peterka Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Når eg får ein Bayliner 2008 med diesel med 5 årsgaranti i forhold til ein Skipsplast 655 med bensin og påhengs uten garanti så synnes valget blir lett. Eg som ikkje har peiling på båt så bør eg nok kjøpe nytt så eg ikkje får nokon overraskelser. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 (redigert) Det virker som et aldeles opplagt valg på meg også. Og som bonus får du en finere daycruiser. Redigert 11.Februar.2009 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Alltid kjekt med nytt men obs obs gå skikkelig igjenom båt når den overtas ta med en erfaren båt mann. og få skriftlig at alle mangler skal utbedres snarest. eg brant meg der. brukte nesten ett år på å få alt fikset utrolig irriterende når man kjøper nytt for å slippe sånt. tror egentlig det nesten alltid er noe selv på nye båter desverre. kjenner ikke en som har sluppet å reklamere på noe. litt rart men sånn er det vel bare Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Når eg får ein Bayliner 2008 med diesel med 5 årsgaranti i forhold til ein Skipsplast 655 med bensin og påhengs uten garanti så synnes valget blir lett. Jojo, jeg kjøper den. Hvis konseptet ellers er greit i forhold til dine behov så er jo Bayliner en linjelekker båt. Men prisforskjellen mellom Bayliner og Skibsplast skyldes ikke BARE norske produksjonskostnader, du får en helt annen båt, noe som vil vise seg i kronasje den dagen du skal selge igjen (og den dagen kommer, garantert! ) Støtter deg for øvrig i valget av dieselutgaven. Lykke til med en fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Men prisforskjellen mellom Bayliner og Skibsplast skyldes ikke BARE norske produksjonskostnader, du får en helt annen båt, Ja, det kan jo tenkes at han ønsker mer enn middels sjøegenskaper. For eksempel.... Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 man betaler no litt for at den heter Skipsplast og da. Ikke så stor forskjell på de er det vel? Amrikanske daycruisere holder ett forholdsvis høyt kvalitets nivå er no mitt intrykk Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Ja, det kan jo tenkes at han ønsker mer enn middels sjøegenskaper. For eksempel.... Er Bayliner noe mer enn middels, da? Bayliner er vel et veldig "middels" båtmerke, både når det gjelder sjøegenskaper, finish, utrustning, m.m. For ikke å snakke om sofaer og vegg til vegg - tepper... Alle tiders i norsk klima ... man betaler no litt for at den heter Skipsplast og da. Ja, hvorfor det, mon tro? Markedet bestemmer, og betaler man mer for Skibsplast så har nok det sine grunner! Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Den Bayliner er en grei båt, spesielt produsert for Europeiske marked den , de har ikke den for salg engang i USA .. 3 l bensin bruker mye bensin og mye støy og, med bare 23 000 i forskjell mellom bensin og diesel , så sier det seg selv at de er diesel båten du må gå for . Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Den Bayliner er en grei båt, spesielt produsert for Europeiske marked den , de har ikke den for salg engang i USA .. 3 l bensin bruker mye bensin og mye støy og, med bare 23 000 i forskjell mellom bensin og diesel , så sier det seg selv at de er diesel båten du må gå for . Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Hva som er så mye bedre på en Skipsplast enn en Bayliner som gjør at Skipsplasten nesten er dobbel så dyr? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg var ikke veldig imponert av Skipsplast. Fordelen i forhold til Bayliner er at Skipsplast er forholdsvis stor innvendig. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Liker ikke at den ikke har luke i vindskjerm. Tungvint å trakke langs sidene på en så liten og smal båt. Forholdsvis liten uteplass, er vel det som er viktig på en daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Liker ikke at den ikke har luke i vindskjerm. Tungvint å trakke langs sidene på en så liten og smal båt. Forholdsvis liten uteplass, er vel det som er viktig på en daycruiser. Klatre rundt båten på fenderlisten blir litt tungvint Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Det er no ett smalt dollbord der men ikke mer enn en fender list. hvis det var slik du tenkte Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Både den 135 bensineren og 120 dieselen er nye båter med ekstra badeplattform, sportsseter, 2 kalesjer, stereo, dass(porta....), ein haug med instrumenter, teppegulv, bunnsmurt... Så derfor har eg "nesten" bestemt meg for å kjøpe Bayliner. Eg har ikkje funnet nokon andre båter som kan gi meg så mykje for pengene da mitt budsjett er 300.000. Hadde jeg vært deg så hadde jeg øka budsjettet med en gang, for før eller siden kommer du til å gjøre det alikevel. (Snakker av erfaring) Kjøp båt etter hvilke behov du har og hva du ønsker å bruke den til. Skal du bare bruke den til å cruise på fjorden med så er Baylineren en super båt. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Bearded Beast Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Dessutan har Bayliner fått karakter 5 av 6 av "Vi Menn" hvilken motor var det i testbåten da? Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Ser ut for at eg trekker meg for kjøp av Bayliner. Eg fekk beskjed av ein båt kjenner at det ikkje var lurt å kjøpe slik båt. For det første så må eg langt for å gjennomføre service på ein innenbords motor. Viss eg kjøper ein båt med utenbordsmotor så kan ein gjøre masse sjølv uten å bruke ekspert på service. Desutan så var det stor verdi tap på slike båter. Har han rett ang at utenbordsmotor er det ikkje så mykje service på? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Utenbordsmotorer trenger litt stell de også, men det er litt enklere å utføre vedlikhold på de. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Holmabåten Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Hvilke service tenker du på. Det gjelder vel samme regler for service både på innenbords og utenbords hvis en skal beholde garantien. men det er ikke noe vanskelig å skifte olje og filtre selv på mercruiseren. gjort på ett par tre timer. så finnes det vel mekanikere som reiser rundt og tar servicen hjemme hos deg. ihvertfall finnes det her i bergens distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 dette er tøvete ja. det er ikkje råd å gjer ein ting på en påhengsmotor idag sjøl anna enn å bytte olje og filter og slikt så det blir akkurat det samme. letter man på lokket på en påhengs idag finner en masse plastdeksel og en diagnosekontakt.. uansett når det er nytt så må det nesten serves på verksted mht garantien og ei heller bedriver man evt feilsøking på egenhånd på nye ting det er garanti på.. kjøp det du har lyst på men for all del det må være noe som kan serves nær deg uansett om det er påhengs, diesel eller bensin innabords. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 ok,men eg trur ikkje det er nokon som driver service inne i Sogn Sogndal. Ser det blir problemer samme om eg har det eine eller det andre. Har ikkje tillhenger feste heller Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Har han rett ang at utenbordsmotor er det ikkje så mykje service på? Det blir vel så mye service som enhver vil gjøre.... for å si det enkelt Både inn- og utenbordsmotorer er i utgangspunktet basert på det samme og trenger/bør få det samme stell og den samme service. På utenbordsmotorer er alt komprimert i en "bitteliten" boks og noe mindre tilgjengelig/forståelig for menigmann. I ditt tilfelle med ny båt og motor er det uansett likegyldig, du skal vel ikke gjøre servicen på din splitter nye båt selv? Er det verksted/forhandler for påhengs men ikke innenbords i ditt nærområde synes jeg det er et meget godt ergument for å velge påhengs (og vice versa). Forståsegpåere er det definitivt nok av uansett hva du skal kjøpe, det primære er å finne ut hva som faktisk er viktig for deg Jeg hadde foreksempel gjerne eid en ny Bayliner med dieselmotor, kjempebra båter. Lykke til forresten, uansett hva du ender opp med. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Suzumar Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Anbefaler deg å ta to skritt tilbake og tenke litt..... Du virker ikke særlig moden til å gjøre et gjennomtenkt kjøp. Båt koster penger. Å kjøpe tilhengerfeste og leie (kjøpe) tilhenger for å frakte båten (om nødvendig) fra Sogndal til Bergen for service er de minste utgiftene du kommer til å ha. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Nå vet ikke jeg helt hvor du bor, men det høres ut for at du bor i sogn og fjordene et sted. I Florø får du hvertfall tatt service på motor hos Florø båt og fritid Redigert 13.Februar.2009 av Grandezza31 (see edit history) Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
peterka Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Det er ikkje utgiftene eg tenker på, men all den tid ein må bruke for å frakte båten, må ta fri fra jobb osv. Har hatt ein mandagsbil så eg veit kva eg snakker om. Vil helst ha det enkelt. Derfor vil eg prøve å velge den riktige motoren som det er minst arbeid med. Det er derfor eg vil kjøpe noko nytt også. Og eg trur ikkje det er så mange som er så grundig når ein skal kjøpe noko som eg er. Det verste eg veit er å tråkke feil. Eg sjekker heller 3 gonger før eg kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.