kællen Startet 15.Februar.2009 Del på Facebook Startet 15.Februar.2009 Blir det fortsatt laget plastsnekker av den gode gamle sorten som nidelv marex joda eller noe som ligner, eller er det bare fort fort båter som gjelder nå. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 De blir vel fortsatt laget, men ikke før det foreligger en bestilling tipper jeg. Er vel litt dyrt å lage en slik for å sette på lager. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Catlina Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 (redigert) Polar lager fine snekker : www.polarboat.no en modell har til og med elektrisk motor! Redigert 15.Februar.2009 av Catlina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Den gode, gamle, hederskronte Nidelv 24 eksisterer fortsatt, dvs. etterkommeren i modernisert utgave, nå under betegnelsen Nidelv 25 Classic. Som nevnt ovenfor produseres den nå kun på bestilling. Se på fotogalleriet av interiøret, du ser helt tydelig planløsningen arvet fra Nidelv 24, men her er det blitt "bærre lækkert" ... Nidelv 25 Classic Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Som en annen nevner så blir det jo bygget en del mindre snekker fremdeles,f.eks. Polar, Skager,m.flere på rundt 20-22fot. Men de som nevnes i fra "kællen" som Joda, Marex,Skilsø,Nidelv etc. er vel mer eller mindre lagt på hylla. Tror nok allikevel der er muligheter for at enkelte dukker opp igjen etter hvert i disse "miljøtider". Det meste som selges i dag, og de siste årene er jo stort sett hurtiggående farkoster, men ingenting hadde jo vært hyggeligere enn å se en ny 09mod. Joda 24? Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Tror folk vil ha mer plass og komfort enn man fikk i "sjømann 22". Her er en fin en som fortsatt produseres: http://www.norseaboat.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Den gode, gamle, hederskronte Nidelv 24 eksisterer fortsatt, dvs. etterkommeren i modernisert utgave, nå under betegnelsen Nidelv 25 Classic. Som nevnt ovenfor produseres den nå kun på bestilling. ... Nidelv 25 Classic Dette er vel ikke 24-foteren, men "Scand Classic"? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 (redigert) Finnes flere: Agder 840 Inter 6800 og 7700 Joda 850 TC Sollux 760 og 850 Sandvik 945 Helt sikkert flere, men var disse jeg kom på i farten. Regner med at nesten ingen båter blir bygget uten bestilling på forhånd i dagens marked. Redigert 15.Februar.2009 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Dette er vel ikke 24-foteren, men "Scand Classic"? Det er faktisk ingen av delene. Skroget til Nidelv 25 classic er opprinnelig skroget til Joda 7500 . Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 For flere "skrogvandringer"... Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Dette er vel ikke 24-foteren, men "Scand Classic"? Det er faktisk ingen av delene. Skroget til Nidelv 25 classic er opprinnelig skroget til Joda 7500 . OK, da tok jeg feil. Men innredningen og planløsningen minner veldig om slik det var i Nidelv 24, bl.a. "dobbelsofaen" på førerplass, pentryet, osv. Uansett er det en fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Men innredningen og planløsningen minner veldig om slik det var i Nidelv 24, bl.a. "dobbelsofaen" på førerplass, pentryet, osv. Ikke rart det, for denne skal erstatte nidelv 24, men har altså overtatt skroget til joda 7500. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Nidelv bruker skroget fra Joda 7500 nå ja. Ser de averterer med maks 120 hk Yanmar. Jeg kan bekrefte at det går kjempefint med 140 hk Yanmar også! Forøvrig er min båt bygget helt om/modernisert så planløsningen er lik med Nidelv, bortsett fra at min båt har beholdt køyene foran salongen som var smarteste løsningen fra Joda. (det vil si at det er 5 liggeplasser inkl stikkøye inni cabinen på min) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
lnjk Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Noen som kan si noe om (formene til) Grimsøy 26 og 29? Var ifølge annonsen på finn svært stor interesse for 29 foteren som ble lagt ut 06.02.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Dette er vel ikke 24-foteren, men "Scand Classic"? Den ligner Scand Classic 25,bortsett fra at Scand hadde toalett akter. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Den ligner Scand Classic 25,bortsett fra at Scand hadde toalett akter. Du mener "Dassic" modellen (den med utedass)? Denne ble endret til vanlig toalettløsning på senere modeller, da utedassen var litt omdiskutert. Ellers så produseres vel Saga 27 fortsatt, gjør den ikke det? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 (redigert) Hei. Dessverre er produksjon av Saga 27 stoppet etter nesten 40 års produksjon. Saga Boats produserer nå kun Saga 310, Saga 315 og den nye Saga 385,. Produksjon av Saga 27 ble dessverre stoppet for ca. 2 år siden. Men det jeg har hørt fra disponenten der er at former og alt produksjonsutstyret er inntakkt slik at produksjonen kan startes opp igjen dersom markedet skulle tilsi det. Lars H. (admin for Sagaforumet og medlem i den nystartede SagaKlubben) Redigert 16.Februar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kodvaag Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 former og alt produksjonsutstyret er inntakkt slik at produksjonen kan startes opp igjen dersom markedet skulle tilsi det. Jepp Dersom nissen skulle bli blå, nord og sørkorea slås sammen og jeg monterer drev på joda'en. (håper du tok en ikke vondt ment spøk) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.