Jump to content

Hvilken seilbåt drømmer vi om?

bjoris

Hvilken seilbåt drømmer vi om?  

229 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Se på listen nå da, når dem som ville ha stemt "annet", stemmer på den båten en allerede har. Men det vil jo ikke bli riktig, når det er drømme båten en skal stemme på :smiley:

Har inntrykk av at det er noen som ikke har stemt på listen, pga båten ikke står der.

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Se på listen nå da, når dem som ville ha stemt "annet", stemmer på den båten en allerede har. Men det vil jo ikke bli riktig, når det er drømme båten en skal stemme på :smiley:

Har inntrykk av at det er noen som ikke har stemt på listen, pga båten ikke står der.

Jepp, det ble langt fra vitenskapelig dette, men, men...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 1 år senere...

stemmer på alubat sin ovniserie såklart! Det at ovni er den eneste modellserien i denne undersøkelsen sier jo litt om hvor unik den er.

Alle andre er jo representert med navnet på produsenten, noe som sier at de må være jevlig gode på PR for å fange interesse. Alle modellene deres er jo like!

og hvis man virkelig vil drømme, hvor er Wally?

stemmer på alubat sin ovniserie såklart! Det at ovni er den eneste modellserien i denne undersøkelsen sier jo litt om hvor unik den er.

Jeg ser på Ovni som lite unik. En knekkspantbåt i al. med helt konvensjonell innredning. Det finnes mange båter av denne typen ut i verden, ofte selvbygde. Den eneste litt unike er kjøl og ror. Men som ubehandlede al.båter flest ser den lite bra ut etter noen år. Av de mer masseproduserte båter som er litt orginale og inovative er de nye Feelingbåtene, tror det var Feeling 55 og 52? Tror ikke de var med på lista. Så er det alle Guyline båtene, men ingen av disse er vel i produksjon lenger. Men selvfølgelig, alt kan drømmes om.

Grattis--det er fine og raske båter. Uten å forsøke å være arrogant vil jeg si jeg har drømmebåten. En gammel traver som er mer moderne en de fleste av dagens båter.

En gammel Kelt/Feeling med "annen" innredning, senkekjøl og dobble ror. Jeg vi ikke bytte med noen, og de to jeg har truffet med samme båt er enig med meg :sailing:plan_kelt.jpgkelt39_2r4144.jpg

kelt39_2r4144.jpg

Redigert av pettersand (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...