Fru Jacobsen Startet 15.Februar.2009 Del på Facebook Startet 15.Februar.2009 Hei, jeg vet det er et par andre tråder rundt dette temaet, men er det noen som har fått dette gjort av et firma - eller vet om et firma som kan ta på seg en slik jobb og hva det kan koste? Tenker f.eks på P-35 , 415, 45 eller andre båter med tilsvarende løsninger akterut. Jeg mener ikke bare å skjære et hull og sette inn en plexi-plate til dør, men heller en løsning som ser nærmest original ut. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Flid Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Evjesund Slipp Syd for Moss har tidligere laget en slik løsning på en P35 med bra resultat. http://www.evjesundslipp.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Har en 1990 mod P 35 her i havna ,han har laget dør ut bak selv . Lagde den midt på ,der passer den lissom best når det ikke er noe dør fra før .Han sagde ut den han skulle ,støpte igjen siden på den utsjærte klumpen (døra) og satte på hengsler.Byde om badeplattforma litt også,så den blei litt større .Dette blei helt topp det , å sikkert ikke mange kronene i utlegg heller .Veit Sandvik båtbyggeri har begynt med dette,dem nye 945 har det orginalt nå mener jeg.Så tar dem inn eldre modeller og setter på stor badeplattform å dør ut,ikke akurat vakkert på sånn båttype men sikkert praktisk . Hørte noen rykter om at det kosta ca 40.000- , for å få den jobben gjort av dem.Men da for du den nye store badeplattformen også,men billig er det vel kansje ikke .Jeg lurer på å gjøre denne jobben på båten min,men tenkte jeg skulle se det ann litt å se behovet først .Er jo kanon med dør bak da ,men som sagt så ser jeg litt før jeg sager ut noe her . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Takker for fine svar, ja jeg har sett det ligger en 945 på land der nede i Horten. Ikke så pent kanskje nei, men praktisk Jeg er ikke flink nok til å gjøre noe sånt selv så det blir evt. noe jeg må sette bort. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Kasina Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Fikk tilbud fra Sandvik i høst på kr 69000,- for å bygge om min Sandvik. Dette var da også med ny badeplttform. Fikk samtidig beskjed om at denne prisen ville gå opp med ca 8-9000.- i 2009. Så her er en del å spare for nevenyttige sjeler. Lykke til! Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Tine IV Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Fikk tilbud fra Sandvik i høst på kr 69000,- Den prisen er jo ikke mindre sinnsyk , dem kan da ikke få alt for mye å gjøre med slike jobber til den prisen ? Men klart alt koster og ikke minst det er nok litt jobb , men på min båt så koster det litt småtteri fra Biltema .Et par hengsler glassfiber og maling , dette kommer vel på noen få tusen . Men da snakker vi om å gjøre jobben selv ,det er å sage ut døråpningen og støpe igjen på sider .Støpe rundt klossen du har saga ut og støpe rundt der du sagde på båten , kan jo ikke gå så mye glassfiber til dette .Så må du ha en stor å en liten hengsel , 1 liter eller 2 med maling . Så at dette kan koste all verden tviler jeg sterkt på , men da gjør du altså jobben selv .Klarer du ikke dette selv , så for du en kamerat eller to til å hjelpe til .Altid greit med litt hjelp , så tenker jeg du fixer dette Kingsea . Bare for å nevne det en gang til ,Sandvik setter jo på en ny drit svær badeplattform også + jobben .Så det er klart det blir dyrt ,men 69.000- er jo helt vilt . Den jeg hadde hørt rykte om til ca 40.000 , stemte det .Men det er kun dør og ikke den store plattforma,som heller ikke er noen sjønnhet.Hvis det er den vi så på den demobåten i gjestehavna,den var jo i flere trinn nedover så den så ikke bra ut .Men ikke missforstå,den er sikkert helt ok den .Men jeg syntes ikke det ,som kjent er jo smaken som baken Om han i havna vår leser dette ,kansje han kan komma med en ca pris det kosta for han .Men han gjorde litt mere da , utvida plattformen med støpte sider osv .Kan jo høre med han også jeg , når jeg ser han i bua . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Kasina Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Var også noe undrende til prisen. Ble kontaktet av en kamerat med makan båt, og vi spurte Sandvik om de var villig til å ta to for 100000.-, i en ellers rolig periode! Det var de heller ikke interresert i, tapte penger mente de!!?? Uka etter slo de av 90000.- på demobåten over natta!?? Trodde dette kunne vært grei sysselsetting i rolige tider, men tydeligvis ikke. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
REM Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Lett å undervurdere en slik jobb trur nå jeg.. Går nok med noen timer ja, og sluttresultatet bør jo se ut som originalen. Hvis ikke ville jeg heller latt det være. Hengslene må jo lages av noen som kan slikt eller kanskje får man kjøpt de hos Princess? Ville forresten ikke satsa skjorta mi på det. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Ja det bør se helt originalt ut, derfor er ikke det med mine ferdigheter en jobb jeg kan gjøre selv. Er jo litt i markedet etter en sånn type båt, og hvis jeg finner en fin en uten hekkport kunne det vært greit og visst om dette lot seg gjøre og hva det kan koste. Vil gjerne ha port p.g.a hunden Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Thorlyn Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Her en en P45 i sandefjord som det er gjort dette på og litt til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Det var jo en grei løsning for å skjule den (etter min mening) mindre heldige hekken på 45'n, men om jeg skal lage en hekkport vil jeg ha den "originalt" plassert og med "originale" linjer Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Thorlyn Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Jeg kjenner ikke eier men. de jeg har pratet med mente at den skrå hekken er gjort av princess verftet.. den jobben er meget pent utført med ingen synlige skjøter på skroget.. den tar seg flott ut og ser 10 år yngre ut. med porten ser hjemme snekret ut. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tine IV Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Den P-35 i havna mi har gjort det samme med plattformen ,som den over her .Men han har brukt stykket han sagde ut til dør,slik at det går i ett når døra er lukket . Eneste han ikke har gjort ,det er å bruke en liten og en stor hengsel .Da detter døra ned når den åpnes ,så den henger skrått å det er mindre pent .Men en baggis til han for tak i en lang hengsel ,syntes han har greid den jobben bra da.Men ikke så lett å få det du støper like fint som orginalen kansje ,men da er det vel snakk om sliping å atter sliping vil jeg tru . Uannsett ,skal jeg ha en slik dør så lager jeg den sjæl.Håper å trur det blir bra nok , det er bare å bruke litt tid så tipper jeg det skal gå . Setter det ikke bort til 40 lapper ,den saken er grei......... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mulligan Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Et sånt prosjekt er fullt gjennomførbart, men jeg vil stille opp et lite tankekors. Sammenføyningen skrog/overbygg i overkant på bildet er en ganske kraftig bokskonstruksjon. Videre er knekken i akterspeilet en effektiv stiver. Akterspeilet på disse båtene er på en måte båtens hovedskott eller spant. Det holder båten i fasong og motvirker vridninger. Bryter man akterspeilet så må disse kreftene tas opp et annet sted. Enten ved å legge et spant inne i båten i forkant av akterspeilet, eller å legge en kraftig ramme rundt døren. Bare en tanke..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 På min 35 med orginal port virker det som om det er støpt inn skikkelige forsterkninger av stål rundt døråpningen. Tror jeg ville forhørt meg med noen proffer før jeg satte igang med ett slikt prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Enig med to siste inlegga her, tror ikke det bare er til å kappe hull uten å forsterke skikkelig på rett måte. Har kappa en del i mindre båter/joller (fjerning/fiksing av råttent tre) og det er helt utrolig hvor bløte de blir når en tar vekk bare noen små originale forsterkninger. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Det er jo litt dumt av meg bla , å ikke si noe om dette med forstekning i døråpningen . Men når du har sett å hørt folk har gjort en jobb ,så er det lett å glømme noe når du veit det selv . Sier vel seg selv vil jeg mene , at der du har saget ut døra , der bør det forsterkes godt rundt hele åpningen og godt ut til sidene .Det er noe jeg hadde gjort iværtfall , det er nok ikke bare å kutte et hull å tru båten er like solid acter etterpå . Men her kommer det inn en ting til ,det spørs jo ossen båt det er å hvor langt ned det kuttes .Ser det er flere som lar det være igjen både 10 og 15 cm fra dørken å opp , dette er jo for å holde bakenden sammen .Så kutter dere ut til dør bak ,så husk å forsterke rundt .Mener han i havna skjekka med Princess , å at det ikke hadde noe spesielt å si om du gjorde den jobben .Men dette er jeg ikke sikker på , så en mail til båtfabrikken til båten din kan nok lønne seg uannsett . Trur det hadde vært topp med dør bak , men jeg vil vente å se på hvor mye den kommer til å bli brukt . Ikke ofte vi ligger sånn at det hadde passa bedre med hekken inn , men der du kan ligge sånn er det konge med dør . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Trophy Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Jeg har sett en 415 som lagde døren som et trappetrinn. Hengslet i underkant og da kan du skjære av litt høyere opp på skroget Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fru Jacobsen Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Jeg har sett en 415 som lagde døren som et trappetrinn. Ligger en 45' på finn.no også som har gjort det samme, ser fint ut på bildet, men det viser bare når den er nedslått.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.