KaRsK Startet 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2009 (redigert) Holder i disse dager på å gjøre klar til motorbytte i min scand 7600 , og trenger litt råd . på den nye motoren kommer toppen av Eksos "røret" farlig nær luken over motoren . Hva blir best å kle undersiden av kryssfinerplaten med ? en fordel hvis det kian være noe som bygger lite.. og samtidig leder bort/beskytter mot varmen. Har ikke begreper om hvor varmt det røret kan bli heller , noen som vet det ? KaRsK Redigert 7.Februar.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 (redigert) Litt vanskelig å se hvor vannet ledes inn, men hvis det er turboen du tenker på så er den vannkjølt og du kan la luken komme omtrent nedpå uten problemer....hvis du tar et bilde aktenfra så går det an å se litt bedre på røret... Redigert 7.Februar.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 det er vannkjøling på røret etter turboen så jeg vil tippe på 60 - 70 grader Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Ei blikkplate mot luka er tingen,MEN det må være min. 10mm klaring mellom denne og luka slik at lufta får sirkulere. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 (redigert) takker for svar .. får ca 4-6 cm opp til luken fra eksos . isolasjon rundt eksos er jo også en mulighet , men uten at jeg vet det så tror jeg kanskje det blir litt klumpet og kanskje det vil drysse etter en stund ? blikkplate : syrefast /bly /aluminium ? kanskje bly også demper lyd ? hva blir best tro? Redigert 7.Februar.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Ta et bilde fra en annen vinkel så vi ser hvor vannet ledes inn, da er det enklere å si helt eksakt. Isolasjon som kan rulles rundt som tape finnes og det holder i åresvis uten å falle av, men da må vi få se litt bedre..... please.... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 skal se om jeg får tatt litt bilder i morgen :) Takker igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Her ser du et eksosrør som ligger omtrent helt inntil isolasjonen i kassen.... sorry bildet er tatt under pressenningen, så lyset er veldig dårlig, kun hvitfargen er noenlunde.... sjøvannet er ledet inn etter bendet som er på turboen, så det er skikkelig varmt...... men med den isolasjonen surret rundt så blir det ikke farlig varmt... tvilte selv til å begynne med, men fant ut at det gikk helt fint... Den hvite isolasjonen fikk bare en lettere antydning av brunfarge etter første turen. For meg ser det ut for at du har vann inn mye tidligere, så det vil ikke være et problem hos deg......,eller? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 eksos røret vil altså ikke ta "skade" av at varmen blir "isolert" mer inne i eksorøret ? i motsetning til uten , da jeg regner med mer varme forsvinner da .. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 glemte å ta med kamera , men vann går inn rett etter turboen , så regner da med at kanskje 60-70 grader er noenlunde rett ? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 ja tenkte det var noe slikt..... Ikke noen produsenter av motorer idag vil lage til en brannfelle.... Så utifra det du forteller er det nok ikke rare temperaturen på det røret nei.... Er du fortsatt i tvil har du luken åpen første gangen du kjører og følger med..... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Da er jo det problemet løst tenker jeg .. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.