baatsman Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Har du noen anbefaling å komme med når det gjelder en mulighet for gjesteplass i gamle Papper Havn? Evt. er det bedre i uthavn i Guttormskilen eller Kuvauen dersom ikke sørvesten slår inn? Kuvauen har jeg ikke fått feste. Kun ligget på 50 m kjetting og anker. Når det gjelder Papperhavn kjenner jeg ikke til gjesteplasser. Det ligger prosjektert en veldig stor utbyggning av området. Derfor er kanskje å kontakte Walstrand Marina for gjesteplass og båt inn Vauerkilen. Det er marinaen rett før Vauerkilen. Men det ligger bøye i Kuvauen, kanskje sporet opp litt der eller bryggeanlegget langs Sørsiden inne i Kuvauen. Papperbukta har som beskrevet 50-60 m brygge. Men der er det førstemann til mølla. Men ellers ingen kjennskap til Papperhavn. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Salt Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Takk for fint svar uansett. Nå sitter jeg og navigerer etter sola og andre himmellegemer, moro dette. Du skulle fortsatt du også ;-) hehe; som snart-pensjonist (ihvertfall teoretisk) er nok det med navigasjon på åpent hav ille sannsynlig i løpet av de nærmeste åra! men det er sikkert gøy å kunne (jeg prøver å berolige kolleger med at jeg kommer til å holde ut en stund til ) (sorry, Papperhavntråden - dette var helt off topic ) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
mhemil Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 ...som snart pensjonist er det vel nettopp da du har tid til å seile på de syv hav ..... Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Ja. Som å dra nordvestover til Papperhavn, eller noe slikt... Får klare meg med Kattegat-tur foreløpig. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
oslofjord Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 (redigert) Det er i Papperbukta/Papper med iskrem og bensin som har saltkråkan sjarm... I Papperhavn skjer det ikke stort. Likevel er det greit å først sette kursen mot Papperhavn for det er grei inseiling fra nord (hvis man fek.s kommer fra Strømtangen) med sjøkart ...rett utenfor Papperhavn legges kursen mot øst hvor det er en trygg småbåtled fra Papperhavn langs land til Papperbukta/Papper. Nordfra kan man også ta snarveien rett til Papperbukta gjennom den idylliske skjærgården med trange sund og mange skjær....denne ruten anbefales med gps og sakte fart. Men det er vel også netopp i denne skjærgården man kan finne ly mot havdønningene. (Dette er foresten ikke så langt unna det omtalte Fredagshølet.) I denne skjærgården er det blanke svaberg og knapt noen hytter...men prisen er altså noen skumle skjær... For orden skyld må jeg presisere at jeg slett ikke er lommekjent her så dobbelsjekk min info med kart og kjentfolk...! Redigert 12.Februar.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Kan bekrefte at det er mye skjær ja. Selv med flere somre på Laenga og vannskikjøring mellom Papperhavn og Bukta, så hendte det at vi sto på skjær med riper under skia. Og vi var gangske lokalkjente , så vi fikk kjennskap til skjæra. Forresten ligger påhengærn fortsatt ved et av skjæra. 2 dager gammel ble'n. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
olpi Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Mellom papphavn og bukta er det 5 knop. Ligger lavt i vannet på vannski da. Ikke rart dere gikk på Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Var ikke så mye av disse reglene vi brydde oss om for 30 år siden Hadde vel ikke redningsvester engang :nono: Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
mhemil Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Gikk selv på skjær inne i Vauerkilen for noen år siden med en jolle. Plutselig stod hele jolla på skjæret og jeg måtte jobbe for å skyve den av. Skjæret ligger 10-20 cm under vannoverflaten, ikke merket (dvs. fysisk, ligger inne som skvalpeskjær i kartet, men hvem har vel med seg kart i en liten lettbåt inne i en kil....). De lokale hytteeierne visste selvfølgelig om skjæret, og lo når utenbys ferister gikk på grunn......ifølge han som observerte meg var dette kjempeunderholding hvert eneste år..... Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 1.Juni.2014 Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Løfter denne igjen, noen som kjenner til hvordan det er å ligge i Papperhavn nå? Vurderer den som første stopp neste helg (pinsa). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.