Jump to content

Hvilken seilbåt drømmer vi om?

bjoris

Hvilken seilbåt drømmer vi om?  

229 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Den var ikke på listen :sad:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Her er den, Open 50. Gammel konstruksjon, men en båt som tåler utrulig mye juling. Med flere vanntette skott innebygd. Og skroget, selvfølgelig i aluminium.

http://www.teamquix.de/

wolfis_toy.jpg

open_cl..jpg

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Jeg lurer nå i allefall på hva den enkelte legger i begrepet "drømmebåt" når like mange vil foretrekke (hvis det er det som menes da?) en tysk kvalitetsbåt fra alpene som en Najad, en x-yacht for ikke si en Malø? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Disse to,Santa Cruz 37 og King 40.

Jeg mener det er verdt å ta en vurdering på disse to. Meget elegante raske og lett seilte båter. Men de krever en del folk på ripa??

Fikk se dem i aksjon, i vår klasse i Acura raceweek.

http://www.summit-yachts.com/King-40

http://www.sailingproshop.com/Products/San...rnan-SC-37.aspx

Det er en fransk al. båt m/knekkspant som markedsfører som langturbåt.

Nja, Alubat lager faktisk én Ovni på rundspant om jeg ikke husker helt feil, 455CC. (Villedende navn, båten er litt over 15 meter LOA.) En drømmebåt dersom jeg skulle forville meg ut på jordomseiling.

Ettersom jeg egentlig ikke drømmer om jordomseiling, men godt kunne tenke meg langturer og muligheten til å drive litt charter så er en annen drømmebåt en Oyster på 56 fot eller mer.

For seiling i hjemlige trakter heller jeg mer til Luffe og Faurby. Passe store, raske, og en Faurby med doghouse ville gi en veldig lang og komfortabel sesong.

Disse to,Santa Cruz 37 og King 40.

Men de krever en del folk på ripa??

Jeg syns det virker som at alle båter som er bygd for IRC-regelen ser ut til å ha god stabilitet. Dermed skulle de vel funke bra til shorthanded-seiling? King 40 firker fin, men tyngre enn forventet.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Om du finner tid så kunne du jo tatt en god titt på Regina af Vindö 40... bilder skader heller ikke av skuten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

poll__sammenlikning_2.jpg

Sammenlikningen sålangt, det er jammen noen artige forskjeller. Utvalget er selvsagt lite med bare 139 stemmergivere, men, men. Litt overraskende for meg at både Hallberg-Rassy og Swan scorer så høyt på begge listene. Enorme forskjeller på Ovni, Etap, Bavaria og tildels, Deheler og Hanse... Vel, vel... Litt moro var det nå...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...