Bitteliten Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 (redigert) Jeg har fått høre ditt og jeg har fått høre datt... Det er slike utsagn som holder liv i et stort antall (dame)klubber over hele landet. Et negativt rykte kan holdes i live veeeldig lenge, og etter et par runder er det ikke lenger et rykte men en sannhet! Det kommer litt an på kilden til opplysningene. Som jeg skrev - jeg baserer meg på informasjon fra høyt hold i en ganske stor kunde av VP. Om det er nok til å holde liv i en dameklubb er jo det fint Mine egne erfaringer med reklamasjoner fra VP er utelukkende positive. Og jeg holder meg til en forhandler - bla av den grunn. Og den forhandleren er ikke LaSa. Dog har jeg blitt fortalt av Norsk Båtsenter i Oslo at de har gode erfaringer med LaSa. Redigert 18.Februar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Mitt firma er kjempefornøyd med servicen vi har fått hos La-Sa. Fikk eksempel problem med 3 uke gammel båt på vei opp vestkysten, ferskvannspumpe fikk voldsom lekasje mellem motor og pumpehus. La-Sa har agentur for Jabsco i Norge, men den pumpe hadde dem ikke på lager men skulle ordne saken uansett. Kunden fikk levert dagen etter nyreparert pumpe fra dem og han byttet den selv. Mer fornøyd kunne han ikke vært over servicen og han godkjente pent brukt ferskvannspumpe til sin fine båt. Og båten var produsert uten norge og dette var i fellesferien! Jeg fikk ikke faktura fra dem dersom pumpa ikke var ny og frakten var til og med gratis! Maken til service har jeg aldrig opplevt i Norge Tre ganger skål for dem! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
mosteen Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 I fjor vår Kontaktet jeg flere leverandører i indre og ytre Oslofjord; La-Sa, Holmen i Asker, Vallø Marina og Framnæs Maritime vedr. varmt vinteropplag og totalvedlikehold på min 2001 Scand Dynamic 9200 med KAD44-C EDC DPE. Kun en leverandør tok seg bryet med å i det hele tatt svare, det var Framnæs Maritime i Sandefjord. Ingen av de andre hørte jeg noe fra, selv om mine oppdrag er verdt 50-70 tusen i omsetning pr. år. Jeg skjønner ikke at en bedrift tør å ha så dårlige rutiner på kundebehandling. Selv om jeg må levere og hente min båt i Sandefjord hver høst og vår (bor i Drammen), vil jeg beholde Framnæs som min leverandør, topp service, kompetente folk og lynrask tilbakemelding uansett når og hva det gjelder. Anbefales! Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Bitteliten Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Jeg har båten på Framnæs på 3. sesongen. De har en del nye ledere der i år. Blir spennende å se om det har endret noe på det de leverer. Så langt er jeg godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Løfter denne tråden litt igjen.... Jeg har nå sendt 5 mail siden årsskiftet og ringt 2 ganger til La-Sa for å prøve å gjøre en avtale om en jobb i juli. En eller annen "Egil" har overtatt ansvaret som servicesjef etter "Thomas". Begge er født med samme gen-feil: total mangel på respons fra kunder som er interessert i å betale penger inn på deres konto. For meg er det uforståelig at det er mulig å drive butikk på den måten. Jeg har vært tålmodig med La-Sa fordi de ligger 200 meter fra opplagsplassen min, men nå gir jeg opp... De gangene jeg har ringt har jeg lagt igjen telefonnummer og blitt lovet å ringe tilbake, intet skjer. Er det noen VP forhandlere i nærheten av Oslo som bryr seg mer om kundene? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Dette er sørgelig. Skulle tro de burde legge ned innsats for å opprettholde fornøyde kunder nå i disse tider. Mulig de har det for godt, og at de ikke trenger bestreve seg for å ta vare på kundene sine. Mulig også at forbrukerne i området har for få valgmuligheter og at konkurransen derfor uteblir. Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Mulig de har det for godt, og at de ikke trenger bestreve seg for å ta vare på kundene sine. Tror du treffer ganske godt med det utsagnet, trist men sant Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Forhandlerne må jo forholde seg til Norsk kjøpslov uansett hva VP Sverige skulle måtte foreta seg. Det er vel derfor det er ytterst viktig å velge en forhandler som både vise vilje til høy servicegrad og ikke minst, har finansielle muskler til å klare det. Dette medfører jo også at man må ha ett prisnivå på varer solgt i Norge som forsvarer vår kjøpslov. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ludde Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Ja det er nok noe i det. Har hatt kontakt med LA-SA selv noen ganger og har inntrykk av at terskelen er å få lov til å bli kunde! De har nok med de kundene de har, og har ikke vært veldig imøtekommende når det gjelder nye kunder, som meg. Har inntrykk av at de som er "innenfor" er ganske happy, men som potensiell kunde møter man ikke mye velvilje her er min erfaring. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Hamish Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Venter på tilbud fra LA-SA på deler og batterier. Jeg gidder ikke fortelle voksne folk hvordan de skal gjøre jobben sin. Leverandører som ikke responderer er ikke mine leverandører. Det er heldigvis ikke varemangel. Min erfaring er at leverandører som ikke fungerer på et område sjelden fungerer på andre. Det er selvsagt variasjoner på dette, men som regel har manglende respons med manglende systemer internt og/eller en manglende forståelse for at systematikk er viktig. Jeg tar det for gitt at en leverandør som må purres for å gi et tilbud, purres for å gi en ordrebekraftelse også kommer til å svikte i forhold til reklamasjoner. Vi får håpe at lavere salg får leverandørene til å skjerpe seg. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Da kan du/dere prøve å kontakte LA-Sa's avd. i Son? Ikke særlig bedre der...snarere tvert i mot. Maken til slett kundebehandling gjennom mange år skal man lete lenge etter! Slik har det vært i alle år, og lenge før La-Sa overtok eller kjøpte opp firmaet. Så, med samme mannskap, ble det jo bare enda verre...faktisk dobbelt ille. Eneste grunnen til at de overlever, er at det ikke finnes andre på mils omkrets. De holder til i kjernen av over 800 båtplasser, og kan skumme fløten...kunder nok, så de trenger ikke å anstrenge seg i det hele tatt for å få nok oppdrag. Jeg syntes det er en eneste stor tragedie faktisk... Redigert 24.April.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 (redigert) Er på vippet til å gå for nye, i steden for brukte motorer. Og har i den forbindelse sendt noen mailer rundt for å høre på priser. La-Sa har jeg ikke hørt et knyst fra etter å forespurt 2 ganger (1 på mail, og en pr tlf.) et så enkelt spørsmål som hva de kan tilby to D3-190 DPS for. Hvis jeg går for nye, så blir det nok Cummins fra Brunswick. De har virkelig vist kundebehandling. I tillegg til å gå godt ned i pris i forhold til det jeg tror kundene i dag mener er mer fornuftige priser. La-Sa kan godt komme med et bedre tilbud nå, men det vil ikke bli vurdert. For de har allerede bevist at de er vanskelige å komme i kontakt med. KK-Marine AS derimot er en VP forhandler jeg fikk raskt telefon svar ifra. Redigert 24.April.2009 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) En telefon til Framnæs Martime kan kanskje være en idé? Jeg har gode erfaringer med de. 33 42 84 00. De er VP's reginsenter i Vestfold. Redigert 25.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Jeg har etter mange års opphold startet på nytt i båtverden. Fikk knallpris på en Draco 18 DC med defekt motor. Båten har Volvo Penta motor, perfekt for meg som har skrudd Volvo personbil i årevis. Det var ingen alvorlige feil på motoren, men litt deler måtte jeg kjøpe. Søkte på nettet og fant ut at LA-SA var min nærmeste Volvo Penta forhandler. Vanlige motordeler kjøper jeg hos Bilia til bra pris, fikk faktisk bestillt litt Penta deler også hos Bilia. Satt igjen med en deleliste basert på delenummer over deler jeg måtte kjøpe hos en Penta forhandler. Ringte La-Sa. Ikke noe problem, har du ferdig liste er det bare å maile til Glenn. Listen ble sendt omgående, etter 4 uker har jeg fortsatt ikke fått svar. Ble samtidig tipset fra en kompis om at Sørfonden Slipp på Bekkelaget også selger Penta deler. Så fint tenkte jeg, sjekket nettsiden deres, der er det til og med mulighet for å søke på delenummer. Pris og lagerstatus vises umiddelbart. Ringte for å sjekke om de ville ha en bestilling. Selvfølgelig var svaret, sendte mail og fikk svar etter 30 minutter. Alt var plukket og lå klart til henting. Delene ble plukket opp samme dag. Sendte etter noen dager en ny bestilling på mail. Fikk nok en gang svar etter 30 minutter. De fleste delene var på lager, noe måtte bestilles. Etter få dager fant jeg ut at jeg hadde glemt et par ting, sendte ny mail, svar på rappen. Delene er plukket og lagt i posen din. De andre delene kommer om få dager. Nå er ikke jeg noen stor kunde. Totalt har jeg bestillt deler for 4-5000 kr. Det som forunderer meg er at jeg ikke ble seriøst behandlet hos La-Sa. For meg betyr det kun en ting: Jeg styrer unna useriøse forhadlere i all fremtid. Det finnes alltid alternativ. Enten finnes det en forhandler i nærheten, ellers finnes det noen som selger på nettet. For meg er det likegyldig om jeg kjøper deler i Oslo, eller i USA. Men får jeg bra service hos en lokal forhandler vil jeg foretrekke å bruke dem, selv om jeg kan komme rimligere ut ved å bestille på andre siden av jordkloden. Heldigvis er det få varer i vårt samfunn som tvinger oss til en leverandør. Men her finnes det også alternativ. Selv om myndighetene hele tiden forteller oss at det er "Harry" å handle i Sverige foretrekker jeg å handle alle disse skumle drikkevarene i nabolandet til helt andre priser enn hva som er normalt her hjemme.... Redigert 25.April.2009 av Fergu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Andre svært gode og seriøse alternativer er: VP- og båtforhandleren Ragnar Ringstad AS i Fredrikstad og Fuglevik Båtservice i Moss. Har ikke navnene i farten, men har alltid opplevd svært godt kundebehandling, raske bestillinger og kjappe tilbakemeldinger begge steder. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Mange har sett seg lite fornøyde med måten kunder har blitt behandlet på. Både når det gjelder priser og service. Fint om La-sa kommer opp her så skal jeg ta en diskusjon med dem Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Ble samtidig tipset fra en kompis om at Sørfonden Slipp på Bekkelaget også selger Penta deler. Og så har de link til baatplassen.no på hjemmesiden sin. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 (redigert) Min erfaring er, har du ikke båt stor nok da blir det lua i hånden om du skal ha service. Artig om La-sa dukker opp. Tross alt overpriser de alle deler og maritim som blir reklamert med her gjør fakist bedre jobb for lavere pris men neppe mere enn 10 % Maritim har dog mye bedre service enn la-sa, etter min mening Redigert 25.April.2009 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
LENB Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Min erfaring med LA-SA er meget god!! Da jeg skulle bytte motor for 1-1/2 år siden fikk jeg det beste tilbudet derfra. Motoren var en D1-30, de matchet prisnivået til det billigste alternativet jeg vurderte, og kundeservicen var det ingenting å si på. Jeg kontaktet dem dog ikke på mail, kun telefon. Jeg fikk i tillegg meget gunstige priser på alt annet tilbehør ifm motorinnstallasjonen. Dette var ifølge dem selv vanlig praksis for alle som kjøpte ny motor. Jeg kan ikke annet enn å anbefale dem. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 KK-Marine v/Kjetil er og kan det der med service Anbefales på det sterkeste Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Min erfaring er, har du ikke båt stor nok da blir det lua i hånden om du skal ha service. Om du med 65 fot opplever det slik, hvem er det de de lever av da Sitér dette innlegget Link to post
punitiveduty Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Jeg har nå en sak gående med La-Sa og jeg merker akkurat de samme problemene som andre i denne tråden. Jeg kommer igjennom på telefon, men får kun snakke med ei som skal gi beskjed videre til rette vedkommende. Så hører man ikke mer. Ingen ringer meg opp igjen. Ingen sender meg mail. Ingenting. Forferdelig frustrerende å ikke høre noe som helst. Når jeg endelig fikk snakket med Thomas, så ba han meg om å ikke ringe igjen før han la på. Nå orker jeg ikke mer. Siden jeg har garanti på motor og båt vil jeg ta saken med VP Norge og produsenten av båten. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Jeg har vært og jobbet hos / for La-Sa to ganger. Telefonen ringer i ett sett og jeg kan ikke annet enn å synes synd på dem. Jeg tror dette er et like stort dilemma for dem som for en del kunder. Når det gjelder båter og motorer med garanti så vet jeg ikke hvordan dette håndteres prioriteringsmessig, men det finnes vel andre enn La-Sa som kan påta seg garantiarbeid. Er problemet kanskje at La-Sa ligger veldig sentralt og at kapasiteten derfor er sprengt? Hvor kritisk er garantiarbeidet du venter på å få utbedret og hvor lenge har du ventet? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Jeg har vært og jobbet hos / for La-Sa to ganger. Telefonen ringer i ett sett Klart det blir mye telefon ringing. Hvis det er så at de ikke svarer på mail og ikke ringer opp igjen som lovet. Ta seg en halv time/time på slutten av dagen Å lese gjennom og svare på innkomne mailer. Og ringe opp kunder en ikke har hatt tid til å snakke med tidligere på dagen. Er vel det som kalles å strukturere dagen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Balle Klorin Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 (redigert) Telefonen ringer i ett sett og jeg kan ikke annet enn å synes synd på dem. Ja det er noe dritt å drive butikk,...helvetes kunder! :crazy: Redigert 14.Juni.2009 av Balle Klorin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.