedlegg I punkt 6 og ber deg spesiellt legge merke til 6 b om båten du fører er over 20m Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 (redigert) Jeg har to vaner som jeg nesten aldri fra'viker, etter at jeg har lagt til kai så må jeg ut igjen fordi jeg glemte å tømme møkkatanken, og når jeg har kommet på landt, må jeg ombord igjen for å slå av hovedbryteren som allerede er slått av. Redigert 5.Februar.2009 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
johnson Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 (redigert) legger meg alltid i halvplaner tempo når roerene fra den lokale roklubben kommer forbi.vet ikke hvorfor jeg gjør dette,men tror det har noe med spenningen og gjøre;klare jeg og knekke båten i to denne gangen mon tro.. og så er det jo festlig når de reiser knytteneven tilbake,da er det bare å vinke kongelig tilbake er det i nordåsvannet du terroriserer roerne eller?? Redigert 5.Februar.2009 av johnson (see edit history) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Rødtoppen Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Heisann. Jeg har også noen vaner i båten. Jeg bruker alltid vest når jeg går ute på dekk, synes det er bra for meg samtidlig syns jeg det er holdningskapene. Jeg vasker alltid båten når vi er ferdig med turen. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 (redigert) jeg har den uvanen at jeg ofte glemmer å ta med søppelposen med når jeg forlater båten. Og så har jeg som vane å komme på dette akkurat når jeg har passert igjennom Oslofjordtunnelen på vei hjem.... Redigert 5.Februar.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
hifo Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 legger meg "altid" med styrbord inn. uvaner er litt for mye røyking underveis.. og at jeg sjelden vasker båten utv når den er på vannet.. to ganger i løpet av sommeren eller noe.. og selv korte turer i kjente farvann , slår jeg på pc med gps,n. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
beauty of aqua Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 er det i nordåsvannet du terroriserer roerne eller?? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
antares Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 etter en varmkjøring av motor i 86, er jeg kronisk opptatt av instrumenter og mulige uregelmessigheter på disse. er motoren(e) muligens en grad varmere tro ?, eller er oljetrykket litt lavere enn normalt ?. hmm ellers så sjekker, og sjekker, og sjekker.......ja..... om jeg alltid er på riktig sted i forhold til plass på kart. så for jeg vel heller skryte av å aldrig ha truffet moder jord heller da heia.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.