Jump to content

Motorolje på drevet???

Jon-Kåre

Recommended Posts

Noen som vet om det er riktig å bruke motor olje på et 270 drev eller om det skal brukes gear olje. Grunnen til at jeg spør er at jeg sist sesong kjørte med motorolje da jeg ble opplyst at det var dette jeg skulle bruke. Han som sa dette hadde da et 270 drev selv som han nå har byttet til et 290 drev og han har da fått beskjed om at det skal brukes gear olje slik at han lurte på om han kanskje hadde gitt meg feil opplysninger ifjor, noen som vet noe om dette

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg kjøpte nettopp olje til mitt 280 drev på båt butikk, og fikk da Motorolje for Volvo penta Diesel motor, mao motor olje, etter at de hadde slått opp i en liste.

Husker ikke eksakt betegnelse, men det kan jeg finne i kveld hvis det er interesant.

Vet ikke hvor like 270 og 280 drev er, men det burde vel være såpass i nærheten at olje type er den samme vil jeg tro???

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...