Jump to content

Kommunikasjon med La-Sa Båt og Motor

mhemil

Recommended Posts

Når det gjelder båter og motorer med garanti så vet jeg ikke hvordan dette håndteres prioriteringsmessig, men det finnes vel andre enn La-Sa som kan påta seg garantiarbeid.

Er problemet kanskje at La-Sa ligger veldig sentralt og at kapasiteten derfor er sprengt?

Hvor kritisk er garantiarbeidet du venter på å få utbedret og hvor lenge har du ventet?

Problemet startet etter førstegangsservice som jeg fikk gjennomført hos La-Sa. Synes derfor at det bare er rett og rimelig at La-Sa kommer med forslag til løsning. Jeg skjønner at dette er en stressende periode for dem. men å svare tar ikke lange tiden.

Hvor kritisk er garantiarbeidet du venter på å få utbedret og hvor lenge har du ventet?

Glemte å svare på det siste spørsmålet ditt. Førstegangsservice ble utført 20.05.2009. Når jeg tok båten på helgetur 22-24.05 oppdaget jeg raskt at motoren mister turtall. Dette skjer ofte og veldig raskt. Turtallet går opp igjen til normal nivå etter ett lite sekund. Tror ikke dette er store greiene. Rusk i et filter eller at dieselpumpa holder på å takke for seg. Jeg tok kontakt med La-Sa 22.05 og fikk vite at de hadde notert problemet og ville ta kontakt.

Hei.

Har aldri hatt noe særlig med La-Sa å gjøre, men ringte dem faktisk i formiddag for å høre om de hadde diesel fødepumpe til min Yanmar motor på lager. En hyggelig kar tok telefonen etter to ring, og nølte ikke med å sjekke lagerstatus. Det tok et minutt. Dessverre hadde han den ikke på lager, men kunne bestille den fra Holland. Da jeg ikke ønsket å bestille der og da, fikk jeg uoppfordret delenummeret dersom jeg senere ville bestille. Og samtalen ble avsluttet med at jeg fikk ønske om en fin dag!

Er denne behandlingen unntaket der i gården?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...