Jump to content

Nybakt båteier søker kaptein til å seile Stavanger - Volda

S/Y Emma

Recommended Posts

Dette er noe jeg har kjøpt selv. Maskina og harddisken hadde jeg fra før, så alt jeg trengte var en GPS til 400 kr.

Går ut ifra SeaClear fungerer like godt i Windows og Linux, så det er relativt smertefritt å ordne seg egen kartplotter. Jeg har ikke prøvd den forbedrede versjonen av kart-scriptet (med overlapping) ennå.

Det er uansett et godt alternativ til dyrere kartplottere+kart. Jeg kan ha laptopen på kartbordet inne i båten, og da ser jeg den godt fra cockpiten.

Ikke ennå. Venter fremdeles på plass i småbåthavna i Ørsta. Men de driver og legger ut nye flytebrygger nå, så jeg håper det blir ledig i løpet av april. Da flytter jeg inn.

Det bor allerede et par i en seilbåt der, og det kommer et par til i en cabincruiser om en stund.

Det eneste som er negativt er at småbåtlaget nylig vedtok å øke de månedlige utgiftene for båtboere fra kroner 0,- til 1500,-...

Steinsvik. Har du muligheten til å finne ut hvor Ozi skal finne com3 porten ?

sudo ln -s /dev/ttyUSB0 /dev/ttyS3 < USB0 satt til com3 under linux.

> ln -s /dev/ttyUSB0 ~/.wine/dosdevices/com3 < USB0 satt til com3 under wine.

Etter denne prosedyren ser det ut til at Ozi ikke finner com3.

Har kjørt xgps og vet at signalene kommer gjennom.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

jawik: Jeg har ikke fått GPS-en til å fungere i Ozi i Linux. I SeaClear fungerer den derimot utmerket. Mystisk.

Sun Flyer: Ja, ikke sant? Egentlig var det snakk om å forby all båtboing, men i stedet vedtok de å skru leieprisen i taket.

Men i det minste har de et veldig godt fellesanlegg med dusj, do, vaskemaskin, TV-stue og kjøkken til fri bruk.

Jeg hadde kontakt en sen nattetime med Ozi. Men om morgenen var signalene borte og jeg husker ikke hva jeg gjorde annet enn det som er forventet ved oppsettet av Ozi.

Noen andre som vet noe om dette fenomenet.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Sun Flyer: Ja, ikke sant? Egentlig var det snakk om å forby all båtboing, men i stedet vedtok de å skru leieprisen i taket.

Merkelig innstilling. Det er bare en fordel for foreningen at det bor noen der. For den prisen må du ihvertfall kunne forvente at noen stiller opp med en gang et eller annet ikke virker på anlegget.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...