Smurph Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Dette er et bilde av "USS Samuel B. Rogers", men det viser hvordan stabilisatorene er plassert slik at de ikke forstyrrer skipets evne til å legge til kai: Heller ingen ting på dette bildet fra sjøsettingen av "KNM Otto Sverdrup" som tyder på at stabilisatorene skulle være i veien: Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Jan E. Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Nei der så skroget bra ut. Leitet selv etter bilder fra dokka for å kunne se hvordan den så ut, uten å finne noen. Eneste jeg fant var fra en model, og der står stabilisatorene litt på skrå ut som på det første bildet. Men ser ut til å stikke lenger ut, og litt rettere. Denne er kanskje basert på et tidligere studie også. For den ferdige båten har vel ikke en slik kul fremst i baugen for å bryte vannet heller. Men ut i fra bildet ditt så kan vi nok konkludere med at jeg tok feil på det med stabelisatorene. Det går nok en del rykter innad i forsvaret for å "svartmale" litt også. Men enda mer OT: Er det normalt ved sjøsetting at det er så mange folk ombord? Trodde de holdt det til et minimum for å behandle trosser etc. Finnes nok av eksempler på at sjøsettinger ikke har gått helt bra Og ut i fra baugbølgen så ser det ikke ut til å gå helt rolig for seg. Eller regner de kanskje med at det går like bra nå som med den første :) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Jan E. Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Hmmm. Noen som med sikkerhet vet det med kaianligge og Fregattene? Fikk i går bekreftet (av en ikke 100% sikker kilde) at den trenger store potonger for å legge til de fleste steder. Og det er ikke plass ombord til disse når helikopter er ombord , så de må eventuelt fraktes på lastebiler (gikk vist 2 fendere på hver semitrailer ). Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Det ligger iallefall to store fendere fast på kaien til ammonusjonslageret til Haakonsvern, kan ikke huske at de lå der før fregattene kom. Jeg synes det høres sprøtt ut om dette er tilfelle... Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Det kan vel være noe i det fenderryktet. Dette er ihvertfall ikke standard fendring så vidt jeg kan bedømme... Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.