Seiljåtten Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 (redigert) Det var blant annet stor diskrepans i målene på skrogtykkelsen som overbeviste Dufour om at Alver Jørgensen nok hadde en god sak mot dem.Hva betyr dette? Betyr ikke diskrepans "unntak fra regelen", eller "ikke i overenstemmelse med"...... eller noe slikt. (hvor er fremmedordboken når man trenger den) Skal man i såfall tolke det slik, at underleverandøren av skrog har jukset litt, og ikke laget skroget så tykt som verftet hadde bestillt? Hvordan kan man måle skrogtykkelse? Finnes det et hendig lite instrument man kan bruke for å få et svar uten å ta frem drillen? Redigert 11.Februar.2009 av Seiljåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Det var blant annet stor diskrepans i målene på skrogtykkelsen som overbeviste Dufour om at Alver Jørgensen nok hadde en god sak mot dem.Hva betyr dette? Skal man i såfall tolke det slik, at underleverandøren av skrog har jukset litt, og ikke laget skroget så tykt som verftet hadde bestillt? Hvordan kan man måle skrogtykkelse? Finnes det et hendig lite instrument man kan bruke for å få et svar uten å ta frem drillen? I dette tilfellet betyr det at det er uoverenstemmelse mellom de to skrogsidene, samt at de ikke var så tykke som produksjonsmalen sier de skal være. Det er vel fastslått at underleverandøren har jukset.. Den eneste sikre måten å måle skrogtykkelse på er å ta frem drillen og borre og så måle. Det er vel enklere å ta ut en skroggjennomføring og måle i den. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Noen måler skrogtykkelse med ultralyd. Men jeg vet ikke hvor pålitelig dette er. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
SRA Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Leste denne i stykket; Dette vær særlig ubehagelig for verftet som får skrogene på den populære 34 foteren 385 pårodusert av underleverandør. Hvem er det som støper for Dufour? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Betyr ikke diskrepans "unntak fra regelen", eller "ikke i overenstemmelse med"...... eller noe slikt. (hvor er fremmedordboken når man trenger den) diskrepans Når du sitter ved en datamaskin med internett tilgjengelig, så er den skjelden langt unna Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Nå har Blue Peter sagt fra seg alt administrasjonsarbeid med reperasoner av DuFour båter levert før dem fikk agentur. Arbeid var kommet godt i gang men de ble ubegrenset arbeidstid i dugnat hos dem. Mange båteierer kommer til med å fortsette kampen med Pascal i Frankrike til å få feil og mangel opprettet men jeg har på følelsen at den kampen kan bli en neverendingstory Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Bergen Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Siden tråden trolig leses av Dufour eiere kan denne annonsen med mye utstyr til dette merket være verd å merke seg. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...ll&tot=null Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Endel av dette er nok allerede solgt.. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Det er ikke noe problem å måle tykkelse på skrog med ultralyd. Har selv gjort det masse. (både båtskrog og annet i GRP.) Problemet er alle støpefeil og uhomogent materiale. Dette finnes ofte og mye på båter fra enkelte produsenter mer enn fra andre. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Nå har Blue Peter sagt fra seg alt administrasjonsarbeid med reperasoner av DuFour båter levert før dem fikk agentur. Arbeid var kommet godt i gang men de ble ubegrenset arbeidstid i dugnat hos dem. Mange båteierer kommer til med å fortsette kampen med Pascal i Frankrike til å få feil og mangel opprettet men jeg har på følelsen at den kampen kan bli en neverendingstory Og så da? Det var etter min mening mye av og på m t p Blue Peters håndtering av dette. Det som kan være bekymringsfullt er om B. P. fortsatt skal selge Dufour i Norge. For skal de fortsatt representere Dufour, er dette en rar avgjørelse. I alt salg er det billigere å beholde en kunde enn å skaffe seg en ny. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Hei Servicemann: Hvor har du dette fra? Har de gått ut med dette offentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Dette har vært misforståelse. De rette er at teknikkere fra verft har ankomst Son og DuFour skal administrere de som står igjen av "after-sales kampanjen". Blue Peter skal selvsagt håndtere både gamle og nye kunder i årene som kommer. Hvis noen Dufour eier har blitt fortvilet siger jeg unskyld Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.