Jump to content

Bunnstoff er snart ut. Svensk "oppfinnelse"

Ben Sin

Recommended Posts

Det finnes allerede en tråd om dette

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50197

Ja det stemmer, det er jo denne tråden her :lol:

Idéen er nødvendigvis ikke så dum, for de som f.eks. har drev med vanninntak i drevet og ikke bakker inn i båsen og ikke bruker/har baugpropell.

Det er ganske mange båter det faktisk.

Duken kan man vel snu innimellom. Den gror antageligvis ikke så mye siden den ligger i helt overflaten og snur man den så holder den seg sikkert ren av seg selv, kanskje....

Forøvrig ut i fra størrelsen på duken så er den vel primært ment for litt mindre båter, med påhenger/drev.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Problemet er vel at ikke alle kan ta båten opp jevnlig for rengjøring.. altfor mye plunder.

Men bør det ikke uansett være primer i bunn mot vanninntrengning i plasten?

Og evt. et lag med hard glatt bunnsmøring på som man da ikke trenger å fornye spesiellt ofte om man bruker denne duken eller rengjør ofte (men rengjøring vil vel etterhvert fjerne bunnstoffet?).

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Problemet er vel at ikke alle kan ta båten opp jevnlig for rengjøring.. altfor mye plunder.

Men bør det ikke uansett være primer i bunn mot vanninntrengning i plasten?

Jeg kan vel egentlig ikke være med i denne diskusjonen da jeg ligger i ferskvann ;)

Mine erfaringer er altså ikke samsvare med flertallet som har salt under kjølen....

-Men- for oss fritidsbåtførere; Vi har somregel en sesong på 5-8 måneder. med skikkelig vask høst og med et lag polering til våren, kan jeg ikke skjønne at plasten ikke tåler groe?

Min onkel Kjøpte ny snekke i 1985. Denne ble solgt i 2005, fortsatt uten bunnstoff, fortsatt like fin i plasten, men fortsatt er det her snakk om ferskvann, som kun gir et lag grønske under vannet.

Jeg kommer ikke til å stoffe min båt, men jeg er ydmyk og tror jeg ville ha en annen mening om båten skulle ligge med salt under kjølen..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...