Jump to content

Dufour i retten,


Careka

Recommended Posts

Det var blant annet stor diskrepans i målene på skrogtykkelsen som overbeviste Dufour om at Alver Jørgensen nok hadde en god sak mot dem.Hva betyr dette?

 

Betyr ikke diskrepans "unntak fra regelen", eller "ikke i overenstemmelse med"...... eller noe slikt. (hvor er fremmedordboken når man trenger den)

 

Skal man i såfall tolke det slik, at underleverandøren av skrog har jukset litt, og ikke laget skroget så tykt som verftet hadde bestillt?

 

 

Hvordan kan man måle skrogtykkelse? Finnes det et hendig lite instrument man kan bruke for å få et svar uten å ta frem drillen?

Redigert av Seiljåtten (see edit history)
Link to post
Det var blant annet stor diskrepans i målene på skrogtykkelsen som overbeviste Dufour om at Alver Jørgensen nok hadde en god sak mot dem.Hva betyr dette?

Skal man i såfall tolke det slik, at underleverandøren av skrog har jukset litt, og ikke laget skroget så tykt som verftet hadde bestillt?

Hvordan kan man måle skrogtykkelse? Finnes det et hendig lite instrument man kan bruke for å få et svar uten å ta frem drillen?

I dette tilfellet betyr det at det er uoverenstemmelse mellom de to skrogsidene, samt at de ikke var så tykke som produksjonsmalen sier de skal være. Det er vel fastslått at underleverandøren har jukset..

Den eneste sikre måten å måle skrogtykkelse på er å ta frem drillen og borre og så måle. Det er vel enklere å ta ut en skroggjennomføring og måle i den.

Link to post
  • 1 måned senere...

Nå har Blue Peter sagt fra seg alt administrasjonsarbeid med reperasoner av DuFour båter levert før dem fikk agentur. Arbeid var kommet godt i gang men de ble ubegrenset arbeidstid i dugnat hos dem. Mange båteierer kommer til med å fortsette kampen med Pascal i Frankrike til å få feil og mangel opprettet men jeg har på følelsen at den kampen kan bli en neverendingstory :nonod:

Link to post
Nå har Blue Peter sagt fra seg alt administrasjonsarbeid med reperasoner av DuFour båter levert før dem fikk agentur. Arbeid var kommet godt i gang men de ble ubegrenset arbeidstid i dugnat hos dem. Mange båteierer kommer til med å fortsette kampen med Pascal i Frankrike til å få feil og mangel opprettet men jeg har på følelsen at den kampen kan bli en neverendingstory :nonod:

 

Og så da?

Det var etter min mening mye av og på m t p Blue Peters håndtering av dette. Det som kan være bekymringsfullt er om B. P. fortsatt skal selge Dufour i Norge. For skal de fortsatt representere Dufour, er dette en rar avgjørelse. I alt salg er det billigere å beholde en kunde enn å skaffe seg en ny.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...