Jump to content

Hjelp til å velge brannplate under motorluke ..

KaRsK

Recommended Posts

Holder i disse dager på å gjøre klar til motorbytte i min scand 7600 , og trenger litt råd .

på den nye motoren kommer toppen av Eksos "røret" farlig nær luken over motoren .

Hva blir best å kle undersiden av kryssfinerplaten med ?

en fordel hvis det kian være noe som bygger lite.. og samtidig leder bort/beskytter mot varmen.

Har ikke begreper om hvor varmt det røret kan bli heller , noen som vet det ?

KaRsK

img_0862.jpg

Redigert av KaRsK (see edit history)

takker for svar .. får ca 4-6 cm opp til luken fra eksos .

isolasjon rundt eksos er jo også en mulighet , men uten at jeg vet det så tror jeg kanskje det blir litt klumpet og kanskje det vil drysse etter en stund ?

blikkplate : syrefast /bly /aluminium ? kanskje bly også demper lyd ?

hva blir best tro?

Redigert av KaRsK (see edit history)

Her ser du et eksosrør som ligger omtrent helt inntil isolasjonen i kassen.... sorry bildet er tatt under pressenningen, så lyset er veldig dårlig, kun hvitfargen er noenlunde.... sjøvannet er ledet inn etter bendet som er på turboen, så det er skikkelig varmt...... men med den isolasjonen surret rundt så blir det ikke farlig varmt... tvilte selv til å begynne med, men fant ut at det gikk helt fint... Den hvite isolasjonen fikk bare en lettere antydning av brunfarge etter første turen. For meg ser det ut for at du har vann inn mye tidligere, så det vil ikke være et problem hos deg......,eller?

motor4.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...