bjoris Startet 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2009 Kunne vært artig å sett hva "vårt" resultat blir kontra den nylige undersøkelsen til Die Yacht... Du må stemme på drømmebåten og bare velge en (de nevnte er de 22 mest likte i denne undersøkelsen). Hvis du ikke drømmer om noen av disse er ikke tråden noe for deg Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
HCO Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Dette er en helt meningsløs poll når ikke denne er med: /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Arild Iversen Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Alubat Ovni 395...man kan drømme . I mellomtiden koser jeg meg uhemmet med min lubne franske dame Link to post
fem@il Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Trådstarter har glemt "kremen" MAXI 1300 mvh fem@il Link to post
BMP Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Den neste blir en vinterisolert Alubat Ovni 445. Link to post
avmønstret5 Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 (redigert) Dette er en helt meningsløs poll når ikke denne er med: Enig, en må da ta med noen inovative båter - one40 er faktisk rundt 10 år gammel og så kommer en med disse standardbåtene som alle er helt make, bare trebitene i innredningen skiller, også på prisen. Redigert 4.Februar.2009 av pettersand (see edit history) Link to post
Ingar Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Unnskyld min uvitenhet, men hva er det med Ovni som gjør det ettertraktet? Aldri hørt om det merket før, men skjønner at det er alu-båter. Link to post
OT-flyktning Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 http://www.langemaritime.com/ Link to post
avmønstret5 Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Det er en fransk al. båt m/knekkspant som markedsfører som langturbåt. Den skiller seg mest ut fra standardbåter med foldekjøl + ror slik att den kan felle opp og stå støtt på fjæra. Innredningen er tradisjonell. Vedlikeholdet er vel noe enkler på en al båt, men etter en tid ser de ikke særlig bra ut, og mange maler skroget. Solide båter. Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Unnskyld min uvitenhet, men hva er det med Ovni som gjør det ettertraktet? Aldri hørt om det merket før, men skjønner at det er alu-båter. Fra Lange Maritime: Seilbåter i aluminium med senkekjøl, hhv. fast kjøl og vannballast. Ovni-serien er for mange selve definisjonen på turbåt. Båtene er fulle av praktiske detaljer du vil sette pris på under havseilas. Med isolert aluminiumsskrog kan den ligge ute og brukes hele året. Med kjølen oppe stikker en 40-foter 58 cm dypt! Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Ingen katamaran/trimaran på listen heller. Bjoris da... Stemte Swan. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
-Matros- Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Stemte Bavaria. Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Kunne vært artig å sett hva "vårt" resultat blir kontra den nylige undersøkelsen til Die Yacht... Da jeg så overskrifta trodde jeg du allerede hadde fått 3-fotssyken.... Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
bjoris Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 (redigert) Fra startinnlegget: Du må stemme på drømmebåten og bare velge en (de nevnte er de 22 mest likte i denne undersøkelsen). Huhei, her var det mange som ikke lest forutsetningen. Kan være med på at tyskerene nok kunne velge hva som helst og at disse 22 kom høyest, men nå tenkte jeg det kunne være ok om vi stemte over disse 22 for å se hvordan fordelingen blir på disse kontra resultatet i Die Yacht. Er ingen av dem din drømmebåt så stemmer du ikke... Bjoris diktator bestemmer Må si jeg er overrasket over 9 som stemmer på Ovni... pt... Redigert 4.Februar.2009 av bjoris (see edit history) Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
HCO Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Huhei, her var det mange som ikke lest forutsetningen. Jeg leste forutsetningen, jeg. Men kanskje man skulle døpe om pollen til "hvilken seilbåt kunne vi realistisk tenke oss å kjøpe neste gang" elns. Det var iallefall ikke mange merker på denne listen som potensielt kan forårsake våte flekker på mitt laken. Men tyskere er nå tyskere, da. Når de ikke sprader rundt nakne i fjellheimen, går de på båtutstilling og sikler på masseproduserte seilbåter med stram linjeføring. /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Ovni har bra draghjelp av författaren o seileren Jimmy Cornell på samma sett har oxo Malö bra draghjelp av Nigel Calder S/Y Gunga Din Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Stemte Bavaria. Jøss,du "banner i kjærka" mvh fem@il Link to post
avmønstret5 Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 (redigert) Skal en velge båt etter pris og prestisje er et helt klart at Swan kommer i en egen divisjon i forhold til de båtene som er nevt. Oyster og Amel er vel de som nærmer seg, resten er nærmest å betegne som rakkel i denne sammenheng Redigert 5.Februar.2009 av pettersand (see edit history) Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Swan kommer i en egen divisjon i forhold til de båtene som er nevt. Oyster og Amel resten er nærmest å betegne som rakkel i denne sammenheng Håper ikke du med hånda på hjertet menerat X-Yachts er "rakkel". Eksempel X-43 performance. Nesten toppen av toppen. mvh fem@il Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 eller Malö... S/Y Gunga Din Link to post
avmønstret5 Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Hehe... nei egentlig ikke, men den internasjonale prestisje til Swan slår ingen. Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 internasjonale prestisje til Swan slår ingen. Swan er oppskrytt iflg.kjenninger som har seilt båtene over tid. mvh fem@l Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Stemte X-Yachts jeg. Men vil ikke ha en sånn Xc- Kan se for meg f.eks. en sånn en dersom båtfinansieringskontoret på Hamar skulle innvilge søknaden en vakker dag: S/Y Surprise Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Snakket med Backe X-Yacht. Var meget int i X42xc og hørte litt om egenskaper. Han fortalte att X45xc hadde tatt X46 i sterkere vind, mens X46 hadde bedre lettvinds egenskaper. X er tøff den. Men Xc serien ligger meg nærmest. Vi sees! Link to post
Careka Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Ovni fikk min stemme. en 395, 445, eller en Cigal 14,16 Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn