Teerex Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Det finnes allerede en tråd om dettehttps://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50197 Ja det stemmer, det er jo denne tråden her Idéen er nødvendigvis ikke så dum, for de som f.eks. har drev med vanninntak i drevet og ikke bakker inn i båsen og ikke bruker/har baugpropell. Det er ganske mange båter det faktisk. Duken kan man vel snu innimellom. Den gror antageligvis ikke så mye siden den ligger i helt overflaten og snur man den så holder den seg sikkert ren av seg selv, kanskje.... Forøvrig ut i fra størrelsen på duken så er den vel primært ment for litt mindre båter, med påhenger/drev. Redigert 8.Februar.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
-Matros- Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 skeptisk. Har liten tro på den praktiske bruken av slike produkter. Det er vell ikke helt uten grunn at bla drevhetten er så lite utbredt. Hva skjer i første høststorm, holder duken? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Odd Thomas Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Jeg skjønner ikke problemet. Har ikke bunnstoff, men et bra rengjøringsprodukt fra Würt.., ellers får man bare bruke båten så mye at det ikke rekker og gro ;) Redigert 8.Februar.2009 av Odd Thomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Problemet er vel at ikke alle kan ta båten opp jevnlig for rengjøring.. altfor mye plunder. Men bør det ikke uansett være primer i bunn mot vanninntrengning i plasten? Og evt. et lag med hard glatt bunnsmøring på som man da ikke trenger å fornye spesiellt ofte om man bruker denne duken eller rengjør ofte (men rengjøring vil vel etterhvert fjerne bunnstoffet?). Redigert 8.Februar.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Odd Thomas Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Problemet er vel at ikke alle kan ta båten opp jevnlig for rengjøring.. altfor mye plunder. Men bør det ikke uansett være primer i bunn mot vanninntrengning i plasten? Jeg kan vel egentlig ikke være med i denne diskusjonen da jeg ligger i ferskvann ;) Mine erfaringer er altså ikke samsvare med flertallet som har salt under kjølen.... -Men- for oss fritidsbåtførere; Vi har somregel en sesong på 5-8 måneder. med skikkelig vask høst og med et lag polering til våren, kan jeg ikke skjønne at plasten ikke tåler groe? Min onkel Kjøpte ny snekke i 1985. Denne ble solgt i 2005, fortsatt uten bunnstoff, fortsatt like fin i plasten, men fortsatt er det her snakk om ferskvann, som kun gir et lag grønske under vannet. Jeg kommer ikke til å stoffe min båt, men jeg er ydmyk og tror jeg ville ha en annen mening om båten skulle ligge med salt under kjølen.. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Helt riktig at hvis man har båtplass i ferskvann er det bortkastet med bunnstoff. Båtene jeg hadde før jeg fikk seilbåt lå alle i Nidelva, bunnstoff var unødvendig, kun polering. Nå håper jeg Al Qaida sprenger en bro eller 2 slik at jeg kan få seilbåten opp i elva... :lol: PS: Siste setningen var en spøk!!! Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.