torbi Startet 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2009 Sett på bilder av NW 900 cc på nettet og eg lurer på om den har 3 lugarer, altså 1 lugar og 2 stikkkøyer, 1 forut og 1 i midten under salong og 1 i akter, stemmer det? kanskje Astor kan svare på? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
hanssae Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Ta en titt i Erfaringsdatabasen Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Jeg kan bekrefte at det er tre lugarer.Forran er det dobbel og den ene stikklugaren er dobbel og en enkel stikklugar. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Det stemmer. Hadde en slik en frem til 1997. Nedgang til bakre cabiner er bak sittegruppa, til bakbord når en kommer inn i salongen. Bakre cabin under dekk har plass for 2 voksne. Cabin fremover har plass til 1 person. Foran har plass til 2. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Takker for tilbakemelding , eg synes den er en skikkelig og fin båt, solid bygget. noen nevnte at de blir våt når den går i motsjø er det pga maskinen ligger i midten? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
o.b.lix Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Finnes også en utgave med akterkabin, dva med forhøyet akterdekk og full salong akter. (vurderte en slik). Men da mister man det digre lasterommet på styrbord side akter... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) ......våt når den går i motsjø er det pga maskinen ligger i midten? Skyldes sikkert fasongen på baugen, samt at det ikke er/feilplasserte sprut-lister på skroget. Min Fjord lider av samme problem. Skarpnes 30 hadde også dette problemet, men når Inter overtok formene så ble baugen bygget om. De buet den mer ut mot toppen samt bygget på sprutlister. Da ble den langt mindre "våt". Redigert 8.Februar.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Takker for tilbakemelding , eg synes den er en skikkelig og fin båt, solid bygget. noen nevnte at de blir våt når den går i motsjø er det pga maskinen ligger i midten? Solid båt men som andre skriver, blir fort våt på rutene. Vi be valdig glad i vår NW. Stor fin uteplass som blee mest brukt som salong hele året. Vi la også varme i utedelen under kalesjen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjetil1 Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Dette er en båt jeg godt kunne tenkt meg. Har siklet på denne i over 20 år, og den kostet rundt 650" på midten av 80tallet. Det gjør de forsåvidt enda... Kjetil S Redigert 8.Februar.2009 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
torbi Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Dette er en båt jeg godt kunne tenkt meg. Har siklet på denne i over 20 år, og den kostet rundt 650" på midten av 80tallet. Det gjør de forsåvidt enda... Kjetil S Ja eg synes også den var litt mye på snitt mellom 550-650 når båten er over 20 år, men som sagt så er den visst kvalitiet og solid bygget. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Medusa Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Fin båt både utvendig og inni. Synd at flybridgen skal være så knøtte liten på den utgaven som har dette. Man må nesten krype på kne for å komme inn i setet. Dette gjorde faktisk at jeg valgte bort denne båten fordi jeg ønsket en båt med funksjonabel fly... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Bidrar gjerne med flere bilder for dere som har lyst på en NW-900. Vi bygde om salongen helt forrut til en stor dobbeltseng. Dette i stedet for å ligge helt nede på gulvet i den doble stikkøya. Nord West 900 har en koslig midtkabin. Vi trekte om vår da vi kjøpte den. Pentrydelen kan variere noe fra båt til båt, men jeg tror vår hadde grunnmodellen. Noen hadde også et overskap. Andre både overskap og skap i bakkant av pentry. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BigRevi Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Synes denne Nord westen minner meg om alle de taxibåtene som driver å kjører rundt kragerø på sommerstid jeg Redigert 8.Februar.2009 av Drumle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Mange takk for flotte bilder , no frister det meg til å ta nærmere øyesyn dersom hvis en som skal selge en i bergensområdet Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hansi Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Dette er en båt jeg godt kunne tenkt meg. Har siklet på denne i over 20 år, og den kostet rundt 650" på midten av 80tallet. Det gjør de forsåvidt enda.. Vel, skal ikke drive salgsfremstøt, men båten skal selges etter at den er klargjort på vårparten. Prisen, ja den vil garantert bli hyggelig. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 (redigert) Ser jeg konturene av at Hansi skal ha Viknes ? Redigert 8.Februar.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Vel, tiden får vise hva det blir til. Det som i alle fall er sikkert er at Nord Westen skal selges. Så får vi se utover våren / sommeren hvordan det går. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Synes denne Nord westen minner meg om alle de taxibåtene som driver å kjører rundt kragerø på sommerstid jeg Enig Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
torbi Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Vet også NW 900 ble brukt som skyssbåt på vestlandet og oppe på møre . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kjetil1 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Jeg fant ei annonse der det er en NW tilsalgs, og det var aktuellt med innbytte i skjærgårdsjeep o.l ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
torbi Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Ja eg har sett, og du tenker på fra karmøy? eg savner bilde innvendig, men den så fin ut på utside. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kjetil1 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 (redigert) Stemmer. Hadde jeg hatt ekstra kroner nå (jeg får ikke lov av fruen å selge Cadillacen for å bruke på båt), hadde det blitt en båttur oppover, kanskje. Karmøy er jo ikke langt unna. Eller... Jeg må ha større båtplass også, det er jo ikke bra å ta en "Son" ... Kjetil S Redigert 9.Februar.2009 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
torbi Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 , ja eg også må selge min saga,en først så kanskje finne en løsning slik at eg få råd til en slik båt om en stund? eg er blitt samboer i fjor og ho er blitt så glad i båt og sjø så derfor begynner eg å tenke litt på større båt , men vi får se hva det blir. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Ble NW 900 levert volvo og perkins maskin som stanard i åtti tallet? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
olpi Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Perkins var i hvertfall veldig vanlig har jeg inntrykk av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.