Jump to content

Bayliner 652 med 120 diesel VS 135 bensin? Kva er lurast å kjøpe?


peterka

Recommended Posts

Alltid kjekt med nytt :yesnod: men obs obs gå skikkelig igjenom båt når den overtas ta med en erfaren båt mann. og få skriftlig at alle mangler skal utbedres snarest. eg brant meg der. brukte nesten ett år på å få alt fikset :headbang: utrolig irriterende når man kjøper nytt for å slippe sånt. tror egentlig det nesten alltid er noe selv på nye båter desverre. kjenner ikke en som har sluppet å reklamere på noe. litt rart men sånn er det vel bare

Link to post
Når eg får ein Bayliner 2008 med diesel med 5 årsgaranti i forhold til ein Skipsplast 655 med bensin og påhengs uten garanti så synnes valget blir lett.

Jojo, jeg kjøper den. Hvis konseptet ellers er greit i forhold til dine behov så er jo Bayliner en linjelekker båt. Men prisforskjellen mellom Bayliner og Skibsplast skyldes ikke BARE norske produksjonskostnader, du får en helt annen båt, noe som vil vise seg i kronasje den dagen du skal selge igjen (og den dagen kommer, garantert! :wink: )

 

Støtter deg for øvrig i valget av dieselutgaven. Lykke til med en fin båt! :yesnod:

Link to post
Ja, det kan jo tenkes at han ønsker mer enn middels sjøegenskaper. For eksempel....

Er Bayliner noe mer enn middels, da? Bayliner er vel et veldig "middels" båtmerke, både når det gjelder sjøegenskaper, finish, utrustning, m.m. For ikke å snakke om sofaer og vegg til vegg - tepper... Alle tiders i norsk klima ... :wink:

 

man betaler no litt for at den heter Skipsplast og da.

Ja, hvorfor det, mon tro? Markedet bestemmer, og betaler man mer for Skibsplast så har nok det sine grunner!

Link to post
Både den 135 bensineren og 120 dieselen er nye båter med ekstra badeplattform, sportsseter, 2 kalesjer, stereo, dass(porta....), ein haug med instrumenter, teppegulv, bunnsmurt... Så derfor har eg "nesten" bestemt meg for å kjøpe Bayliner. Eg har ikkje funnet nokon andre båter som kan gi meg så mykje for pengene da mitt budsjett er 300.000.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg øka budsjettet med en gang, for før eller siden kommer du til å gjøre det alikevel. (Snakker av erfaring) Kjøp båt etter hvilke behov du har og hva du ønsker å bruke den til. Skal du bare bruke den til å cruise på fjorden med så er Baylineren en super båt.

Quicksilver

Link to post

Ser ut for at eg trekker meg for kjøp av Bayliner. Eg fekk beskjed av ein båt kjenner at det ikkje var lurt å kjøpe slik båt. For det første så må eg langt for å gjennomføre service på ein innenbords motor. Viss eg kjøper ein båt med utenbordsmotor så kan ein gjøre masse sjølv uten å bruke ekspert på service.

 

Desutan så var det stor verdi tap på slike båter.

 

Har han rett ang at utenbordsmotor er det ikkje så mykje service på?

Link to post

Hvilke service tenker du på. Det gjelder vel samme regler for service både på innenbords og utenbords hvis en skal beholde garantien. men det er ikke noe vanskelig å skifte olje og filtre selv på mercruiseren. gjort på ett par tre timer. så finnes det vel mekanikere som reiser rundt og tar servicen hjemme hos deg. ihvertfall finnes det her i bergens distriktet.

Link to post

dette er tøvete ja. det er ikkje råd å gjer ein ting på en påhengsmotor idag sjøl anna enn å bytte olje og filter og slikt så det blir akkurat det samme. letter man på lokket på en påhengs idag finner en masse plastdeksel og en diagnosekontakt.. uansett når det er nytt så må det nesten serves på verksted mht garantien og ei heller bedriver man evt feilsøking på egenhånd på nye ting det er garanti på..

 

kjøp det du har lyst på men for all del det må være noe som kan serves nær deg uansett om det er påhengs, diesel eller bensin innabords.

Link to post
Har han rett ang at utenbordsmotor er det ikkje så mykje service på?

 

Det blir vel så mye service som enhver vil gjøre.... for å si det enkelt :crazy:

 

Både inn- og utenbordsmotorer er i utgangspunktet basert på det samme og trenger/bør få det samme stell og den samme service. På utenbordsmotorer er alt komprimert i en "bitteliten" boks og noe mindre tilgjengelig/forståelig for menigmann.

 

I ditt tilfelle med ny båt og motor er det uansett likegyldig, du skal vel ikke gjøre servicen på din splitter nye båt selv?

 

Er det verksted/forhandler for påhengs men ikke innenbords i ditt nærområde synes jeg det er et meget godt ergument for å velge påhengs (og vice versa).

 

Forståsegpåere er det definitivt nok av uansett hva du skal kjøpe, det primære er å finne ut hva som faktisk er viktig for deg

Jeg hadde foreksempel gjerne eid en ny Bayliner med dieselmotor, kjempebra båter.

 

Lykke til forresten, uansett hva du ender opp med.

.

.

bmhe

Link to post

Det er ikkje utgiftene eg tenker på, men all den tid ein må bruke for å frakte båten, må ta fri fra jobb osv. Har hatt ein mandagsbil så eg veit kva eg snakker om. Vil helst ha det enkelt. Derfor vil eg prøve å velge den riktige motoren som det er minst arbeid med. Det er derfor eg vil kjøpe noko nytt også.

 

Og eg trur ikkje det er så mange som er så grundig når ein skal kjøpe noko som eg er. Det verste eg veit er å tråkke feil. Eg sjekker heller 3 gonger før eg kjøper.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...