S/Y Emma Startet 5.Februar.2009 Del på Facebook Startet 5.Februar.2009 Etter å ha planlagt dette i lang tid har jeg nå kjøpt min første båt (en Carter 33) som jeg skal på jordomseiling med om 5-6 år. Men! Nå viser det seg at han som skulle hjelpe meg å kjøre båten hjem fra Stavanger ikke får tid til det før i slutten av april pga. skole. Er det noen her som kan navigering og kan tenke seg å hjelpe en stakkar til å få båten hjem, helst tidlig i mars måned? Turen det er snakk om er fra Stavanger til Volda (Sunnmøre). Turen tar trolig 5-7 dager og vil trolig gå for motor mesterparten av veien. Jeg kan betale reiseutgifter, mat underveis og en liten slant attpå, men ikke alt for mye, da jeg nettopp har blakket meg fullstendig på båtkjøpet Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
johnson Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Grattis med ny båt, så jo koselig ut inni ihvertfall! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
puddingen Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Grattis!Den så delikat ut.Lykke til på hjemturen. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Takk for det Men det er nokså frustrerende å vite at man har fått båt, og ikke får bruke den på flere måneder! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Seilaren Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Hadde vært en veldig kjekk tur! Men jeg kan heller ikke pga av den tragiske skoen jeg aldri skulle ha begynt på... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Fin båt. Gratulerer. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Er det noen her som kan navigering og kan tenke seg å hjelpe en stakkar til å få båten hjem, helst tidlig i mars måned? Gratulerer med ny båt , jeg har fri i uke 9 Om det kan passe så kan jeg være med deg! Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Gratulerer med ny båt, den så jo flott ut da. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
plimsoll Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Gratulerer med flott båt! Skulle gjerne seilt båten din opp, men det krasjer med alle planene for våren desverre. Dette er vel en fin påsketur for noen her på forumet? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Men jeg kan heller ikke pga av den tragiske skoen Det er mange gode unnskyldninger......... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Oisann... Gikk litt fort i svingene, men alle forsto sikker at det skulle stå skolen.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Trond Aasvoll Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Gratulerer med båten Vist du ikke klarer å få tak på noen, kan du seile sammen med noen. Det er alltid noen som seiler den distansen på den årstiden, så du kunne ha lagt deg i kjølevannet til den båten. Distansen din er vel på ca 253nm/ca 2 døgn non stop. Jeg passerer og har planlagt en tur nordover siste uka i februar, og vil gå den aktuelle ruten, forbi der. Cruis speed 6 kn?? Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
S/Y Emma Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 (redigert) Takk skal dere ha! Ja, båten er fin Har fått en henvendelse fra en kar her, skal se at det ordner seg nå Dersom ikke kan jeg kanskje ligge i kjølvannet ditt, De Cåsta. Jeg har en kompis som gjerne blir med meg i båten, men ingen av oss kan navigering. Men med "los" hadde det gått fint. Båten går i ca. 6 knop for motor. Motoren i båten er egentlig overdimensjonert i forhold til drivverket, så om man gir mer gass enn 2500 rpm oppstår kavitasjon. Redigert 6.Februar.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Trond Aasvoll Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Det var bra det ordnet seg, men vist. Så send meg en mail i slutten av uke 8. Så får du en orientering, slik at du får et alternativ til. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sir Limmerick Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Gratulerer med fin båt,mye fint utstyr har du jo ombord også. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Jeg har en kompis som gjerne blir med meg i båten, men ingen av oss kan navigering. Du bruker ikke mange timene til å lære deg nok om navigering til å gjennomføre denne turen. Hvis du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Jeg tror også at du må innstille deg på å ta turen selv - hyr noen kamerater til en guttetur; kanskje du har en du kjenner med litt seilerfaring. I motsatt fall må du benytte en tjeneste for dette, dvs betale for å få båten opp (flere tilbyr jo slike tjenester) og det er vel noe som går gjennom marg og bein på en sunnmøring.... Er fra Ålesund selv, så jeg vet hva jeg snakker om. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
JGH Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Ingen problem med denne turen vel, bare ha med kart for den aktuelle kyststripa. Kunne tenke meg å ver med på denne turen, men da må jo seila opp og. Kjedelig å gå for motor. Nå begynner jo dagane og bli lengre, så båten kan jo seilast fra 7.30 - 18.00 kvar dag. Er vel ca 250nm +- så ein 4-5 dager med effektiv gange/seiling så er du der. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
S/Y Emma Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Ja det var dette med disse kartene da... Har sett litt på båtsportkart, og det koster jo rundt 3000 kroner bare for kartene Stavanger - Sunnmøre! Kan jo alltids bruke en PC med kart fra kystverket (har bestilt GPS til PC-en) om det går an?? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bergen dørk Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Da vil jeg heller anbefale eks Tiki fra Nautisk forlag. Har brukt det på PC et par år og er godt fornøyd. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
JGH Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Kjøp sjøkart og ikkje båtsportkart, mykje billigare. Har og program på pc/pda som eg brukar ilag med gps. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
alidal Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 alle forsto sikker at det skulle stå skolen.. Helt sikkert, men klarte ikke la være å kommentere den. Syns den var bra........... Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Hei Steinsvik. Har kartene du trenger. Båtsport og ordinære kart. Samt Garmin med kart. Har ikke anledning til å være med selv, så du får ta kontakt så ordner vi dette. Selvfølgelig utlån av dette. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y Emma Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Jøss. Her på Båtplassen ordner alt seg! Har fått mange henvendelser på meldingssystemet, og nå tilbud om kart. Ingen fare når man har så mange hjelpsomme sjøfolk i landet Tror jeg kan si nå at jeg ikke trenger hjelp lenger. Må til og med takke nei til en del tilbud! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Otto R Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Vi traff i sommer i Ålesund et hyggelig Nederlandsk par som var på nordovertur i seilbåt . De hadde som mange langtursfarende relativt enkle hjelpemidler, de lå og ventet på rep. av en GPS. De manglet kart over bl.a. Hustadvika, og siden vi hadde dobbelt opp fikk de låne det av oss. De var "litt" overrasket over alt ureint farvann, da de først bare ville kikke litt på kartet og ta notater. Det kunne være greit med et kart likevel ! De skulle i retning Lofoten. De kunne bare låne det til de kom sørover igjen , sa vi. Kartet kom i posten senere på sommeren med en hyggelig hilsen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.