peterka Startet 11.Februar.2009 Del på Facebook Startet 11.Februar.2009 No har eg sett på mange båter inne på finn.no og eg har sett på forskjellige alternativer, men eg ender med Bayliner 652 med innenbordsmotor. 135 mercruiser til kr. 275000 eller 120 diesel til kr. 298.000,- ferdig på fjorden med bunnsmurning og klargjort. No er det ca 23.000 i forskjell mellom bensin og diesel. Bensineren bruker 17-18 liter i timen i 26 knop og dieselen bruker 8-9 liter i timen på 26 knop. No lurer eg på kva blir det luraste valget? Eg har også sett på ein Uttern D55 med 115 HK med båthenger for k250.000,-, men eg synnes den var litt for simpelt laget. Den var i det minste laget også. Kva meiner eg bør gå for? Utterm D55 med 115 og henger kr. 250.000 Bayliner 652 135 bensin 275.000 Bayliner 652 120 diesel 298.000 Eller ville dere ha valgt ein annan båt? Viss dere har nokon tips så kom med dette også og viss dere veit om ein finanskrisepris på båt som er satt kraftig ned så gi meg eit ord. No nermer det seg eit valg slik at eg får utnyttet nedgangen Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Jeg hadde uten tvil valgt den med diesel, den holder seg bedre i pris og driftsikkerheten er høyere Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Ben Sin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Da velger du 120 hesters diesel. Den 3 liters bensinmotoren er hverken sprek eller økonomisk. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Skulle jeg kjøpt båt med påhengsmotor så hadde jeg kjøpt Yamarin Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Mackser Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 (redigert) Har selv en Bella 650 med 150 hk diesel. Hvis selger oppgir et forbruk på 0,30-0,35 ltr pr. nm. ved marsjfart, tror jeg det må være bortimot verdensrekord i lavt forbruk for en båt på den størrelsen. Hvis du tar disse tallene og ganger med to, er du mye nærmere sannheten. Redigert 11.Februar.2009 av Mackser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 (redigert) dieselen da den vil gi lavest verditap. den 3 literen er ingen succè... hva med denne da? den har òg nyemotoren http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16346742 Redigert 11.Februar.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Den var billig. Aldri hørt om Ørnvik. Svensk eller? Har du sett den i virkeligheten? Er den like fin som Bayliner? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 (redigert) den går også under navnet quicksilver. nei desverre har ikkje sett den live.. ligger forøvrig en del snutter på youtube av den så man kan sjå ka den går om ikkje anna.. Redigert 11.Februar.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Eller ville dere ha valgt ein annan båt? Tja, siden du spør, og jeg ikke vet hvorfor du har landet på Bayliner, så vil jeg som Skibsplast-fan anbefale deg å titte på Skibsplast 605 / 655 / 660. Da er du i samme størrelse som Bayliner, og har også alternativet påhenger vs. diesel å velge mellom. De ligger kanskje litt over Bayliner i pris, men jeg antar du kan prute en god del slik markedet er nå. Prioriterer du stor uteplass og skal surfe rundt med mange bikinibaber ombord må Bayliner med sin amerikanske sofa- og vegg-til-vegg-teppe-design være optimal. Har du derimot mer behov for en allsidig turbåt av noe traustere norsk støpning, med bl.a. en forkabin som kan brukes til mer enn bare å stue vekk redningsvester i, bør du absolutt vurdere Skibsplast. Få, om ingen andre båter kan tilby så god plassutnyttelse og så gode praktiske løsninger (stuverom, pentry, toalett, liggeplass, osv.) i 21-fots-klassen. Just my opinion ... Sitér dette innlegget Link to post
ibiza fan Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 ibiza 19 touring , ibiza 20 touring med påhengsmotor 90-150 hk ibiza 21 den leveres med diesel 1,7 mercruiser. har ibiza 19 touring selv er meget gått fornøyd. HAR 115 HK SUZUKI 4-takt bruker veldig lite bensin. ibiza er meget gode båter.SIKKERT VALG. De ligger mange ibiza 19-21 fot på finn. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Hadde helt klart gått for diesel. Hadde selv en Triton 225 m/ 120 hk mercruiser diesel, en perfekt motor i den størrelse båt. Kan ikke si eg vil anbefale Triton til noen da eg egentlig bare var glad eg ble kvitt den etter 1 sesong. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Hadde helt klart gått for diesel. Hadde selv en Triton 225 m/ 120 hk mercruiser diesel, en perfekt motor i den størrelse båt. Kan ikke si eg vil anbefale Triton til noen da eg egentlig bare var glad eg ble kvitt den etter 1 sesong. Det sa du ikke til meg når jeg kjøpte den av deg hehe Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 hehe så det var du som var så lett lurt godt du og fikk solgt den da, siden vi stort sett lå ilag på zachen hele sommeren Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 mye øl i den båten Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Den var fin til det hadde bare kvaliteten og forhandler vært på samme nivå som design og planløsning så hadde det vært bra. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Ikke minst forhandler....ups.... :nono: Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 (redigert) De ordnet no opp til slutt etter utalige mail og en haug med telefoner Skal ikke være sånn, men kansje de har forbedret seg. Før håpe det ellers blir det vansklig for de i disse tider Redigert 11.Februar.2009 av 31 Portofino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Eg er enig med han som meiner eg bør kjøpe Skipsplast, men dessverre så ligger den langt over mitt nivå på pris. Eg bydde nå i haust på ein splitter ny 2008 Skipsplast 655 med 100 hk mercury 4 takter kr. 290.000,- men da var ikkje forhandleren intressert. 2 uker etterpå så spurte eg om han fortsatt var uintressert, men da hadde båtforhandleren nettopp solgt den for 260.000 ink kartplotter Dei hadde ikkje tatt mitt bud så alvorlig. Dette har eg ikkje kommet over enda. Synd for meg og synd for dei var svaret. Viss det er nokon som kan sei kor eg kan få tak i ein billig og ny Skipsplast 655 under 300.000 så kjøper eg den, men så heldig er eg nok ikkje:( Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Skipsplast 655 er en fin båt , men blir ikke en 4 takts 100 hk litt lite i en så pass tung båt. Har en kompis som hadde en slik med 90 hk og det var alt for lite. Men det er min menig. Syns det er bedre med litt for mye hk en litt for lite. Da slipper en å hele tiden tenke på hvor mye og hvor mange man er ombord. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Ville nok også godt for den med diesel, syntes ikke prisforskjellen var så galen, men en må jo ta andre forhold opp mot dette også som alder og tilstand, er bensinerern vesentlig bedre holdt, er det mulig jeg da hadde godt for den, at dieselversjonen bruker halve forbruket iforhold til bensineren (er det en forgasser eller insprøytning) er vel noe optimistiskt vil jeg påstå, dette har jeg nevnt i så mange tråder før, men utfra en tommelfingerregel angående forbruk per hk time kommer jeg frem til at dieselbåten drives frem i 26 knop ved uttak av ca 40-50 hk, litt vel optimistiskt kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Et lite tips til de som tror at annenhver tråd er en chat.... Her kan det chattes. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 1.7 literen til mercruiser er virkelig rimlig å gå med i en båt på den størrelsen tror og båten blir bedre i sjøen da man får litt ekstra tyngde i hekken. Den som eg hadde var nesten sånn at du lurte på om tankmåleren var i ustand. behøvde ikke tenke på forbruk i det hele tatt savner det no når eg har gått opp noen fot og fått to stk i kjelleren Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Både den 135 bensineren og 120 dieselen er nye båter med ekstra badeplattform, sportsseter, 2 kalesjer, stereo, dass(porta....), ein haug med instrumenter, teppegulv, bunnsmurt... Så derfor har eg "nesten" bestemt meg for å kjøpe Bayliner. Eg har ikkje funnet nokon andre båter som kan gi meg så mykje for pengene da mitt budsjett er 300.000. Skipsplast må eg nok opp mot 400-500.000 og det tar eg ikkje meg råd til. Egentlig så hadde eg eit budsjett på 250.000,-, men eg vart skuffet da eg tok ein tur med ein Uttern D55 med 100 hk 4 takter. Så eg skjønte eg måtte gå opp for å få litt plass. Dessutan har Bayliner fått karakter 5 av 6 av "Vi Menn" Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Viss det er nokon som kan sei kor eg kan få tak i ein billig og ny Skipsplast 655 under 300.000 så kjøper eg den, men så heldig er eg nok ikkje:( Hm, du trenger da vel ikke kjøpe helt ny? Her er i alle fall tre Skibsplast 655 fra 265.000 til 295.000, to av dem er 2003-modeller, det er jo så å si nytt for å være båt ... 1999-modell, NY 115 HK Suzuki 4-t, kr 265.000 2003-modell, 115 HK Suzuki 4-t, kr 280.000 2003-modell, 90 HK Suzuki 4-t, kr 295.000 ... og dette er FØR du begynner å prute! Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Har ikke prøvd Baylineren selv men den står vel i stil med de større. ville helt klart valgt diesel. kjekt å slippe store drivstoff utgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.