Jump to content

Noen som gleder seg til våren?

Hidravasen

Recommended Posts

Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder med til påsken er over....påsken kan være en god tid for båttur. Vi har flere ganger opplevd temperaturer over 20 gr i skyggen. Nei, påsken gleder jeg meg til, virkelig! Båtsesongen har alltid startet før påske, uansett når påsken kommer. Unntaket var i fjor, da det ble minus 15 gr og rimelig tykk is. Kom ikke ut før over påske.

Det skal bligodt når påske er ferdig og båtsesongen setter inn for fullt.

Mange rundt her drar mot svenskekysten når påsken nærmer seg. Da samles vi for å starte båtsesongen for fullt. Ikke alle koser seg på fjorden midtvinters selv om denne årstiden er sjarmerende på mange måter. Vi får håpe kulda slipper snart slik at isen ikke ødelegger for båtfolket.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Før var påsken og Kosterturen åpninga på sesongen for Økosjefen , men nå som vi har fått en båt som vi har alt ombord å litt til .Så trur jeg hun er like forbanna på den isen som meg , vi skulle lagt oss i gjestehavna da kulda kom.Men når man er litt treg så ,er det ikke lett bestandig . Uannsett så gleder vi oss ikke til påsken er over å våren kommer , vi gleder oss til påsken å Koster turen står for dør .Det er et av hølydepuktene i året , når det gjelder båtlivet .Da kommer mange kjente på vannet igjen,å vi treffes igjen etter en lang vinter . Det er foresten blitt så poppis å sammles på Koster , at iår trur jeg det kan bli vanskelig med plass .Men vi snakker om en tur til Tanumstrand iår også , da det er dans på hotellet der sjærtorsdag med Lasse Stefanz .Det er ikke akurat noe for meg ,men er med på alt som er galt jeg så......

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Kosta snøen av presenningen da jeg var ute å rydda gårdsplassen i dag... joda, jeg gleder meg til våren. Gleder meg til å ta av presenningen og begynne vårpuss og klargjøring, til å montere nytt ekkolodd og trimplan og mest av alt til å bare sitte ombord en solskinndag og kose meg i stillhet ...

Snart sommer...

.

.

bmhe

Første båttur 09 i dag, fint vær og litt måking og kosting før fortøyningen slippes løs

dscf1060.jpg

To fiskebåter på veg nordover, Hestmannen i vinterdrakt midt i bildet. Dårlig med fisk i dag men litt ble det.

dscf1067.jpg

Inn til havna for å sløye fisk, deilig med en 3 timers tur i sola. Dere som har båten på land "sparker vel litt i dørken eller"?

dscf1071.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...