Jump to content

Endelig, men den stoppet ikke!!!

kirkes

Recommended Posts

:yesnod: Hei

Endelig  :yesnod: kom båten på vannet etter mye puss og stell. Blant annet ble systemrens kjørt gjennom motoren og jeg var spent på om jeg merket noe forskjell på motoren.  Når jeg kjørte med fult turtall i fjor var temp ca. 90 grader. Nå kom den ikke over 80 grader selv med fult pådrag. Det var skikkelig gøy at systemrens gav en slik positiv virkning.

MEN da jeg skulle slå av motoren  :yesnod: ville den ikke stoppe selv om tenningsnøkkelen stod på null.

Etter en viss tid stoppet den når jeg vridde noen ganger på tenningsnøkkelen. Kan det være noe annet en tenningsnøkkelen?

Er det andre som har opplevd det sammen og kan komme med noen gode råd.

Hilsen Kirkes

Det høres ut som dårlig kontakt i solenoiden/ event. at solenoiden hadde satt seg pga. lang tid ubrukt...... Det er en rund dings som sitter v/ diesel pumpa, ca 5cm  i diam og 10 cm. lang. det går gjerne to eller tre ledninger til den. Jeg ville dersom dette fortsatte forsøkt med motoren i gang, å koble den fra elektrisk. dersom motoren stoppe umiddelbart, er solenoiden i orden. du kan da gå ut fra at det er tenningslåsen.............

Lykke Til :confused:!

Båthilsen fra Fernanda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...