Jump to content

Tobias 15fot, gode ideer til forsterking av motorfeste

Ottoen

Recommended Posts

Ser absolut ingen grunn til og forsterke akterspeilet med et så moderat hesteantall. Men viss du skal vet jeg kunn om to muligheter og det er enten og rive akterspeil og legge inn nye plater og støpe opp på nytt, noe som er litt jobb. Eller så kan du få bøyd til rør fra akterspeil som du skrur fast i gulvet. Altså rør i rustfritt stål som du skrur fast i akterspeil og så ned i gulvet. På denne måten tar gulvet imot kreftene sammens med akterspeilet.

Redigert av FM 8-12 (see edit history)

Er det en slik?

15s1.jpg

Tobias lager vanligvis solide saker, men når det knaker fra akterspeilet er det lurt å få sjekket opp det. Med intakt akterspeil så skal det ikke være noe problem å ha 25hk istedet for 20hk.

Hvis båten er fra 1980 så kan det være at speilet er skadd/svekket av vanninntrengning. Tror jeg ville tatt en tlf til produsenten og spurt om de har noen gode råd. web: www.tobias.no

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ser absolut ingen grunn til og forsterke akterspeilet med et så moderat hesteantall. Men viss du skal vet jeg kunn om to muligheter og det er enten og rive akterspeil og legge inn nye plater og støpe opp på nytt, noe som er litt jobb. Eller så kan du få bøyd til rør fra akterspeil som du skrur fast i gulvet. Altså rør i rustfritt stål som du skrur fast i akterspeil og så ned i gulvet. På denne måten tar gulvet imot kreftene sammens med akterspeilet.

Er vell bare ide nr2 som er aktuell for meg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...