Superkul Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 ingen Prosjekt Draco-2100 Link to post
Trond Aasvoll Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Den var ikke på listen Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
moosewine Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Min var heller ikke på listen, har jo Wasa.... Drømmebåten må være en klassisk treseiler, 12 meter, men det forblir vel bare med drømmen.... . Link to post
bjoris Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 (redigert) Den var ikke på listen Jeg kan jo tillate folk å fortelle hva som er drømmen, da... Jeg kunne godt tenkte meg å høre om din drøm, du som er prof.seiler Redigert 5.Februar.2009 av bjoris (see edit history) Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Trond Aasvoll Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Her er den, Open 50. Gammel konstruksjon, men en båt som tåler utrulig mye juling. Med flere vanntette skott innebygd. Og skroget, selvfølgelig i aluminium. http://www.teamquix.de/ Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Allan E Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 En favoritt. Men det blir litt feil å velge fra listen da båtene er så like at en nesten må lese navnet på båten. Disse som er listet opp er veldig av samme type. Hvoe er flerskrog, Colin Archer? Link to post
Mouche Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Jeg lurer nå i allefall på hva den enkelte legger i begrepet "drømmebåt" når like mange vil foretrekke (hvis det er det som menes da?) en tysk kvalitetsbåt fra alpene som en Najad, en x-yacht for ikke si en Malø? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Er ikke det en X-43 performance du harbilde avder,Gandsfjord? Noe av det aller ypperste. mvh fem@il Link to post
Allan E Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Leste første innlegg litt for sent Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Jepp fem@il. Det er nettopp det det er. Vet du om en billig en så er jeg interessert S/Y Surprise Link to post
johnson Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Vi drømmer ikke om seilbåt... Nei, gi meg en MOTORBÅT HAHAHAHA Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 En favoritt.Men det blir litt feil å velge fra listen da båtene er så like at en nesten må lese navnet på båten. Disse som er listet opp er veldig av samme type. Hvoe er flerskrog, Colin Archer? her er en annen favo-båt....Valiant S/Y Gunga Din Link to post
fem@il Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Vet du om en billig en så er jeg interessert Så dyp hverken tor vi eller forventer vi denne "krisa" vil bli Ikke for det,hørte om prisavslag opp mot 4-500.000 på Gt.borgmessa nå. mvh fem@il Link to post
Balle Klorin Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Dufour da?? Er ikke det en ganske fet båt? Så i Seilas at Dufour 405 både hadde vinduer i "sittehøyde" og egen vinkjeller. Høres bra ut for meg...., men så er det forhandleren da Link to post
Framtia Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 jeg er ikke objektiv men synes Dufour er flott. Men jeg synes ikke at bakluka på den nye 405 er noe bedre enn løsningen på 385/425. Hadde nok gått for en X-yacht 42xc hvis kontoen hadde tillatt det. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sodne Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Hva med acrona, finngulf og Dragonfly? stå i ro båt! Link to post
HaHa Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Jeg stemte Luffe. Stilige og raske. Baltic og Swan lager jo ikke lenger båter i en grei håndterlig størrelse - en megayacht er mer plunder enn moro. Jeg savner gode amerikanske verft som Morris og Hinckley samt J/Boats. Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 samt J/Boats. Jepp, J/boats er perfekte moderne seilbåter. Lette, sterke, raske og lette å håndtere. En J 133 Er et godt alternativ til den jeg har nå. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Trond Aasvoll Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Disse to,Santa Cruz 37 og King 40. Jeg mener det er verdt å ta en vurdering på disse to. Meget elegante raske og lett seilte båter. Men de krever en del folk på ripa?? Fikk se dem i aksjon, i vår klasse i Acura raceweek. http://www.summit-yachts.com/King-40 http://www.sailingproshop.com/Products/San...rnan-SC-37.aspx Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sjøtummel Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Det er en fransk al. båt m/knekkspant som markedsfører som langturbåt. Nja, Alubat lager faktisk én Ovni på rundspant om jeg ikke husker helt feil, 455CC. (Villedende navn, båten er litt over 15 meter LOA.) En drømmebåt dersom jeg skulle forville meg ut på jordomseiling. Ettersom jeg egentlig ikke drømmer om jordomseiling, men godt kunne tenke meg langturer og muligheten til å drive litt charter så er en annen drømmebåt en Oyster på 56 fot eller mer. For seiling i hjemlige trakter heller jeg mer til Luffe og Faurby. Passe store, raske, og en Faurby med doghouse ville gi en veldig lang og komfortabel sesong. Link to post
Sun Flyer Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Disse to,Santa Cruz 37 og King 40. Men de krever en del folk på ripa?? Jeg syns det virker som at alle båter som er bygd for IRC-regelen ser ut til å ha god stabilitet. Dermed skulle de vel funke bra til shorthanded-seiling? King 40 firker fin, men tyngre enn forventet. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Er nå 20 m over messehallen i Gøteborg, klar for båtmesse. Blir spennende å se hvilke nyheter som vises. Og hva som vises i disse "tider" Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Om du finner tid så kunne du jo tatt en god titt på Regina af Vindö 40... bilder skader heller ikke av skuten... Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 jag såg den i tisdags, Sydvesten....men hade ikke kamera med meg.... fin båt, kändes lite trang....men da kom vi direkt fra Najaden 50 fot...... treverk o finnish....godkjennt det var versjonen med 1 akterlugar! S/Y Gunga Din Link to post
bjoris Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 (redigert) Sammenlikningen sålangt, det er jammen noen artige forskjeller. Utvalget er selvsagt lite med bare 139 stemmergivere, men, men. Litt overraskende for meg at både Hallberg-Rassy og Swan scorer så høyt på begge listene. Enorme forskjeller på Ovni, Etap, Bavaria og tildels, Deheler og Hanse... Vel, vel... Litt moro var det nå... Redigert 6.Februar.2009 av bjoris (see edit history) Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn