Lars O Startet 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2009 Hei. Vi "snuser litt" på en 95/96 mod 3488 med 2x320 mercruser diesel. Finner den ikke i erfaringsdatabasen og lurer på om noen har erfaring med denne? Hva må sjekkes, svakheter, styrker osv. Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hei.Vi "snuser litt" på en 95/96 mod 3488 med 2x320 mercruser diesel. Finner den ikke i erfaringsdatabasen og lurer på om noen har erfaring med denne? Hva må sjekkes, svakheter, styrker osv. Lars O. Hei. Kjenner ikke til 3488 spesielt, men forskjellene mellom 3488 og den jeg har, 3258 er ikke så mange. Det jeg kjenner til er strake akseler og større uteplass bak(2 fot). Ellers er dette to identiske båter. Min er også 96mod så tror nok det er minimalt med andre ting. Meget tett og fin, ingen antydning til lekkasje noen steder. Tror kanskje at du vil finne båten hard i sjø, da jeg tror at den har lite v-bunn(7grader)!??? Eneste mangel etter min mening er tak over uteplassen, men dette kan jo alltids la seg ordne. Håper det er baugprop i den allerede, ellers er det en stor jobb. Det ligger noen tykke avstivere der! :) Min båt liker seg godt i rundt 22-23 knop med maksfart på 31. Finnes båten i Norge, eller tenker du på å importere selv? Lykke til! :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 14.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Takk for det. Båten ligger i Norge uten baupropell Trenger man egentlig det når man har to motorer? Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Trenger og trenger, jeg også har en 3258 som Thelina, dette er drev utgaven av 3488. 3258 har v-bunn og er lett bytte for vind. Er det mye vind og man skal til kai hadde en pysevisp alltids hjulpet på. Jeg har vel bare en gang savnet denne da jeg skulle fortøye med hekken inn i Stavaern og vinden blåste rett mot bryggen. Jeg vil tro 3488 har samme v-bunn bare en halvmeter lengre og vanlige ror. Jeg har kun sett denne båten live en gang og den er prikk lik min ser en bort fra akslingene og 50cm mer uteplass. De fleste ble levert med a/c, generator og ankervinsj forann, spesiellt generatoren kommer du til å sette pris på. Skroget er solid og løsningen inni er bra, romslig flybridge, det som trekker ned er teppene ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 (redigert) Trenger man egentlig det når man har to motorer? Trenger er vel kanskje å ta hardt i, men er veldig glad jeg har den når det begynner å bli trangt og vind. Det er bra med vindfang i en såpass stor båt... Den målte fra ende til ende, 11,07m og var 3,36bred når min ankom Gøteborg. Ved løft i høst, med fulle dieseltanker, samt ca 120liter bensin og litt småtteri igjen i båten, var totalvekten 7,8tonn. Jeg vil tro at 3488 nok veier 4-500kg mer på tørrvekt. Hva må du betale for den i disse tider? :) Vurderer selv bytte av båt men litt spent på om dagens pris er akseptabel for salg! :/ Redigert 14.Februar.2009 av Thelina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 hei, hvilken pris på den 3488 som er for salg ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 14.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Prisen er overkommelig selv om den ikke har noe utstyr utover standard ved levering. Er ikke fedigforhandlet men vi havner godt under millionen Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 (redigert) Er ikke fedigforhandlet men vi havner godt under millionen Det er da latterlig billig, sett i forhold til norske priser. Nye motorer også regner jeg med... er vel den som lå på finn.no for en liten stund siden? Jeg selger ikke min under mill... never!!! Redigert 14.Februar.2009 av Thelina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 14.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 (redigert) Så vidt jeg vet har den aldri vært på Finn eller andre steder. Båten har hatt samme eier siden den var ny. Tatt inn som europeisk båt med 220 anlegg. Motorene har gått ca 600 timer Kom tilfeldig over den via bekjente........ Lars O. Redigert 14.Februar.2009 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Det lukter kupp. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 det er vell bare å handle Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Synes også dette høres ut som ett meget godt tilbud. Løp å kjøp... Vet at det gikk en 3258 i høst i Brevik for kr 1 150 000,- med 2x 190 Volvo D3. Kraftig undermotorisert med andre ord, og ellers ikke alt for pent vedlikeholdt. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Test her.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 det er vell bare å handle Lars O Eller gi oss telefonnummeret til eieren Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Baatlaus Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 (redigert) Test her.... Den testen omhandler nok ikke 96 mod skrog eller løsninger, men heller 2000-> modellen. Båten omtalt i testen er forløperen til Meridian 341. Jeg har ingen test av båten, men litt info finnes her... Bayliner 3488 Avanti Command Bridge Redigert 15.Februar.2009 av Thelina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
4play Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Dette koster tilsvarende i Sverige: http://www.blocket.se/vi/15849811.htm?ca=7_s&last=1 Så det virker som du gjør ett bra kjøp....... Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Jeg er faktisk villig til å gå så langt som å si at selger her er litt på kanten til dum(snill)!!! Dette mener jeg er en båt med markedsverdi på minst 1,2mill... Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Hmm, bør kanskje få slettet tråden før selger finner den Lars O.. (på vei til banken) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.