Ottoen Startet 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2009 Hei. Er det noen som har noen gode ideer til hvordan eg kan forsterke hekken på båten min?? Er en Tobias 15fot (1980mod) som eg skal ha en Tohatsu 25(32?)hk på, gikk fint de timene den fikk forrige sesong, men eg ønsker å være på den sikre siden, siden båten er så gammel. Spør her da eg ikke har så god peiling på båt. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Ser absolut ingen grunn til og forsterke akterspeilet med et så moderat hesteantall. Men viss du skal vet jeg kunn om to muligheter og det er enten og rive akterspeil og legge inn nye plater og støpe opp på nytt, noe som er litt jobb. Eller så kan du få bøyd til rør fra akterspeil som du skrur fast i gulvet. Altså rør i rustfritt stål som du skrur fast i akterspeil og så ned i gulvet. På denne måten tar gulvet imot kreftene sammens med akterspeilet. Redigert 8.Februar.2009 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ottoen Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Grunnen til at eg spør er at båt egentlig bare er godkjent til 15hk. Det var noen stygge knirkelyder ved fult pådrag med 6pers ombord. Redigert 8.Februar.2009 av Ottoen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Er det en slik? Tobias lager vanligvis solide saker, men når det knaker fra akterspeilet er det lurt å få sjekket opp det. Med intakt akterspeil så skal det ikke være noe problem å ha 25hk istedet for 20hk. Hvis båten er fra 1980 så kan det være at speilet er skadd/svekket av vanninntrengning. Tror jeg ville tatt en tlf til produsenten og spurt om de har noen gode råd. web: www.tobias.no Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ottoen Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Båten min er med overbygg/vindskjerm helt framme(lignende askeladden fra 80talet) men overbygg skal av og rattkonsoll skal byggest bak i båten Sitér dette innlegget Link to post
Ottoen Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Ser absolut ingen grunn til og forsterke akterspeilet med et så moderat hesteantall. Men viss du skal vet jeg kunn om to muligheter og det er enten og rive akterspeil og legge inn nye plater og støpe opp på nytt, noe som er litt jobb. Eller så kan du få bøyd til rør fra akterspeil som du skrur fast i gulvet. Altså rør i rustfritt stål som du skrur fast i akterspeil og så ned i gulvet. På denne måten tar gulvet imot kreftene sammens med akterspeilet. Er vell bare ide nr2 som er aktuell for meg Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 TobiasPlast.AS er medlem, men leenge siden de var på besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.