Otto R Startet 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2009 Hva er pris for båt gjennom kanal, pr fot eller ? Må det bestilles plass ? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 I denne tråden var det masse god info, men fant ikke pris... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8453&st=0 Tenker på samme turen til sommeren... Sitér dette innlegget . Link to post
ÅtteGlass Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Du finner fjorårets prise her: http://www.waterscape.com/media/documents/1853 Ser ut som om det er rundt 16-17£ pr. meter. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
moosewine Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 17£ x 13,5 m = 229,5...så ca 2.500 for vår båt...var ikke så dyrt... Sitér dette innlegget . Link to post
emilskj Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Hei Tror vi betalte noe i omegn 3000 hver vei for 60 fot. Dersom du skal tilbake umiddelbart, mener jeg å huske at du kan kjøpe et billigere ukeskort eller noe. Dersom du skal tilbake etter en tid, får du rabatt på tilbaketuren ved framvisning av kvittering. Vi hadde selvsagt rotet bort denne, men fant den når vi kom hjem. Vi sendte den nedover pr post, og fikk faktisk penger tilbake. (ser nå at det meste er beskrevet i brosjyren i linken ovenfor, men lar det stå likevel) Du behøver ikke bestille plass. Imidlertid bør du på forhånd sørge for å vite når sjø-slusa er åpen den dagen du ankommer, slik at du slipper å ligge utenfor å vente. Den er stengt noen timer på fjære sjø, mener jeg å huske. Deretter er det bare å melde seg på VHF til "Clacnaharry Sealock" en halvtimes tid før ankomst, dersom du kommer fra Inverness - siden. Tips: øv på uttalen av navnene på slusene på forhånd Når du skal inn fra sjøen tror jeg du er nødt til å kommunisere pr VHF. Vårt inntrykk var imidlertid at dette var mindre vanlig for små båter videre gjennom kanalen. De seilte bare fram til slusa, og tok det som det kom. Vi kunne risikert problemer dersom måtte begynnt å snu eller andøve forran slusene, så vi holdt knallhardt på å ha skikkelig avtale om framgansmåte med slusevokteren senest en halv mil før slusa. Noen slusevoktere syntes nok dette var overkill, mens noen satte pris på at vi var ryddige. Stort sett er det kaier der man kan ta fast, i alle fall med mindre båter, før hver sluse. Vel inne i den første slusa gjør du unna papirarbeidet, og legger fram dine ønsker for gjennomfarten videre. Da vil slusevokteren ha gode råd om hvordan du bør forholde deg, og evt melde din ankomst til neste sluse. Hm, tenkte å svare kort på spørsmålet. Det jeg endte opp med tyder antakelig på at jeg sitter igjen med en god del inntrykk etter turen gjennom kanalen (udelt positive sådanne, bortsett fra en slusevokter som ikke kunne skikkelig engelsk, og ikke kunne forstå at vi insisterte på å bruke våre egen to tomms trosser i stedet for hans flaggsnor .) Men jeg skal stoppe nå, spør heller om du lurer på noe. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.