Trude III Startet 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2009 Hei, Jeg er på jakt etter spesifikasjoner og hvordan man bekrefte produksjonsår på tildigere Johnson modeller. I mitt tilfelle skulle jeg gjerne hatt opplysninger om en 1996 modell. Særlig er jeg interresert i slagvolum og hva som er forskjellene på 9,9 og 15hk. Jeg har lett og lett men ikke klart å finne dette. Håper noen kan svare på dette. Vennlig hilsen Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
meldaln Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 du finner kansje noe av det på www.boat.no ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Årgang: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16818 Ser at linken vår til brukermanualer er død, noen som vet hvor de har flyttet det? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Særlig er jeg interresert i slagvolum og hva som er forskjellene på 9,9 og 15hk. Eneste forskjellen er en eller annen liten dippedutt som det kostet meg 750 kroner å få skiftet ut på min 1995 model Johnson 9,9hk - eller er de helt like. Forhandler anbefalte at jeg ventet med "modifikasjonen" til etter at motoren var innkjørt uten at jeg kan gi noen god forklaring på hvorfor! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hanssae Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Du finner noen Johnson manualer her, Desverre bare fra 2004 til 2007 , men det kanhende du finner noe nyttig info. Ellers så er det sikkert mulig å spørre på Johnson Outboard 1996 Forum Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Takk for svarene! Jeg kjenner den eldre utgaven på 216 cc. Der er både forgasser og eksosanlegg forskjellig. Dyrt og stor ombygging. Derfor er det vanlig å sette inn en Boyesen ventil som gir bedre effekt men ikke riktig 15 hk. Men den senere modellen har 255 cc og det kan være at denne er enklere. Tror kanskje jeg tar en telefon til et verksted og spør. Hilsen Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.