Jump to content

Noen som har erfaring med Bayliner 3488?

Lars O

Recommended Posts

Hei.

Vi "snuser litt" på en 95/96 mod 3488 med 2x320 mercruser diesel.

Finner den ikke i erfaringsdatabasen og lurer på om noen har erfaring med denne?

Hva må sjekkes, svakheter, styrker osv.

Lars O.

Hei.

Kjenner ikke til 3488 spesielt, men forskjellene mellom 3488 og den jeg har, 3258 er ikke så mange.

Det jeg kjenner til er strake akseler og større uteplass bak(2 fot).

Ellers er dette to identiske båter. Min er også 96mod så tror nok det er minimalt med andre ting.

Meget tett og fin, ingen antydning til lekkasje noen steder. Tror kanskje at du vil finne båten hard i sjø, da jeg tror at den har lite v-bunn(7grader)!???

Eneste mangel etter min mening er tak over uteplassen, men dette kan jo alltids la seg ordne.

Håper det er baugprop i den allerede, ellers er det en stor jobb. Det ligger noen tykke avstivere der! :)

Min båt liker seg godt i rundt 22-23 knop med maksfart på 31.

Finnes båten i Norge, eller tenker du på å importere selv?

Lykke til! :)

Trenger og trenger, jeg også har en 3258 som Thelina, dette er drev utgaven av 3488. 3258 har v-bunn og er lett bytte for vind. Er det mye vind og man skal til kai hadde en pysevisp alltids hjulpet på. Jeg har vel bare en gang savnet denne da jeg skulle fortøye med hekken inn i Stavaern og vinden blåste rett mot bryggen. Jeg vil tro 3488 har samme v-bunn bare en halvmeter lengre og vanlige ror. Jeg har kun sett denne båten live en gang og den er prikk lik min ser en bort fra akslingene og 50cm mer uteplass. De fleste ble levert med a/c, generator og ankervinsj forann, spesiellt generatoren kommer du til å sette pris på. Skroget er solid og løsningen inni er bra, romslig flybridge, det som trekker ned er teppene ombord.

Trenger man egentlig det når man har to motorer?

Trenger er vel kanskje å ta hardt i, men er veldig glad jeg har den når det begynner å bli trangt og vind.

Det er bra med vindfang i en såpass stor båt...

Den målte fra ende til ende, 11,07m og var 3,36bred når min ankom Gøteborg.

Ved løft i høst, med fulle dieseltanker, samt ca 120liter bensin og litt småtteri igjen i båten, var totalvekten 7,8tonn. Jeg vil tro at 3488 nok veier 4-500kg mer på tørrvekt.

Hva må du betale for den i disse tider? :)

Vurderer selv bytte av båt men litt spent på om dagens pris er akseptabel for salg! :/

Redigert av Thelina (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...