Piotr Startet 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2009 Jeg har så lyst til å ta en 2 ukers tur til sommer langs Svenskekysten med min Scand 25. Det fins masse anbefalinger her på forumet hvor og hvordan men er det greit ta det alene siden resten av familien ikke har lyst til det ?? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hvordan kan de ikke ha lyst til det?? Det er jo herlig ved svenskekysten. Kosterøyene osv.. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
MajorAndy Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet: Føler du dig ikke tryg ved at sejle alene? Til- og fralægning mm? Er det sejlads i de "ubeskyttede områder" som fx Gule Humpen? Er du utryg ved navigationen i trange farvande? Eller er der andre fristelser, du er nervøs for...? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 14.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 (redigert) Jeg er ikke red å navigere osv. men om det ikke blir kjedelig.På den andre side er det sikkert mange å snakke og å kuse seg med på alle de havnene... Deres svar hjelper kanskje til å overbevise jentene at det kan være det beste opplevelse i vårt reiselivet... Vi har ikke så mye erfaring med båtliv siden jeg har båt i 3 år og kjører med den på Øyeren. Redigert 14.Februar.2009 av Piotr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Vi dro så langt ned som Hunnebostrand i fjord sommer, du er sjelden alene i de områdene. Vi hadde litt varierende vær, men med unntak av gula humpen og muligens ut til Koster kan du stort sett ta deg frem relativt beskyttet fra elementene. Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hei Velkommen til den svenske Vestkysten ,det er vel ikke noe problem å kjöre båt ensom om du har grunnleggende navigationkunnskaper.Hvor seiler du fra og hvor langt syd hadde du tenkt deg Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hva er problemet med gula humpen. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Om du får det fint alene, kommer vel an på hvordan du trives alene. Beste er vel å ha med familien vil jeg tro. Gjelder vel å prøve å planlegge litt alternative ting å gjøre. Er været bra, er det vel vanskelig å ikke trives, men kan fort være litt utfordring med noen dager med regn o.l. Samtidig trenger vel jentene(avhengig av årgang) å få gå litt i butikker å snu på kleshengere. Variere litt med uthavn/gjestehavn, gjemme seg bort litt når det blåser og ikke kjøre sterkere en mannskapet tåler og finne etappelengder som passer alle. Kino, akvarie, minigolf, badeland er jo mulig, og ei jolle er aldri å forakte når det er barn ombord. Fisking og vannsport er gøy. Er de riktig alder, kan det være ok å kunne bruke PC ombord(som pappa kan bruke på baatplassen også). Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 "Problemet" med "Gule humpen" er at det er åpent, grundt og blir lett krapp og rotete sjø. Man har heller ikke allverden avstand til land om det skulle skje noe. Relativt kort strekk, selv med snekkefart, men kan bli langt nok for noen og enhver under rette forhold. Har godt over der i knallvær og frisk bris uten å tenke særlig på det, men har også godt over der i skikkelig grisevær(2007), og det var en ganske annen opplevelse. Problem-nei, ubehagelig-ja. Får man stopp i maskinen da, er gode råd dyre. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Jeg har seilt mye alene på den kysten. Det er bare fint. Reis i midten av Juni eller midten av August. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hva er problemet med gula humpen. det störste problemet er att det heter ikke gula humpen det heter Gule Humpen husk at mange navn i Bohuslän kommer fra tiden Bohuslän var norskt... o Gule Humpen er ikke noe problem så länge det ikke blåser sydvestlig kuling....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Superkul Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 alternativ 1: få med familen 2: selg båten 3: bytt familie (evnt. bytt kone i 14 dgr) svenskekysten med koster og alle di andre stedene er kongebra - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Cerveza Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 husk at mange navn i Bohuslän kommer fra tiden Bohuslän var norskt... Jeg fikk egentlig intrykk av at det fortsatt var norskt, når jeg var der i sommer.. Bortsett fra mangelen på hytter overalt da.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Jeg fikk egentlig intrykk av at det fortsatt var norskt, når jeg var der i sommer.. Bortsett fra mangelen på hytter overalt da.. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
opus Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Bortsett fra mangelen på hytter overalt da.. Ja, svenskene var vel 50år tidligere ute en oss med "strandsone 100m grense". Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Ja, svenskene var vel 50år tidligere ute en oss med "strandsone 100m grense". Må jo ha hatt særdeles mye mindre korrupsjon i kommune også... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.