Jump to content

kobber søm samtidig som det er galvanisert søm?


dorry gutten

Recommended Posts

Poseidon !

Jeg skulle ønske du kunne påpeke noe jeg har skrevet som er feil.Du slenger bare dritt uten å begrunne det.Jeg såg du kritiserte en for dårlig rettskriving her i dag.Driver du å skal skremme folk fra å skrive her ?Er det oppmerksomhet du trakter etter.Du tenker kanskje at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet !!?? !

Kom igjen !Skriv hva jeg har tatt feil på .og ikke bare driv med GPP !

 

Hilsen Gutek

Link to post

Jeg pusset opp ei skøyte for en tid tilbake, og den hadde stålsaum over vannlinja og kobbersaum under. Det hadde holdt i 40 år, men motorboltene av vanlig "svartstål" var rustet opp så de skiftet jeg til syrefast 316L. Det var en STOR tabbe. Jeg fikk lutråte rundt boltene, og kobberklinken begynte å irre noe forferdelig. De ble som grønne små blomkåler. Mitt råd er å holde seg til det som var fra før eller noe som ligger nærme hverandre i spenningsrekka.

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
.....Gull og syrefritt stål er noen av de som holder seg best......

.....Rstfritt stål(ikke syrefritt) står ganske nær hverandre,og skulle derfor ikke være en umulig kkombinasjon.

 

Poseidon !

Jeg skulle ønske du kunne påpeke noe jeg har skrevet som er feil.

Kom igjen !Skriv hva jeg har tatt feil på .og ikke bare driv med GPP !

 

Du kan jo begynne med å forklare oss uvitende hva dette syrefrie stålet ditt er for noe . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post

Poseidon !

Syrefritt - syrefast ?Du er et skikkelig petimeter.Vi sier syrefritt her oppe.Faglig sett er det helt sikkert feil,men ikke verre en at til og med du forstår det,

Det blir omtrent som noen sier at de "pompar morten levandes på fadet" Surpomp er derrimot noen helt annet !

 

Men du,jeg har lest noen andre tråder i dag,og det forundrer meg at du får holde på med skriveriene dine.De oser jo av tekstreklame.Spesielt vil jeg nevne en tråd om lanterner på seilbåter var det vel.Jeg for min del hdde aldri visst om at du drev en båtskole dersom jeg ikke hadde vært medlem av båtplassen !Det skulle kostet deg bra mange reklamekroner å spre det budskapet til så mange om du får gjprt her - aldels gratis på et reklamefritt forum !

 

Med syrefri hilsen Gutek

Link to post

Støtter Gutek fullt ut i denne saken. :smiley:

 

Smakløs selvhevdelse er en uting.

Selv på båtplassen

At noen svært få - ( i dette og mange andre tilfeller Poseidon ) føler at de overgår mange av oss i for eksempel kunnskap - erfaring - -- og rettskriving - det er helt greit - men ikke smør det utover hele siden - stadig vekk.

 

Saklige kommentarer er ikke det samme som sarkastiske kommentarer - og dette var ikke feilskrift.

 

Takk. :smiley:

Link to post
"....om å sette inn skruer med skive og lock tigth mutter på innsiden......og han fortalte meg at båten mister noe av sin flekibilitet og styrke dvs den blir stivere.......

 

(Hva er lock tight mutter?) Den virkningen av maskinskruer med mutre, i stedet for saum, er helt nytt for meg. Og som du sier, vi "vanlige dødelige", som bare skal bruke båtene til nokså lett fritidsbruk, vil neppe noengang merke noen forskjell, eller få trøbbel pga dette. Men i gamle dager til havs i storm ....!

Link to post

jepps...nylock mutter mente jeg....tenkte feil jeg gitt..he he...sjerping dorrygutten..

 

det med å klinke skruen funker sikkert å...men...da er vi tilbake til legeringa i stålet i gjenn....syrefritt/faste skruer vil det gå bra med tanke til galvanisert søm..

hmm...tror det ender opp med at jeg tar med fruen ..så får hun stå å holde i mot da jeg er på innsida å klinker klinken

Redigert av dorry gutten (see edit history)
Link to post
Jeg pusset opp ei skøyte for en tid tilbake, og den hadde stålsaum over vannlinja og kobbersaum under. Det hadde holdt i 40 år, men motorboltene av vanlig "svartstål" var rustet opp så de skiftet jeg til syrefast 316L. Det var en STOR tabbe. Jeg fikk lutråte rundt boltene, og kobberklinken begynte å irre noe forferdelig. De ble som grønne små blomkåler. Mitt råd er å holde seg til det som var fra før eller noe som ligger nærme hverandre i spenningsrekka.

 

Pussig... Matilda er bygget stikk motsatt med galvanisert under vannlinja og kobber over. Ingen rustne klink hos meg, ingen blomkåler heller.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...