John_Kr Startet 11.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2004 Ja da har det skjedd igjen, turistene kjenner ikke havets lunefulle side. Det blir flere slike hendelser, hmmm............. ikke bra. http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtm...rticleID=489055 Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
klikk Svart 11.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2004 Sitat Ja da har det skjedd igjen, turistene kjenner ikke havets lunefulle side. Det blir flere slike hendelser, hmmm............. ikke bra. http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtm...rticleID=489055 Tyske turister er som sagt forbruksvare i Norge! Blir liksom ikke sjokkert eller ille berørt lenger hver gang jeg hører om tyskere i slike ulykker .. har faktisk blitt vant til det! Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 12.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2004 De følger opp gamle tyske U-båt tradisjoner??! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
jonsverre Svart 12.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2004 Når man leier båt i utlandet stilles det krav til kompetanse, er det noe slikt i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Sitat Når man leier båt i utlandet stilles det krav til kompetanse, er det noe slikt i Norge?Nei, det tror jeg ikke. Smarte "bissnissnisser" leier ut gamle hus og skoler(!) i grisgrente kyststrøk, kjøpt noen småbåter med ditto motor, uten å avkreve papirer av bruker. Etter mange pålegg er de begynnt å utstyre turistene med redningsvest (heldigvis!). Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 13.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Hvordan ser man om det er tyskere eller nordmen som er ute i jolla og fisker? Nordmennen sitter i båten, tyskerne står................ :nono: Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Sitat Hvordan ser man om det er tyskere eller nordmen som er ute i jolla og fisker? Nordmennen sitter i båten, tyskerne står................ :nono: Man ser det på at det er en ekstremt liten båt, fult av folk og 5-10 cm klaring mellom båtripa og vannet. :nono: Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
ok67 Svart 13.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Ehemm, en liten skriveleif i mitt forige innleg ser jeg. Det skal selvsagt være tyskere og ikke tyrkere. Hvordan tyrkere oppfører seg i båt har jeg egentlig ingen formening om. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Sitat Ehemm, en liten skriveleif i mitt forige innleg ser jeg. Det skal selvsagt være tyskere og ikke tyrkere. Hvordan tyrkere oppfører seg i båt har jeg egentlig ingen formening om. Det er jo bare å gå inn på "rediger" så kan du jo rette opp skrivefeil. Der ser du hvor fort gjort det er å forandre mening bare med en bokstavfeil. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Poseidon Svart 13.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Sitat Hvordan tyrkere oppfører seg i båt har jeg egentlig ingen formening om. Men det har jeg en minneverdig erfaring med! For mange år siden hadde jeg en skoleklasse med ombord i Poseidon. Der var også diverse foreldre, blant annet en tyrkisk far. Som vanlig hadde jeg med diverse kajakker, joller, etc som ungene skulle ha til å boltre seg med - selvfølgelig uten påhengs, kun årer Da ungene var ferdig med jollene og konsentrert om pølsegrillingen stod den tyrkiske faren og så lengselsfullt på en jolle. Han spurte litt sky om han kunne få prøve - han hadde nemlig aldri noensinne forsøkt å ro! Han tok på seg en redningsvest, klatret forsiktig ned i jollen, la ut den ene åren, la ut den andre åren..... Han beveget årene forsiktig frem og tilbake, fant ut at båten beveget seg i takt med årebevegelsen og smilet hans ble bare bredere og bredere for hvert "åretak". Jeg spurte om jeg skulle løse fortøyningen, det tok han sjansen på - og rodde for aller første gang i sitt liv en ganske liten runde! Det "vegg-til-vegg-smilet" glemmer jeg aldri! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ok67 Svart 13.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Sitat Det er jo bare å gå inn på "rediger" så kan du jo rette opp skrivefeil.Ja, men jeg kan nok ikke forandre på det som andre alt har sittert, derfor lar jeg det stå. Sitat Der ser du hvor fort gjort det er å forandre mening bare med en bokstavfeil. Omtrent som kommaet i: "Heng ham, ikke vent til jeg kommer" vs "Heng ham ikke, vent til jeg kommer" Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2004 Hei ok67 Jeg har rettet ditt sitat i mitt innlegg, dersom du også retter ditt innlegg så er "R" en borte. Tar snart langhelg - ja det blir båttur Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.