Fjellbonden Startet 12.Februar.2009 Del på Facebook Startet 12.Februar.2009 Hei, kan noen fortelle meg om det finnes betydelige forskjeller på 480 hk-utgaven av VP TAMD 74 P-A, TAMD 74 P-B OG TAMD 75 P-A. Er helst ute etter å snappe opp ulemper/driftsproblemer med disse, EDC og tilhørende gear. Ser at både 74 og 75 motoren er produsert til 2005, noe som virker litt rart ettersom de har mye samme spesifikasjonene. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 De årstallene er nok en trykkleif.. TAMD 75 avløste 74 rundt 2002-2003 mener jeg. Forskjellene er jeg ikke helt sikker på da de begge yter 480 hk (P-versjon). Men jeg spurte på Norsk Båtsenter (Princess) en gang vi var der og kikket på en båt som var blitt levert med både 74 og 75 motorer. -De sa at forskjellen så langt de visste var at 74 motren røyk godt. -Spes ved kaldstart, men også noe røyk/ soting ved gange og at 75 motoren ble lansert som en løsning på dette problemet. De har jo på Princesskonvoiene kunne observere dette, og båter med 74 motore var gode og svarte i hekken når de kom hjem til Norge, men TAMD75 båtene var nesten rene... Hva som er forskjellen kan jeg bare spekulere i, men det kan være noe ala TAMD 41A vs 41B med forskjellig komp, endinger på dyser/ dieselpumpe mm. for å få bukt med røyken...??? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
gellef67 Svart 18.September.2018 Del på Facebook Svart 18.September.2018 Hei. Er det noen som har funnet ut av forskjellen 74P og 75P?? sap_2000 skrev On 13.2.2009 at 2.02: De årstallene er nok en trykkleif.. TAMD 75 avløste 74 rundt 2002-2003 mener jeg. Forskjellene er jeg ikke helt sikker på da de begge yter 480 hk (P-versjon). Men jeg spurte på Norsk Båtsenter (Princess) en gang vi var der og kikket på en båt som var blitt levert med både 74 og 75 motorer. -De sa at forskjellen så langt de visste var at 74 motren røyk godt. -Spes ved kaldstart, men også noe røyk/ soting ved gange og at 75 motoren ble lansert som en løsning på dette problemet. De har jo på Princesskonvoiene kunne observere dette, og båter med 74 motore var gode og svarte i hekken når de kom hjem til Norge, men TAMD75 båtene var nesten rene... Hva som er forskjellen kan jeg bare spekulere i, men det kan være noe ala TAMD 41A vs 41B med forskjellig komp, endinger på dyser/ dieselpumpe mm. for å få bukt med røyken...??? Fjellbonden skrev On 12.2.2009 at 23.50: Hei, kan noen fortelle meg om det finnes betydelige forskjeller på 480 hk-utgaven av VP TAMD 74 P-A, TAMD 74 P-B OG TAMD 75 P-A. Er helst ute etter å snappe opp ulemper/driftsproblemer med disse, EDC og tilhørende gear. Ser at både 74 og 75 motoren er produsert til 2005, noe som virker litt rart ettersom de har mye samme spesifikasjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.