Jump to content

3 Tyskere turister kantret båt utenfor Agdenes

John_Kr

Recommended Posts

Når man leier båt i utlandet stilles det krav til kompetanse, er det noe slikt i Norge?

Nei, det tror jeg ikke. Smarte "bissnissnisser" leier ut gamle hus og skoler(!) i grisgrente kyststrøk, kjøpt noen småbåter med ditto motor, uten å avkreve papirer av bruker. Etter mange pålegg er de begynnt å utstyre turistene med redningsvest (heldigvis!).

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Hvordan ser man om det er tyskere eller nordmen som er ute i jolla og fisker?

Nordmennen sitter i båten, tyskerne står................ :cheers: :nono:

Man ser det på at det er en ekstremt liten båt, fult av folk og 5-10 cm klaring mellom båtripa og vannet.  :nono:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ehemm, en liten skriveleif :smiley: i mitt forige innleg ser jeg. Det skal selvsagt være tyskere og ikke tyrkere. Hvordan tyrkere oppfører seg i båt har jeg egentlig ingen formening om.

Det er jo bare å gå inn på "rediger" så kan du jo rette opp skrivefeil.

Der ser du hvor fort gjort det er å forandre mening bare med en bokstavfeil. :smiley:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hvordan tyrkere oppfører seg i båt har jeg egentlig ingen formening om.

Men det har jeg en minneverdig erfaring med!

For mange år siden hadde jeg en skoleklasse med ombord i Poseidon. Der var også diverse foreldre, blant annet en tyrkisk far. Som vanlig hadde jeg med diverse kajakker, joller, etc som ungene skulle ha til å boltre seg med  -  selvfølgelig uten påhengs, kun årer  :smiley:

Da ungene var ferdig med jollene og konsentrert om pølsegrillingen stod den tyrkiske faren og så lengselsfullt på en jolle. Han spurte litt sky om han kunne få prøve  -  han hadde nemlig aldri noensinne forsøkt å ro!

Han tok på seg en redningsvest, klatret forsiktig ned i jollen, la ut den ene åren, la ut den andre åren.....

Han beveget årene forsiktig frem og tilbake, fant ut at båten beveget seg i takt med årebevegelsen og smilet hans ble bare bredere og bredere for hvert "åretak".

Jeg spurte om jeg skulle løse fortøyningen, det tok han sjansen på   -  og rodde for aller første gang i sitt liv en ganske liten runde!

Det "vegg-til-vegg-smilet" glemmer jeg aldri!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Det er jo bare å gå inn på "rediger" så kan du jo rette opp skrivefeil.

Ja, men jeg kan nok ikke forandre på det som andre alt har sittert, derfor lar jeg det stå.

Der ser du hvor fort gjort det er å forandre mening bare med en bokstavfeil. :smiley:

Omtrent som kommaet i: "Heng ham, ikke vent til jeg kommer" vs "Heng ham ikke, vent til jeg kommer"  :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...