marbjo19 Startet 10.Februar.2009 Del på Facebook Startet 10.Februar.2009 Hei, skal til og montere styrepossisjon nr2 i mitt båtprosjekt. eg har hydraulisk tennfjordstyring og lurer på om eg treng noke ekstra tilbakeslagsventilar eller liknande... også er det hendlane, har ein spake med turtall og kobling og ein spake for sluregear. sluregearen er ok for treng jo bare ein simpel spake til, men når det kommer til turtall og kobling er eg litt i stuss... når eg skal starte motoren min og skal ha litt gass på, må eg dra ut hendelen for å så skyve den fremmover. da er det jo kunn gasskabelen som er i bruk. vill det ikkje da bli sån at når eg kun gjer gass på styreposs1 så gjer eg gass og kopler inn samtidigt i styreposs2 ? ? ? må eg kansje da skifte ut hendlene til 2 enkle? er det noken som har vert borti dette og kan svare på det så hadde det vert heilt topp ! Takk på forrhand ! :) :) Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 hei monterte 2 hydrauliske styre pos i en sjark i vinter, ringte da rundt til div leverandører uten egentlig og få noe svar. Beste de klarte var og prøve og se.Så jeg satt det sammen, dette fungerte for meg men veldig enkelt og eventuelt montere enveis ventiler senere hvis det er nødvendig. vet ikke helt hva de koster men har for meg att de kostet litt, det er jo eventuelt snakk om 4 stykk. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Dersom du ikke har tilbakeslagsventil på styreposisjon nr 2 kan du risikere at rorstrømmen retter opp roret selv om du tørner rattet. Det er vel ikke den store prisforskjellen å anskaffe ny rattpumpe med innebygd tilbakeslagsventil? Du finner litt om Sleipners rattpumper med integrert tilbakeslagsventil her: http://www.sleipner.no/no/templates/index....mp;selected2=17. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Denne kan sikkert hjelpe deg hvis du skal ha to posisjoner med enspaks gir/gass kontrollbokser. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Har to Tennfjord pumper i "min" (ikke kona sin, ho har sin egen ) båt uten noen ekstra ventiler. Ring Tennfjord og spør men se etter hva pumpene heter først. Vet ikke om alle pumpene de leverer er klar for dobbelinnstallasjon selv om jeg har hørt det blitt sagt. Sitér dette innlegget Link to post
marbjo19 Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 supert ! nå ett av 2 problem løyst ;) får ta meg ein ringerunde og skjekke litt opp i rattgreiene... :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.