jkm93 Startet 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2009 (redigert) Jeg er da Joakim og er ny på dette fantastiske forumet, så velkommen til meg. Er vel mange som gleder seg til høsten nå, det gjør hvertfall jeg. Så litt på noen sommerbilder igår kveld og det ga litt ekstra sommerfuler i magen ja, he he. Jeg kjøpte meg en ny båt ifjor vinter, en terhi big fun med 50 hk 2006 og en 2007 mod båthenger til 70 lapper, uten skader. var dette et godt kjøp? Hadde et problem med motorstop de få gangene vi prøvde båten og problemet ble løst den siste dagen, håper jeg. men kommer sikkert til gjenta seg. Fant aldri ut hva det var? motoren bare stoppet helt plutselig, jeg fikk startet den igjen med en gang de 2 første gangene men den siste stoppet den for godt midt uttpå,men så venta jeg litt så fikk vi fyr nok til å komme oss inn. jeg sjekket oljen ( det er tohatsuen med olje tank på motoren ) men det så ok ut så deretter sjekket jeg bensinen og der var det mere enn nok, så sjekket om bensin ledningen satt fast og at motoren fikk bensin. sjekket også om bensin ledningen hadde fritilgang, altså at ingenting lå oppå ledningen. men har noen av dere noen idèr? Jkm :flag:lag.gif Redigert 16.Februar.2009 av jkm93 (see edit history) Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
Kaptein Kødd Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Har du åpnet luftingen på bensintanken? Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 sjekka bensinfilter? Plugger, hvor lenge siden er det disse er skiftet? Har en landstedbåt med 30 HK og den hadde også en tendens til å stoppe. skiftet pluggene og alt OK. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Hadde noe av det samme problemet med min 25 hk Tohatsu. Det viste seg at bensintanken som jeg kjøpte på Biltema hadde for liten åpning på lufteskruen og det ble vacuum på tanken. Sjekk at du har en originaltank eller en som har nok lufting. Bare et tips fra meg. Lykke til med ny båtsesong. Sitér dette innlegget Link to post
jkm93 Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Takk for hurtig svar. Jeg har både åpnet luftingen, skiftet eldre plugger og sjekket bensinfilteret. noen andre forslag? Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
Kodvaag Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Velkommen til båtplassen. Du slipper sikkert unna siden det er første innlegget ditt, men overskriften burde heller sett slik ut: Periodisk motorstopp, 2006 Honda 50hk påhenger. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
jkm93 Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Tusen takk Kodvaag, skal endre det. Hvorcan endrer jeg topic? he he Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
Kodvaag Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Det går ikke å endre det etter en halv time tror jeg... Men da vet du det til neste gang. Det er så mange innlegg/emner på disse sidene at "feilen" forsvinner fort nedover, hvis ikke noen svarer daglig på emnet ditt. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
motor Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Jeg ville kontaktet Kellox eller en forhandler. Motoren er så ny at det kan være en mangel som gir grunnlag for reklamasjon. Gutta på Kellox er svært imøtekommende og hjelpsomme. Sitér dette innlegget Link to post
jkm93 Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 høres bra ut, kommer til å prøve litt selv før jeg kontakter kellox har fått litt hjelp angående en liten skade på båten, men det fikset de med en gang.. Kan ikke si noe på det, kjempebra Flere som gleder seg høsten, når båtpussinga kommer fram? jippii Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
bhanse Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Suger motoren luft? Ville ha sjekket bensin slange for sprekker. Hadde selv problemer med at motoren sugde falsk luft. Den kunne enkelte ganger stoppe totalt. For meg var det bare å skru til alle slangeklemmer, så var problemet ordnet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Det går ikke å endre det etter en halv time tror jeg...Stemmer det, I fix Er det riktig med "Periodisk motorstopp, 2006 Honda 50hk påhenger."? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
jkm93 Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 (redigert) Suger motoren falsk luft? hmm aldri tenkt på, får ta en titt på det. Takk til deg bhanse og takk til sveinha for at du endret topic, men det var en tohatsu. Redigert 16.Februar.2009 av jkm93 (see edit history) Sitér dette innlegget Dykker- og båtsertifikatet er på plass Link to post
motor Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Feil som du kan gjøre selv under feilsøkingen kan redusere mulighet for en evnt. reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Alle burde jo ha skjønnt at det var en spøk da jeg skrev periodisk motorstopp på en Honda påhengs. Hvordan skulle det ha skjedd? Tohatsu derimot... håper du har åregafler! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.